Děti mohou jet na vědecké tábory

Obecně prospěšná společnost VĚDA NÁS BAVÍ dnes oznámila, že žáci 1. - 5. tříd se mohou přihlašovat na jedinečné dětské tábory Vědecké léto. Jde o týdenní příměstské tábory, na kterých se kluci a holky originálním způsobem naučí základní znalosti z různých vědeckých oborů a následně si je v rámci celotáborové hry zajímavou a hravou formou ověří v praxi pomocí poutavých experimentů. O malé vědce je během celého dne postaráno kvalitně proškolenými a prověřenými instruktory.
30.04.2015 13:50 |

Klasika Jet Set Radio se objeví na PC, XBLA a PSN

Stará známá klasika Jet Set Radio, která vyšla na Dreamcastu v roce 2000, se vrátí. Jet Set Radio vyjde ve vylepšené "HD" verzi ještě letos v létě na Xbox Live Arcade, PC a PlayStation Network, jak na svém blogu oznámila Sega. Pokud vám Jet Set Radio nic neříká, tak se ve hře připojíte k pouličnímu gangu GGs ve futuristické verzi Tokia. Právě tam budete bojovat...
28.02.2012 18:30 |

Doktor nabádal k zabití postižených dětí, za to dostane vyhazov z vědecké rady

Ministryně práce a sociálních věcí Michaela Marksová je pobouřená výrokem Miroslava Mitlöhnera, člena své vědecké rady. Ten v článku do odborného časopisu napsal, že pokud je zřejmé, že se matce narodilo postižené dítě, zákon by měl umožnit lékařům, aby bez svolení rodičů rozhodli o ukončení života takového novorozence. O místo ve vědecké radě přijde.
20.06.2014 18:00 |

Osobnosti: Michaela Marksová (413 článků)

Nové členy vědecké rady ÚSTR ředitelka představí asi 15. května

Kandidáty na nové členy vědecké rady Ústavu pro studium totalitních režimů (ÚSTR) plánuje nová ředitelka Pavla Foglová představit 15. května. Foglová to dnes řekla novinářům. Dosavadní členové vědecké rady, která je poradním orgánem ÚSTR, odstoupili v polovině dubna na protest proti odvolání bývalého ředitele Daniela Hermana.
03.05.2013 13:55 |

Podle Nečase jsou v nové vědecké radě ÚSTR bývalí komunisté

Premiér Petr Nečas (ODS) kritizuje složení nové vědecké rady Ústavu pro studium totalitních režimů (ÚSTR). Nečas tvrdí, že v radě jsou bývalí komunisté a odpůrci vzniku ústavu. Hlavní rada ústavu zvolila tento týden nových 12 členů vědecké rady, která je poradním orgánem instituce. Předchozí vědecká rada odešla na protest proti tomu, že byl odvolán ředitel Daniel Herman. Úkolem ÚSTR je nestranně zkoumat dobu nesvobody. O činnost instituce se nyní přou hlavně mezi vládní ODS a opoziční ČSSD.
18.05.2013 15:45 |

Osobnosti: Petr Nečas (9204 článků) , Daniel Herman (894 článků)

Cena Prima ZOOM Neuron za vědecké video a Ceny Neuron pro mladé vědce byly uděleny

Ve středu 14. května byly v Národní technické knihovně v Praze v rámci slavnostního večera Neuron Science Future – české příběhy vědecké budoucnosti - uděleny granty pěti mladým českým vědcům do 40 let. Uděleny byly ceny v oborech fyzika, chemie, matematika, medicína a společenské vědy v hodnotě 250 tisíc korun a Cena Prima ZOOM Neuron v hodnotě 100 tisíc korun pro nejlepší vědecké video.
15.05.2014 12:00 |

LETNÍ TÁBORY jsou za dveřmi: VELKÝ PŘEHLED VOLNÝCH MÍST

Chcete zabavit své děti, udělat jim neobyčejné prázdniny a sobě dopřát trochu zaslouženého klidu? Letní tábory jsou skvělou možností, jak toho dosáhnout. Podívejte se, které tábory ještě nabírají nové účastníky.
22.06.2014 17:05 |

Praha 11: Příští týden začínají příměstské tábory

Už tradiční příměstské tábory připravila jedenáctá městská část pro jihoměstské děti. Jarní prázdniny tak děti od 6 do 15 let mohou strávit právě na nich.
08.03.2011 14:50 |

Japonci plánují odvykací tábory pro děti závislé na internetu

Japonci plánují speciální odvykací tábory, které dětem pomohou překonat závislost na internetu. Podle ministerstva školství trpí touto formou závislosti více než 500.000 japonských dětí ve věku od 12 do 18 let. Toto číslo se navíc neustále zvyšuje, informoval britský deník The Daily Telegraph. Na táborech by měly být děti absolutně odříznuty od počítačů, mobilních telefonů či nejrůznějších počítačových her.
28.08.2013 09:15 |

