Článek

Dietáři, pozor: Kolik kalorií mají náhražky cukru? A jsou zdravější?

 
Leden je období, kdy se snažíme naplňovat novoroční předsevzetí. Nejčastěji jde o snahu zhubnout. Méně jíme, držíme diety, vyhýbáme se sacharidům – pečivu, přílohám, sladkému. Je to ale správně?
11.01.2016 12:05 |

podobné články

Podobné články

Tipy na zdravé alternativy bílého cukru

 
Čím si můžeme osladit kafe, čaj nebo třeba ovesnou kaši kromě bílého cukru? Existují jiné a zdravější alternativy, které by jej dokázaly plnohodnotně nahradit? Jestliže se zajímáte o zdravější životní styl, pak je dnešní článek určený právě vám! Většina lidí neví, že kromě bílého cukru, který je asi nejrozšířenějším sladidlem, si mohou nápoje i jídla osladit něčím jiným. My si dnes společně představíme přírodní sladidla, která jsou mnohem zdravější. Čím můžete sladit kromě bílého cukru? Jestliže chcete vědět, čím můžete sladit čaj, ovesnou kaši, jaké sladidlo použít do moučníků, pak jste tu správně. My totiž víme hned o několika možnostech, které jsou daleko lepší, nežli bílý cukr. Ten je známý tím, že není pro naše zdraví zrovna dvakrát prospěšný. Teď už si pojďme říci, čím kromě bílého cukru můžete sladit. Med Když se řekne zdravé přírodní sladidlo, každému se okamžitě vybaví med. Ten můžete používat pro oslazení kávy, čaje, použít se dá při vaření i pečení. Nejenže má všestranné využití, ale navíc je daleko zdravější, nežli cukr. Určitě musíme upozornit, že med je několikanásobně sladší nežli cukr, tak to s jeho množstvím nepřehánějte. Stevie Další velice známé přírodní sladidlo, které je dokonce 300x sladší nežli cukr. Její největší výhodou však není jen její vysoká sladivost, ale především skutečnost, že nemá skoro žádné kalorie! Pořídit jej můžete v podobě drobných krystalků, v současné době je k dostání prakticky na každém rohu. Kokosový cukr Místo bílého cukru můžete s klidným srdcem použít i cukr kokosový, který se vyrábí ze zkaramelizovaného nektaru kokosových květů. Je považován za nejlepší přírodní sladidlo s velice nízkým glykemickým indexem, známý je pro svou lehce karamelovou chuť, díky které není vhodný do všech pokrmů. Tak si na to dejte pozor. Javorový sirup Když se řekne javorový sirup, co si představíte? Spousta lidí si vybaví americké lívance polité právě... Čtěte více Příspěvek Tipy na zdravé alternativy bílého cukru pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
12.09.2017 08:35 |

podobné články

Přírodní náhražky cukru

 
Všichni víme, že bychom měli snížit množství cukru, které během dne konzumujeme. Také všichni vědí, že cukr je plný kalorií a nemá žádnou výživnou hodnotu. Problém je ten, že si nedokázeme představit život bez přislazování. ...
11.09.2010 07:05 |

podobné články

Náhražky potravin místo kvalitních potravin

 
otravinové náhražky, které jsou levnější než klasické potraviny, si už vydobyly stálé místo na pultech českých obchodů a v některých kategoriích potravin tvoří až desetinu tuzemské produkce. Náhražky nejčastěji imitují mléčné výrobky, ale používány jsou také u masných produktů či pochutin napodobujících čokoládové cukrovinky. ...
24.05.2012 00:10 |

podobné články

Kolik kalorií děti denně vypijí? Vydá to za 2 hamburgery a hranolky!

 
Máte přehled o tom, co vaše dítě celý den pije? Možná byste se divili, kolik cukru a prázdných kalorií do sebe od rána do večera nasouká. Sladké limonády, které mají děti rády, jsou často spouštěčem nadváhy a obezity. Věděli jste, že dvoulitrová lahev kokakoly má 3260 kJ a dá školákovi tolik energie, jako kdyby spořádal dva hamburgery (2145 kJ) a pořádnou porci hranolků (1000 kJ) k tomu?!
12.12.2011 06:10 |

podobné články

Kolik kávových lžiček cukru denně je ještě v pořádku...?

 
Potravinářský průmysl a především výrobci polotovarů, hotových jídel a rychlého občerstvení vědí, že lahodnost jejich výrobků a závislost na nich nezajistí nic lépe, než když se do nich přidá cukr. Ten je tak dnes skrytý téměř ve všem, co bylo zpracováno či vyrobeno průmyslově. Světová zdravotnická organizace pak skrytý cukr viní z epidemie obezity a zkažených zubů. Lidé totiž krom tohoto cukru ještě do sebe ládují cukrovinky a slazené nápoje. Denně tak do sebe dostanou i padesát lžiček cukru. Ideální míra pro zdraví je přitom šest kávových lžiček cukru.
06.03.2015 16:05 |

podobné články

Jak vypadá denní dávka 2 tisíc kalorií v různých fast foodech? Nenajíte se nikde!

