Dinosauří trable. Proč jim ovládnutí světa trvalo více než 30 milionů let?

Dinosauři bývají označováni za vládce druhohor. Oprávněně. Po dobu téměř 150 milionů let ovládali přední příčky prakticky ve všech suchozemských ekosystémech. Na pomalu se prosazující savce a ptáky zbyly jen okrajové životní strategie jako hmyzožravost nebo noční aktivita. Pro představu – od slavného vymření dinosaurů uplynulo "jen" asi 65 milionů let, necelá polovina doby dinosauřího kralování!
04.08.2015 19:30 |

Tajemství, proč byli dinosauři tak velicí, spočívá podle vědců v energii

Největší dinosauři, jako byli třeba dlouhokrcí sauropodi, dorůstali do velikosti, kdy se šedesáti tunami vydali za osm afrických slonů. V moři sice plejtvák obrovský nabere, až třikrát více hmoty než sauropodi, nicméně na souši už živočichové takové velikosti nedorůstají. Podle vědců dinosauři spotřebovávali většinu své energie na růst a méně už na udržování tělesné teploty.
12.07.2009 16:55 |

Proč to bez zeleniny nejde?

Sněz tu zeleninu! Také jste jako malé děti často slýchávaly tuto větu, kterou teď s oblibou opakujete svým ratolestem u oběda? Snažíte se jim vysvětlit, proč to bez zeleniny nejde a trpělivě vyčkáváte, dokud z jejich talíře nezmizí poslední kousek? Možná ale i vám uniká pravá podstata toho, proč je zelenina pro naše zdraví tak důležitá a proč by rozhodně neměla v našem jídelníčku chybět. Pojďme společně najít odpověď na tuto otázku. Prostřednictvím dnešního článku se dozvíte, proč to bez zeleniny nejde a proč byste měli dbát důraz na to, aby se v dostatečné míře vyskytovala nejen ve vašem jídelníčku,  ale i jídelníčku vašich dětí. Proč to bez zeleniny nejde aneb nepostradatelná součást jídelníčku Určitě víte, že je zelenina nedílnou součástí naší stravy. Napadlo vás ale někdy zamyslet se nad tím, proč tomu tak je? Proč zeleninu ke svému životu potřebujeme? A proč to bez zeleniny nejde? Odpovědi skrývají následující řádky! Vitamíny V první řadě nutno zmínit, že zelenina obsahuje vysoké množství vitamínů. Je bohatá především na karotenoidy neboli provitamín A, který můžeme najít například v mrkvi, rajčatech, brokolici, kapustě nebo špenátu. Mimo jiné obsahuje vitamíny B, vitamín C nebo  vitamín K. Aby nedocházelo ke ztrátě důležitých vitamínů, musíme si dávat pozor, jakým způsobem zeleninu upravujeme. Minerální látky Dalším důvodem, proč to bez zeleniny nejde a proč bychom jí měli konzumovat v dostatečné míře, jsou minerální látky. Ty se samozřejmě liší zelenina od zeleniny, a proto je důležité, aby se na vašem talíři pokud možno objevovaly všechny druhy. Nedostatek hořčíku může vyřešit konzumace petržele, špenátu nebo kedlubny. Pokud potřebujete doplnit vápník, dopřejte si petržel, mrkev nebo zelí. Železo vám dodá pórek, špenát, petržel nebo kedlubna. Měď hledejte v zeleném hrášku nebo paprice. Příspěvek Proč to bez zeleniny nejde? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
05.10.2016 18:20 |

Proč mají dinosauři podivné rohy a štíty? Kvůli sexu!