Letní tábory zaplnili potomci Husákových dětí

Už nyní hlásí letní tábory plno. I tady se projevil babyboom minulých let. Rodiče táborníků – tak zvané Husákovy děti, jež se narodily v silné populační vlně 70. let – si vlastní potomky pořídili většinou až po třicítce. Proto je letos nejvíc dětí, které chtějí strávit prázdniny v přírodě, ve věku 6 až 8 let.
10.06.2015 05:01 |

Netradiční tábory: Pořádají je v Praze, děti se povozí na ponících

Milují vaše děti koně a tábor? Potom je můžete přihlásit na příměstské tábory, které se konají v Praze 9, a to dokonce ve čtyřech termínech. Na několik dní si tak budete moci v létě od dětí odpočinout a zároveň jim poskytnete zábavné dny s roztomilými poníky.
19.04.2017 10:40 |

Hitem letošního roku jsou kroužky zaměřené na vědecké pokusy

Každé září rodiče řeší nejen nástup dětí do školy, ale také výběr vhodných zájmových kroužků pro smysluplné užití volného času. Zájmy dětí a přání rodičů se vyvíjejí a podléhají módním trendům. Zatímco před pěti lety bylo populární hrát florbal či zpívat jako „superstar“, před dvěma roky chtěl každý vařit jako Babica či Pohlreich, letošním hitem jsou kroužky zaměřené na vědecké pokusy.
28.08.2013 11:20 |

Staré noviny z Jihočeské vědecké knihovny si mohou lidé prohlížet přímo z domova

Zapomeňte na zdlouhavou cestu do Jihočeské vědecké knihovny (JVK) v případě, že si potřebujete prostudovat některé staré dokumenty. Nyní stačí kliknout na internetu na odkaz kramerius.cbvk.cz a rázem si můžete prohlížet stará vydání Jihočeské pravdy či Iluminované rukopisy vyšebrodské z domova či ze školy.
14.10.2014 11:35 |

V létě je třeba pojistit také děti, říká manažerka ERGO pojišťovny

Letní prázdniny jsou za dveřmi a dětské tábory se blíží. Je bohužel málo rodičů, které napadne, že by i na tuto aktivitu po České republice mělo být jejich dítě pojištěno. „Nejen na tábory, ale i školy v přírodě, soustředění nebo pobyty v dětských lázních je velmi důležité, aby byly děti pojištěny“ říká Jana Jenšová, členka představenstva pojišťovny ERGO. A přitom veškeré smlouvy lze uzavřít po internetu z tepla domova v průběhu pár minut.
02.06.2015 15:35 |

Dvě mrtvé děti a 30 zraněných: Ruská letadla prý zaútočila na tábory v Sýrii

Dva tábory uprchlíků v Sýrii nedaleko turecké hranice se ve čtvrtek stala cílem vzdušného útoku. O život přišly dvě děti, 30 lidí bylo zraněno. Nálet zřejmě podnikla ruská letadla, uvedla Syrská organizace pro lidská práva, na kterou se odvolává agentura Reuters.
05.08.2016 17:35 |

Lékaři mají mít právo postižené děti zabít hned po porodu, šokoval český vědec

Pokud je zřejmé, že se matce narodilo postižené dítě, zákon by měl umožnit lékařům, aby bez svolení rodičů rozhodli o ukončení života takového novorozence. V článku do odborného časopisu to napsal člen vědecké rady ministryně práce a ředitel Ústavu sociální práce při Univerzitě v Hradci Králové Miroslav Mitlöhner. Národní rada osob se zdravotním postižením již vyjádřila své pobouření a její předseda Václav Krása vyzval ministryni, aby ho ze své vědecké rady odvolala.
19.06.2014 14:55 |

Letní tábory už jsou plné

Pokud se chystáte poslat dítě na tábor a ještě si nevybrali, budete to mít těžké. Tábory totiž hlásí plno. Zájem dětí je stále velký, ale táborů rok od roku ubývá.
14.05.2009 20:30 |

DĚTSKÉ TÁBORY: Kde jsou ještě volná místa?

S příchodem prázdnin řeší většina rodičů problém, jak vyplnit dětem volné dny mezi pobytem u babičky či dovolenou. Častým řešením jsou takzvané "příměstské tábory", kde děti tráví den. Na noc se vrací domů.
26.06.2010 12:05 |

Čínské uvolnění: Komunisté zruší pracovní tábory a povolí rodinám druhé dítě!

Čínští komunisté přistoupili na uvolňování režimu a zavádí reformy. Do budoucna by měli zrušit pracovní tábory a také kontroverzní omezení, týkající se většiny Číňanů - politiku jednoho dítěte v rodině. Číňané se radují, do budoucna by mohli mít děti dvě. Čínští politici se navíc chystají sejít s evropskými představiteli na schůzce, které se bude účastnit i premiér Rusnok. A pozvánku přímo do Číny dostal prezident Miloš Zeman.
15.11.2013 15:21 |

Osobnosti: Miloš Zeman (17017 článků)

Nejsou peníze nebo zájem? Letní tábory budou letos prázdnější

Na letní tábory se letos chystá 151 120 dětí, což je o 14 procent méně než v loňském roce. Vyplývá to ze statistik hygienické služby, které zveřejnilo ministerstvo zdravotnictví.
01.07.2014 20:40 |