 
Podle odborníků na výživu je "denní dávka kalorií pro zdravého člověka ve výši dvou tisíc":http://www.extra.cz/zemrel-nejtlustsi-muz-sveta-neuverite-kolik-vazil-a-kolik-denne-snedl-kalorii. Tam by se vám mělo vejít nejlépe pět jídel, dvě svačiny a tři hlavní, takže kdo nechce přibírat (a žít nezdravě jako my tady v redakci a víme to o sobě, že jsme čuňata), tomu nezbývá, než u jídla myslet a trochu si procvičit matematiku.
14.01.2015 19:57 |

podobné články

Kolik kalorií vypije vaše dítě? A co chemie v oblíbených nápojích? Hlídejte to!

 
Máte přehled o tom, co vaše dítě celý den pije? Byli byste překvapeni, kolik cukru a prázdných kalorií přijímá v podobě nápojů!
04.04.2012 06:35 |

podobné články

Chcete zhubnout? Počítání kalorií je k ničemu!

 
Počítání kalorií je podle doktora Seana Lucana z New Yorku velký omyl současnosti. Není totiž ani tak podstatné, kolik energie člověk přijme, ale v jaké formě a kvalitě. Pokud tak někdo počítá jen celkový obsah zkonzumovaných kalorií, může mít s hubnutím větší problémy než někdo jiný, kdo sní sice více energie, ale ve velmi kvalitních potravinách. Kupříkladu ořechy mohou být bohaté na energii, ale typ tuků a dalších látek v nich obsažených jsou pro tělo velmi cenné a mohou při hubnutí pomáhat.
01.12.2014 16:00 |

podobné články

5 rad, jak zavařovat zdravěji. Skvělé marmelády a kompoty bez chemie a hromady cukru

 
Ovoce, hromada cukru, želírovací cukr a dlouho vařit. To je v kostce základní recept na zavařování marmelád, kompotů a ovoce vůbec podle našich babiček či maminek. Víte ale, že to jde i jinak? Zdravěji, s méně cukru, bez želírovacího cukru a především tak, aby se zachovala přirozená chuť ovoce? A přitom si ani konzervativní manžel nebude stěžovat, že ta marmeláda od babičky bývala lepší.
26.06.2015 06:15 |

podobné články

Hubnete do plavek? Pozor na sladké koktejly! Některé mají stejně kalorií, jako vydatné jídlo

 
Držíte na léto dietu a rádi byste zazářili v plavkách? Tak pozor na slazené koktejly! Krásně barevné míchané drinky vám totiž mohou do těla naprat naráz ještě víc kalorií, než kolik si jich odepřete na jídle.
07.08.2017 08:15 |

podobné články

Výtečný recept na makronky

 
Dnes vám přinášíme recept na výtečnou francouzskou specialitu macarons – makronky. Jsou oblíbené po celé Evropě, ovšem zkuste navštívit Francii a nebudete vědět, kam se dřív podívat. Hrají všemi barvami. Vypadají i chutnají výtečně. Hlavní ingrediencí jsou mandle. A protože máme jaro, nešetřete barvami, jako jsou oranžová, tyrkysová, růžová, žlutá. Rozzáří váš stůl i oči vaší rodinky. Připravit si je můžete klidně o Velikonocích, kde přidáte ještě i zelenou nebo červenou barvu. Příprava není složitá a výsledek je grandiózní. Potřebné ingredience na makronky 300g mletých mandlí 300g cukru moučka 300g krystalového cukru 220g bílků z vajec (pokojová teplota) 70g vody Potravinářská barviva dle vlastního výběru Ingredience na krémovou náplň 250g mascarpone 500g moučkového cukru Jena polévková lžíce másla Potravinářské barvivo na krém opět dle svého výběru Postup práce Mleté mandle prosypeme přes síto, aby se zachytily větší a hrubší kousky. Stejně tak přes sítko prosypeme cukr moučka. Cílem je mít v míse jen jemný pudr. K těmto dvěma surovinám (mandle a cukr) přidáme 110g bílků pokojové teploty a promícháme. Vznikne husté těsto, které si dáme zatím bokem a připravíme si sirup. Příprava sirupu: Do kastrůlku si dáme vodu, vsypeme cukr – promícháme a počkáme, až se začne směs vařit a po 3 minutách vypneme. Zbylých 110g bílků si nyní vyšleháme tuhý sníh a přidáme i špetinku soli. Postupně k němu přiléváme sirup a stále šleháme cca 6 minut. Cílem je vyšlehat hmotu, která nebude stékat, ale bude tužší konzistence. Nyní si bílou hmotu opatrně a po trošinkách zamícháme do ořechové hmoty. Mícháme opravdu lehce a spíš pomalu. Nachystáme si další misky podle toho, kolik budeme dělat barev. Vzniklé těsto si pak rozdělíme do těchto misek, kde pak obarvíme podle vlastního výběru barviček. Připravíme si plech na pečení, pečící papír a můžeme použít pomůcku – šablonu z papíru, kde si nakreslíme kolečka. Na plech položíme tedy... Čtěte více Příspěvek Výtečný recept na makronky pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
19.05.2016 03:25 |

