Dinosaury nevyhladil asteroid, ale mor!

Když ve čtrnáctém století začal řádit dýmějový mor, vypadalo to na vyhlazení lidstva. Obětí onemocnění se staly dvě stě milionů lidí. Člověk jako druh však přežil a množí se úspěšně dál. Navíc dnes dokáže léčit mor antibiotiky. Takové štěstí však neměli dinosauři. Ty totiž dýmějový mor možná sprovodil ze světa. Blechy staré dvacet milionů let, které byly nedávno objeveny v jantaru, totiž obsahují bakterie dýmějového moru.
02.10.2015 17:00 |

Wonderbook: Putování s dinosaury je interaktivní cesta s pravěkými ještěry vaším obývákem

Prehistoričtí ještěři z dokumentárního seriálu BBC Putování s dinosaury již před lety dobyli televizní obrazovky i u nás a momentálně je můžeme spatřit i v kinech v aktuálním 3D dobrodružství. Pokud se však s těmito dinosaury chcete setkat opravdu tváří v tvář, nakrmit je nebo s nimi komunikovat, budete potřebovat novou hru pro PlayStation 3, kouzelnou knihu Wonderbook a pohybový ovladač Move.
02.02.2014 08:45 |

Zkáza života na Zemi: Vědci našli způsob, jak odklonit obří asteroid!

Lidstvo má schopnosti i vědomosti k tomu, aby dokázalo odklonit vražedný asteroid prakticky jakékoli velikosti, pokud ho zaznamená s dostatečným časovým předstihem. Podle vědců by dokonce bylo schopno vychýlit z letové dráhy desetikilometrové monstrum, jaké před 65 miliony let vyhubilo dinosaury.
29.11.2013 19:00 |

To bylo o fous... Kolem Země prolétl masivní asteroid

Masivní asteroid dosahující v průměru téměř dvou kilometrů, prolétl včera kolem planety Země. Informovala o tom NASA s tím, že vesmírné těleso se drželo v uctivé vzdálenosti a nepředstavovalo žádnou hrozbu pro život na planetě. Kdyby se ale s naší Zemí asteroid těchto rozměrů srazil, rovnalo by se to detonaci několika stovek jaderných bomb najednou a vedlo ke globální katastrofě a vymírání druhů i zániku civilizace.
09.09.2016 11:05 |

V Peru vypukl mor, zemřel čtrnáctiletý chlapec

Mezi většinou nakažených v Limě řádí dýmějový mor. Avšak čtyři lidé mají plicní mor, který má mnohem větší úmrtnost.
03.08.2010 09:35 |

Kdo může za černý mor ve středověku? Krysy jsou z obliga!

Přepište všechny učebnice dějepisu, volají vědci z Norska. Zjistili totiž, že černý mor, který ve čtrnáctém století vyhladil třetinu evropské populace, se nešířil kvůli přemnoženým krysám. Na vině jsou zvířata, která v Evropě vůbec nežila – pískomilové. Jakmile se tito hlodavci přemnožili ve střední Asii, rozšířil se mor na západ a z evropských přístavů pak na celý kontinent.
03.03.2015 10:05 |

Tak to bylo těsné: Zemi minul vánoční asteroid

Kolem Země ve čtvrtek odpoledne SEČ proletěl asteroid o délce zhruba dvou kilometrů. Těleso, které dostalo díky načasování přezdívku vánoční asteroid, se dostalo do vzdálenosti 28krát větší, než je Země od Měsíce.
24.12.2015 16:05 |

Zemi minul „nevypočitatelný asteroid“, přiblížit se mohl až k satelitům

Zemi s odstupem více než desetinásobku vzdálenosti mezi ní a Měsícem bezpečně minul asteroid 2013 TX68, který je pověstný svou nejistou trajektorií. Informovalo o tom Centrum pro planetky při Mezinárodní astronomické unii (IAU). Vědci do poslední chvíle neznali přesný čas největšího přiblížení a také nevěděli, do jaké blízkosti k Zemi se asteroid nakonec dostane. Nebylo totiž vyloučeno, že proletí níž než satelity na geostacionární dráze.
08.03.2016 12:00 |

Neuznávám dinosaury a politiku loupeživých baronů, tvrdí Vít Bárta

Trojka pražské kandidátky Věcí veřejných podnikatel Vít Bárta chce ušetřit až 200 miliard. V politice chce odstranit letité dinosaury. Kritizoval VZP i její časopis Pohoda pojištěnce.
07.05.2010 10:00 |

Osobnosti: Vít Bárta (2828 článků)

Australský miliardář chce vlastní Jurský park s opravdovými dinosaury

Známý australský obchodník Clive Palmer má podle deníku Sunshine Coast v plánu vystavět vlastní Jurský park. A rozhodně nemá jít o nějaký park plný strojů, je totiž v kontaktu s genetickými inženýry ve snaze oživit dávno vymřelé dinosaury.
02.08.2012 19:10 |

