Dinosauří trable. Proč jim ovládnutí světa trvalo více než 30 milionů let?

Dinosauři bývají označováni za vládce druhohor. Oprávněně. Po dobu téměř 150 milionů let ovládali přední příčky prakticky ve všech suchozemských ekosystémech. Na pomalu se prosazující savce a ptáky zbyly jen okrajové životní strategie jako hmyzožravost nebo noční aktivita. Pro představu – od slavného vymření dinosaurů uplynulo "jen" asi 65 milionů let, necelá polovina doby dinosauřího kralování!
04.08.2015 19:30 |

Tajemství, proč byli dinosauři tak velicí, spočívá podle vědců v energii

Největší dinosauři, jako byli třeba dlouhokrcí sauropodi, dorůstali do velikosti, kdy se šedesáti tunami vydali za osm afrických slonů. V moři sice plejtvák obrovský nabere, až třikrát více hmoty než sauropodi, nicméně na souši už živočichové takové velikosti nedorůstají. Podle vědců dinosauři spotřebovávali většinu své energie na růst a méně už na udržování tělesné teploty.
12.07.2009 16:55 |

Proč mají dinosauři podivné rohy a štíty? Kvůli sexu!

Paleozoologové mnoho let spekulují o tom, proč mají někteří dinosauři tolik bizarních výrůstků na svém těle. Primárně se nabízí, že slouží jako ochrana před predátory. Jenže podle nejnovějších výzkumů může za tyto útvary spíš sexuální výběr a konkurence. Tak jak je tomu u některých dnes žijících obratlovců.
27.01.2016 16:05 |

Dinosauři zřejmě vymřeli na příliš dlouhou inkubaci

Vědci si stále lámou hlavu nad tím, proč dinosauři tak náhle po milionech let úspěšného života na Zemi vymřeli. Teorie o velké katastrofě podobné srážce planety s obřím meteoritem a radikální změně klimatu má však slabiny. Proč nevymřeli všichni plazi a zvláště nejblíže příbuzní ptáci. Vysvětlením by mohla být příliš dlouhá inkubace dinosauřích vajec.
09.01.2017 13:30 |

Policejní zpráva o ovládnutí Škoda Holding: Stát přišel o více než miliardu, na úplatky šlo aspoň 31 milionů

HlídacíPes.org získal na základě žádosti podle zákona o svobodném přístupu k informacím policejní usnesení v případu ovládnutí plzeňské firmy Škoda Holding. Z dokumentu vyplývá, že českému státu měla být podle přesvědčení vyšetřovatelů způsobena újma převyšující jednu miliardu korun. Policie se ale případem už nemůže zabývat.
08.09.2016 11:40 |

Proč to bez zeleniny nejde?

Sněz tu zeleninu! Také jste jako malé děti často slýchávaly tuto větu, kterou teď s oblibou opakujete svým ratolestem u oběda? Snažíte se jim vysvětlit, proč to bez zeleniny nejde a trpělivě vyčkáváte, dokud z jejich talíře nezmizí poslední kousek? Možná ale i vám uniká pravá podstata toho, proč je zelenina pro naše zdraví tak důležitá a proč by rozhodně neměla v našem jídelníčku chybět. Pojďme společně najít odpověď na tuto otázku. Prostřednictvím dnešního článku se dozvíte, proč to bez zeleniny nejde a proč byste měli dbát důraz na to, aby se v dostatečné míře vyskytovala nejen ve vašem jídelníčku,  ale i jídelníčku vašich dětí. Proč to bez zeleniny nejde aneb nepostradatelná součást jídelníčku Určitě víte, že je zelenina nedílnou součástí naší stravy. Napadlo vás ale někdy zamyslet se nad tím, proč tomu tak je? Proč zeleninu ke svému životu potřebujeme? A proč to bez zeleniny nejde? Odpovědi skrývají následující řádky! Vitamíny V první řadě nutno zmínit, že zelenina obsahuje vysoké množství vitamínů. Je bohatá především na karotenoidy neboli provitamín A, který můžeme najít například v mrkvi, rajčatech, brokolici, kapustě nebo špenátu. Mimo jiné obsahuje vitamíny B, vitamín C nebo  vitamín K. Aby nedocházelo ke ztrátě důležitých vitamínů, musíme si dávat pozor, jakým způsobem zeleninu upravujeme. Minerální látky Dalším důvodem, proč to bez zeleniny nejde a proč bychom jí měli konzumovat v dostatečné míře, jsou minerální látky. Ty se samozřejmě liší zelenina od zeleniny, a proto je důležité, aby se na vašem talíři pokud možno objevovaly všechny druhy. Nedostatek hořčíku může vyřešit konzumace petržele, špenátu nebo kedlubny. Pokud potřebujete doplnit vápník, dopřejte si petržel, mrkev nebo zelí. Železo vám dodá pórek, špenát, petržel nebo kedlubna. Měď hledejte v zeleném hrášku nebo paprice. Příspěvek Proč to bez zeleniny nejde? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
05.10.2016 18:20 |