podobné články

dTest: Ledové kávy mají víc kalorií než limonády

 
Balené ledové kávy jsou oblíbeným „nakopávačem“ pozornosti řidičů a lidí na cestách. Spotřebitelský časopis dTest porovnal složení 26 ledových káv a kávových nápojů podle deklarovaného obsahu kávy, cukru, tuku a dalších ingrediencí. Množstvím cukru se ledové kávy podobají limonádám, ale celkovou energetickou hodnotu mají vyšší kvůli mléčnému tuku. Kromě povzbuzení mysli poskytuje ledová káva také vydatnou energetickou vzpruhu.
12.09.2017 14:45 |

podobné články

UTAJENÝ JED: Kolik kostek CUKRU se skrývá v oblíbených potravinách?

 
Všichni ví, že mít příliš mnoho tuku, soli a kalorií v naší stravě je nebezpečné, ale jen málokdo si hlídá také příjem cukru, který se skrývá i ve zdánlivě zdravých potravinách.
26.02.2014 06:05 |

podobné články

Takto vypadá rekordní snídaně světa. Měla neuvěřitelných 7500 kalorií

 
Pokud se od muže očekává, že bude odvádět v práci maximální výkon, vydatná snídaně je většinou základním pilířem úspěchu. Jenže Brit Steven Magee z Corby v hrabství Northamptonshire dovedl tuto myšlenku na zcela novou úroveň. Posnídal pro normálního člověka nepředstavitelných 7500 kalorií. To je asi trojnásobek doporučeného průměrného denního příjmu kalorií dospělého muže.
13.09.2011 19:45 |

podobné články

Víte, co jíte? Podívejte, jak vypadá 200 kalorií v párku a jak v cereáliích

 
Máme tady takovou názornou pomůcku pro všechny, kteří drží dietu nebo se na ni třeba už pár let chystají. Přemýšlejte o tom, co vkládáte do svých úst. Myslete na to, že pokud chcete vážně zhubnout, ideální přísun energie u žen je 1195 kalorií, u mužů pak 1670 kalorií.
13.05.2013 14:00 |

podobné články

Neuvěříte: Tahle křehká dívenka jako jediná zvládla sníst obří snídani obsahující 9000 kalorií

 
Všem britským jedlíkům nečekaně vytřela zrak teprve dvaadvacetiletá Gabriella Lewis, když se jí jako dosud jediné podařilo spořádat takzvanou snídani šampionů napěchovanou kaloriemi. Obrovský talíř jídla vážící téměř čtyři kilogramy s energetickou hodnotou neskutečných 9000 kalorií zvládla sníst na jeden zátah. Doporučený přísun energie pro dospělého člověka je přitom 2000 kalorií za den.
22.02.2014 17:00 |

podobné články

Dvě deci vína denně jsou zdravější než abstinence

 
Mezinárodní sympozium lékařů zabývající se výzkumem vlivu alkoholu na lidské zdraví se shodlo na společném tvrzení. Pravidelná denní konzumace malého množství alkoholu je zdravější než absolutní abstinence. Osoby, které si dokážou každý den vychutnat dvě deci vína či půllitr slabšího piva, mají o 60 procent zdravější játra než abstinenti či silní konzumenti alkoholu.
26.05.2011 12:15 |

podobné články

Mikulášské figurky Jsou opravdu z čokolády? Pozor na levné náhražky!

 
Už pozítří je Mikuláš. Chystáte se dětem koupit čokoládové figurky v barevném staniolu? Dejte si pozor na levné cukrovinky, které se jako čokoláda jenom tváří, a přitom jsou plné cukru, nezdravých tuků a éček.
04.12.2013 12:05 |

podobné články

Velký sýrový podvod: Jak poznáte ten pravý sýr? Pozor na náhražky, chutnají jak bláto!

 
Jsou balené jako sýry, vypadají jako sýry, ale nejsou to sýry! Jde o tzv. analogy neboli sýrové náhražky. V nich je mléčný tuk nahrazen rostlinnou složkou. Proč? Samozřejmě kvůli tomu, že je analog výrazně levnější. Jak »sýr nesýr« poznáte? Musíte být opět ve střehu! Výrobek mívá totiž stejnou krabičku jako ten pravý, neobsahuje však slovo »sýr«, ale třeba jen: tavený plátkový. V horším případě takový analog poznáte až na jazyku. Chutná jako mazlavé bláto!
05.03.2012 05:05 |

podobné články