Paleozoologové mnoho let spekulují o tom, proč mají někteří dinosauři tolik bizarních výrůstků na svém těle. Primárně se nabízí, že slouží jako ochrana před predátory. Jenže podle nejnovějších výzkumů může za tyto útvary spíš sexuální výběr a konkurence. Tak jak je tomu u některých dnes žijících obratlovců.
27.01.2016 16:05 |

Dinosauři zřejmě vymřeli na příliš dlouhou inkubaci

Vědci si stále lámou hlavu nad tím, proč dinosauři tak náhle po milionech let úspěšného života na Zemi vymřeli. Teorie o velké katastrofě podobné srážce planety s obřím meteoritem a radikální změně klimatu má však slabiny. Proč nevymřeli všichni plazi a zvláště nejblíže příbuzní ptáci. Vysvětlením by mohla být příliš dlouhá inkubace dinosauřích vajec.
09.01.2017 13:30 |

Policejní zpráva o ovládnutí Škoda Holding: Stát přišel o více než miliardu, na úplatky šlo aspoň 31 milionů

HlídacíPes.org získal na základě žádosti podle zákona o svobodném přístupu k informacím policejní usnesení v případu ovládnutí plzeňské firmy Škoda Holding. Z dokumentu vyplývá, že českému státu měla být podle přesvědčení vyšetřovatelů způsobena újma převyšující jednu miliardu korun. Policie se ale případem už nemůže zabývat.
08.09.2016 11:40 |

Doubrava se za svá slova o ovládnutí světa Židy omluvil

Senátora Jaroslava Doubravu (Severočeši.cz) rozzlobil vládní plán na zvýšení DPH na knihy a noviny. Použitím citace ze známého antisemitského spisu Protokoly sionských mudrců přirovnal krok vlády k údajnému plánu Židů na ovládnutí světa.
08.10.2011 15:15 |

Dinosauři začali vymírat miliony let před úderem obřího asteroidu

Jednou z nejpravděpodobnějších teorií o vymření dinosaurů se jevila ta, která předpokládala devastující následky srážky Země s obřím asteroidem. Jenže než k ničivému střetu tělesa s naší planetou došlo, byli už dinosauři zřejmě miliony let na ústupu. Nové výzkumy zabývající se stářím ostatků dinosaurů naznačují, že většina druhů už byla na pokraji extinkce či přímo vymřelá.
21.04.2016 17:05 |

Proč soudkyni z případu Kramný trvalo vypracování rozsudku tak dlouho?

Téměř dva měsíce soudkyni Renatě Gilové trvalo vypracování rozsudku v případě Petra Kramného, který zavraždil svou manželku a dceru na dovolené v Egyptě. Byl odsouzen na 28 let vězení se zvýšenou ostrahou. Proč ale vypracování rozsudku trvalo tak dlouho?
08.03.2016 05:10 |

Dinosaury prý zabila sopečná činnost, ne pád meteoritu

Dinosauři vymřeli kvůli sopkám, které vybuchly v Indii před 65 milióny lety, tvrdí nová studie. Teorie hovořící o okamžitém vymření dinosaurů po pádu meteoritu na Zemi tak dostává další možnou trhlinu. Podle nedávných nálezů dinosauři mohli žít ještě půl miliónu let po pádu meteoritu.
06.05.2009 19:40 |

Ve Francii otevřeli rezervaci s 'dinosauří pláží'. Chtějí se tak vypořádat se zloději

Na jihozápadě Francie, v oblasti Lot, byla otevřena unikátní přírodní rezervace. Mezi atrakcemi, které mají přilákat turisty je i pláž, stará 140 milionů let, po které se kdysi proháněli dinosauři. Správci rezervace chtějí tímto způsobem bojovat proti zlodějům, kteří vykrádají zdejší naleziště. Na území, které chrání stát, platí mnohem tvrdší pravidla.
11.08.2015 13:10 |

Čeští vědci zbořili mýty o Antarktidě. Bývaly tu lesy, rostliny, dinosauři a dvoumetroví tučňáci

Lidé mají o Antarktidě představu jako o kontinentu věčného sněhu a ledu. Jenže před 35 miliony let tu byly husté lesy, bohatá flóra a desítky rozmanitých živočichů na pevnině i ve vodě. Teplota dosahovala 15-17 stupňů, po Antarktidě se pohybovali dvoumetroví tučňáci, dinosauři či mořští ještěři. Lepšímu poznání pravěké Antarktidy přispěl několikaletý výzkum českých vědců. Výsledky jejich badatelského úsilí jsou nyní k vidění i v Česku, v pražském Chlupáčově muzeu historie Země. "Ještě před půl milionem let se v některých částech Antarktidy dařilo menším stromům," říká v rozhovoru pro Aktuálně.cz Radek Vodrážka, geolog, jenž na kontinentu učinil několik světově významných objevů.
21.10.2015 15:35 |

Znáte ho ze SuperStar, teď je tu zas: Dřív slušný hošík se vybarvil, podívejte, jaké necudnosti s ním provádí luxusní komparz!