Doubrava se za svá slova o ovládnutí světa Židy omluvil

Senátora Jaroslava Doubravu (Severočeši.cz) rozzlobil vládní plán na zvýšení DPH na knihy a noviny. Použitím citace ze známého antisemitského spisu Protokoly sionských mudrců přirovnal krok vlády k údajnému plánu Židů na ovládnutí světa.
08.10.2011 15:15 |

Dinosauři začali vymírat miliony let před úderem obřího asteroidu

Jednou z nejpravděpodobnějších teorií o vymření dinosaurů se jevila ta, která předpokládala devastující následky srážky Země s obřím asteroidem. Jenže než k ničivému střetu tělesa s naší planetou došlo, byli už dinosauři zřejmě miliony let na ústupu. Nové výzkumy zabývající se stářím ostatků dinosaurů naznačují, že většina druhů už byla na pokraji extinkce či přímo vymřelá.
21.04.2016 17:05 |

Dinosaury prý zabila sopečná činnost, ne pád meteoritu

Dinosauři vymřeli kvůli sopkám, které vybuchly v Indii před 65 milióny lety, tvrdí nová studie. Teorie hovořící o okamžitém vymření dinosaurů po pádu meteoritu na Zemi tak dostává další možnou trhlinu. Podle nedávných nálezů dinosauři mohli žít ještě půl miliónu let po pádu meteoritu.
06.05.2009 19:40 |

Ve Francii otevřeli rezervaci s 'dinosauří pláží'. Chtějí se tak vypořádat se zloději

Na jihozápadě Francie, v oblasti Lot, byla otevřena unikátní přírodní rezervace. Mezi atrakcemi, které mají přilákat turisty je i pláž, stará 140 milionů let, po které se kdysi proháněli dinosauři. Správci rezervace chtějí tímto způsobem bojovat proti zlodějům, kteří vykrádají zdejší naleziště. Na území, které chrání stát, platí mnohem tvrdší pravidla.
11.08.2015 13:10 |

Proč soudkyni z případu Kramný trvalo vypracování rozsudku tak dlouho?

Téměř dva měsíce soudkyni Renatě Gilové trvalo vypracování rozsudku v případě Petra Kramného, který zavraždil svou manželku a dceru na dovolené v Egyptě. Byl odsouzen na 28 let vězení se zvýšenou ostrahou. Proč ale vypracování rozsudku trvalo tak dlouho?
08.03.2016 05:10 |

Čeští vědci zbořili mýty o Antarktidě. Bývaly tu lesy, rostliny, dinosauři a dvoumetroví tučňáci

Lidé mají o Antarktidě představu jako o kontinentu věčného sněhu a ledu. Jenže před 35 miliony let tu byly husté lesy, bohatá flóra a desítky rozmanitých živočichů na pevnině i ve vodě. Teplota dosahovala 15-17 stupňů, po Antarktidě se pohybovali dvoumetroví tučňáci, dinosauři či mořští ještěři. Lepšímu poznání pravěké Antarktidy přispěl několikaletý výzkum českých vědců. Výsledky jejich badatelského úsilí jsou nyní k vidění i v Česku, v pražském Chlupáčově muzeu historie Země. "Ještě před půl milionem let se v některých částech Antarktidy dařilo menším stromům," říká v rozhovoru pro Aktuálně.cz Radek Vodrážka, geolog, jenž na kontinentu učinil několik světově významných objevů.
21.10.2015 15:35 |

Hudební průmysl pláče, "dinosauři" dostanou zpět práva na desky

Na hudební průmysl se řítí další pohroma. Rockoví a popoví veteráni, kteří bývají s nadsázkou označováni jako "dinosauři", se podle amerických zákonů dostanou po 35 letech k právům na alba ze sedmdesátých let, která jsou velmi podstatnou součástí zisků labelů.
05.09.2011 14:55 |

Znáte ho ze SuperStar, teď je tu zas: Dřív slušný hošík se vybarvil, podívejte, jaké necudnosti s ním provádí luxusní komparz!