Primal Carnage vrací dinosaury do boje proti lidem

Poněvadž byla Primal Rage, společně s Clay Fighter a několika dalšími, již konvenčními, jedna z nemnoha bojovek, které mě kdy dokázaly oslovit, nemůže se nikdo divit, že ve mně název hry Primal Carnage vzbuzuje okamžitou asociaci. A ještě ke všemu je Primal Carnage rovněž titul s dinosaury, i když se samozřejmě nejedná o bojovku, nýbrž o multiplayerovou akci, v níž...
30.10.2012 11:20 |

JEDINEČNÉ VIDEO: Podívejte se na dinosaury z beznadějně vyprodaného představení

V Praze začal svátek pro všechny milovníky dinosaurů. O2 Arena totiž hostí velkolepou show Putování s dinosaury, navrženou podle stejnojmenného televizního seriálu.
14.02.2013 19:50 |

Filmové premiéry: Putování s dinosaury a Frajeři ve Vegas

Jen dva filmy se tento týden odvažují vstoupit do souboje s předvánočními nákupy: Putování s dinosaury je přesně ten film, na který se hodí poslat tátu nebo dědu s dětmi a mít chvilku klidu na cokoliv. Dalším adeptem je komedie Frajeři ve Vegas, v níž září čtyři herecké legendy: Robert De Niro, Michael Douglas, Morgan Freeman a Kevin Kline.
19.12.2013 07:07 |

Osobnosti: Michael Douglas (417 článků) , Morgan Freeman (79 článků) , Robert De Niro (66 článků) , Kevin Kline (4 články) , Morgan Freeman (47 článků) , Robert Douglas (2 články) , Robert Douglas (2 články) , Robert Kline (2 články)

Putování s dinosaury ve 3D

Navzdory filmům, které se odehrávají v čase adventním a k vánočním kouzlům a poezii se hrdě hlásí, lze letos za filmové dárky pro celou rodinu považovat díla docela jiná. Po premiéře druhé části trilogie o hobitovi s podtitulem Šmakova dračí poušť má již ve čtvrtek premiéru animované Putování s dinosaury, které má ambice potěšit všechny milovníky pravěkých obyvatel Země - a ty malé především.
19.12.2013 15:52 |

Nová DVD: Putování s dinosaury, Jake a piráti ze Země Nezemě: Jake vs Hook konečné zúčtování a Rozkoš

Tento týden vychází film Rozkoš režisérky Jitky Rudolfové o posedlosti v mnoha podobách. Pro děti i dospělé je Putování s dinosaury a dětem je určena i série příběhů pod společným názvem Jake a piráti ze Země Nezemě: Jake vs Hook konečné zúčtování.
22.04.2014 15:35 |

Osobnosti: Jitka Rudolfová (10 článků)

Babišovo hnutí označuje české europoslance za „otahané partajní dinosaury“

Hnutí ANO miliardáře a ministra financí Andreje Babiše vstupuje do předvolebního boje s animovaným spotem, v němž jsou stávající čeští europoslanci nazýváni „otahanými partajními dinosaury“, kteří prý nehájili zájmy České republiky. Na spot upozornil server Novinky.cz.
30.04.2014 08:25 |

Osobnosti: Andrej Babiš (10202 článků)

Teplokrevná, když se to hodí. Klíč k vítězství savců nad dinosaury má možná ježura

Po "pádu dinosarů" přišli na scénu prakticky ze dne na den savci. Jak je možné, že přežili katastrofu, která dinosaury vyhubila? Klíč k této hádance možná ukrývají ježury.
12.05.2016 18:50 |

Zbyněk Fiala: V pátek bude konec světa

Až se v pátek prožene kolem Země asteroid Florence, jen o málo menší než ten, který vyhubil dinosaury, snad si konečně uvědomíme, že konec světa je možný. Avšak dřív, než se nějaký kus skály trefí do naší planety, zničíme ji sami. Půjdeme na to přes klima a přes vodu. Den v týdnu možná bude jiný, ale vývoj zatím odpovídá tomu nejhoršímu myslitelnému scénáři.
30.08.2017 09:55 |

Muž zachraňoval myš z tlamy kočky. Teď se bojí, že má mor

Muž potkal kočku, jak nesla v tlamě myš. Neváhal ani minutu a přispěchal nebohému hlodavci na pomoc. Jedno ze zvířat ho ale při záchranné akci kouslo a on se teď obává, že chytl mor.
16.06.2012 22:35 |

V Yosemitském parku v USA se objevil mor, nakazili se dva turisté

Dva turisté, z toho jedno dítě, si z výletu do amerického Yosemitského národního parku přivezli morem, který přenášejí veverky a blechy. Úřady proto část parku uzavřely a oblast ošetřují insekticidy. Mor se sice u zvířat objevuje i v dnešní době, případy jeho výskytu u lidí jsou ale vzácné.
20.08.2015 15:45 |