Nějakou dobu trvalo, než se nashromáždilo dost peněz, nějakou dobu trvalo, než se dal dohromady fungující tým a vymyslel se koncept celého klipu, nějakou dobu trval výběr herců i kostýmů. A nějakou dobu trvalo, než zpěvák Michael Foret  (27) , kterého znáte nejen z druhé řady SuperStar, ale také z muzikálů Bídníci nebo Děti ráje, svou snoubenku Elišku připravil na to, co všechno s ním budou slečny v jeho novém klipu provádět. Nedivíme se.
26.03.2014 09:55 |

Osobnosti: Michael Foret (87 článků)

Hudební průmysl pláče, "dinosauři" dostanou zpět práva na desky

Na hudební průmysl se řítí další pohroma. Rockoví a popoví veteráni, kteří bývají s nadsázkou označováni jako "dinosauři", se podle amerických zákonů dostanou po 35 letech k právům na alba ze sedmdesátých let, která jsou velmi podstatnou součástí zisků labelů.
05.09.2011 14:55 |

Dinosauří show je v Praze. UKÁZKY

Až do neděle budou v pražské O2 Areně předvádět svou show "živí" dinosauři.
17.02.2010 16:35 |

OBJEV: První dinosauři měli malé chodidla jako kočičí tlapky

Malé dinosauří stopy nalezené v Polsku naznačují, že jejich majitelé byli extrémně malí a chodili po čtyřech. Svět ovládli teprve poté, co masově vyhynuli velcí plazi, napsal ve středu portál France 24.
06.10.2010 05:15 |

Kurupira: Žijí v Amazonii dinosauři?

Pamatujete na klasický román Arthura Conana Doylea Ztracený svět? Příběh poprvé publikovaný v roce 1912 pojednával o výpravě na náhorní plošinu ukrytou hluboko v srdci Jižní Ameriky, kde stále přežívali dinosauři. Že je to hezká pohádka? A co když takové místo skutečně existuje?
29.11.2010 13:45 |

Čistka v kádru Sparty: »Dinosauři« přežijí

Řez. Zeštíhlování. Zužování. Tahle slova o vlastním kádru znějí z fotbalové Sparty. Jak to bude v praxi vypadat? Tak, že nejlépe placení »dinosauři« přežijí, protože nikdo v Česku si nemůže dovolit převzít jejich astronomické gáže. Odejít by mohl jen idol fanoušků Řepka, ale ani to není jisté.
14.09.2011 12:15 |

Dinosauři prý přece jen mohli být teplokrevní, soudí vědci

Dinosauři prý přece jen mohli být teplokrevní. Jeden z hlavních argumentů pro jejich studenokrevnost, totiž že růst kostí těchto vyhynulých plazů byl odlišný od růstu kostí u savců, nyní vyvrátili badatelé z univerzity v Barceloně. Z jejich studie v odborném časopise Nature dnes citovala agentura DPA.
27.06.2012 19:30 |

Honem do knihovny! Novým hitem mezi čtenáři je teď "dinosauří porno"!

Jste příznivci erotické literatury a už vás omrzelo číst si stále dokola jedny a ty samé příběhy, kde se vyskytují jen lidé a lidé a lidé? Pak pro vás máme skvělou zprávu! Světem teď hýbe nový žánr – takzvané dinosauří "porno":http://www.extra.cz/italsky-hrebec-samaritanem-pornoherec-rocco-siffredi-se-rozhodl-zachranovat-rozpadajici-se-manzelstvi.
04.10.2013 19:05 |