Nějakou dobu trvalo, než se nashromáždilo dost peněz, nějakou dobu trvalo, než se dal dohromady fungující tým a vymyslel se koncept celého klipu, nějakou dobu trval výběr herců i kostýmů. A nějakou dobu trvalo, než zpěvák Michael Foret  (27) , kterého znáte nejen z druhé řady SuperStar, ale také z muzikálů Bídníci nebo Děti ráje, svou snoubenku Elišku připravil na to, co všechno s ním budou slečny v jeho novém klipu provádět. Nedivíme se.
26.03.2014 09:55 |

Osobnosti: Michael Foret (86 článků)

Machač (Svobodní): Ovládnutí Evropy, to je oč tu běží

V květnu roku 1947 pronesl pan prezident Dr. Edvard Beneš k občanům: „Vážení spoluobčané! Může se stát, že mé dekrety, vydané z rozhodnutí vítězných mocností druhé světové války, budou postupem času prohlašovány za neplatné. Může se stát, tak jako v minulosti, že se najdou „tak zvaní čeští vlastenci“, kteří se budou sudetským Němcům za jejich odsun omlouvat a že budou nakloněni otázce jejich návratu. Nenechte se oklamat a návratu nedopusťte. Hitlerové odcházejí, avšak snaha o ovládnutí Evropy Německem zůstává.“
22.02.2012 07:40 |

Osobnosti: Edvard Beneš (150 článků)

Šéfka ERÚ se vyjádří k údajnému pokusu o ovládnutí úřadu

Předsedkyně Energetického regulačního úřadu Alena Vitásková bude dnes reagovat na údajný pokus o ovládnutí úřadu a destabilizaci energetického trhu v ČR. Má se týkat pozměňovacího návrhu k novele energetického zákona projednávané ve sněmovně. ČTK to sdělil mluvčí ERÚ Jiří Chvojka. Sněmovní hospodářský výbor projednávání novely, která má vyjasnit situaci kolem účtování poplatků za obnovitelné zdroje energie, minulý týden přerušil.
04.03.2014 06:30 |

Zatímco kritizujeme Zemana, Babiš pracuje na ovládnutí státu. Kdyby Zemana neměl, musel by si ho vymyslet. Venkov stojí spíše za prezidentem, píše Jakub Patočka

Miloš Zeman je prý v mnoha ohledech představitelem pravicového autoritářství, Myslí si to alespoň Jakub Patočka, který se v komentáři pro Deník Referendum rozčiluje nad tím, jak krátkozrace si počíná nemalá část českých médií, když kritizují prezidenta a nechávají klid na práci Andreji Babišovi (ANO). Ten je přitom stále blíž k ovládnutí českého státu.
03.12.2014 12:11 |

Osobnosti: Miloš Patočka (1 článek) , Miloš Zeman (15952 článků)

Kauza podezřelého ovládnutí Škody Holding končí. Policie případ odložila

EXKLUZIVNĚ: Česká protikorupční policie po téměř pětiletém prověřování uzavřela případ podezřelého ovládnutí největší české strojírny Škoda Holding. Kauzu museli detektivové odložit. Vyplývá to z informací HlídacíPes.org. V současné době je usnesení doručováno dotčeným osobám.
03.03.2016 13:45 |

Jsme svědky ovládnutí české politiky slovenským oligarchou. A premiér není moc odvážný, varuje Karolína Peake

PŮLNOČNÍ ROZHOVOR Jsme svědky ovládnutí české politiky slovenským oligarchou, kterému může být Česká republika ukradená. Andrej Babiš podle bývalé vícepremiérky vlády Karolíny Peake okupuje politický prostor, čímž dovršil problémy politické scény. V rozhovoru pro ParlamentníListy.cz řekla, že už nejde o vizi a ideu, ale o souboj o zdroje. Tvrdí také, že Evropská unie je přebujelá svojí byrokracií a socialistickou snahou vše přeregulovat.
20.03.2016 00:05 |

Osobnosti: Andrej Babiš (7819 článků) , Karolína Peake (1598 článků)

Známý badatel představí v Praze vizi celosvětového spiknutí za účelem ovládnutí lidstva a rozkryje satanisticko-pedofilní kruh světových politiků

8. října 2016 se bude konat v pražské Lucerně celodenní přednáška světoznámého britského badatele a publicisty Davida Icka. Představí svou vizi celosvětového spiknutí za účelem ovládnutí lidstva, metody jeho kontroly a protagonisty této kolosální konspirace. Jiří Saharin Vondra je zprostředkovatelem a spoluorganizátorem tohoto vystoupení.
24.05.2016 15:15 |