Děti mohou být chytřejší bez ohledu na geny, stačí do tří let rozvíjet mozek

Lidský mozek se začne vyvíjet už měsíc po oplození, ale tři čtvrtiny mozku dokončí vývoj až po narození v závislosti na vnější stimulaci. Ve třech letech jsou děti nejvnímavější. Do šesti let proběhne devadesát procent kritického vývoje mozku.
05.04.2015 20:16 |

Když muž ztloustne, začne plodit potomky s obézními geny!

Geny ovlivňují zásadně mnohé vlastnosti člověka včetně ovládání vlastního apetitu a konzumace potravin. Ví se, že děti rodičů majících problémy s přejídáním se také přejídají. Ale u mužů platí, že jejich životní styl ovlivňuje genetické zdraví potomků i tehdy, když oni sami vadné geny nezdědili. Muž totiž začne tvořit spermie s „obézními“ geny ve chvíli, kdy se sám stane obézním. I když sám od svého štíhlého otce takové geny nezdědil.
07.12.2015 13:05 |

Muži vs. ženy: Kdo má větší mozek?!

Patologická medicína už více než sto let dobře ví, že je mozek mužů větší než mozek žen. Moderní výzkumy se nesnaží tento jev vyvrátit, protože větší mozek neznačí většího ducha. Neurologická studie z Cambridge však potvrzuje jiné stereotypy o mužích a ženách. Muži mají lépe vyvinutou část pro koordinaci, zatímco ženy mají mnohem emocionálnější mozek.
17.02.2014 09:35 |

Cukr v dětství je pro mozek stejné jako ZNÁSILNĚNÍ!

Děti dnes konzumují cukr téměř nonstop. Je v ranních cereáliích, mléčných výrobcích, nápojích i masných výrobcích a konzervách všeho druhu. Chronický příjem bílého cukru – sacharózy – který je dnes téměř ve všech potravinářských výrobcích včetně masa a všech pokrmech v restauracích, je ale pro dospívající mozek stejně zhoubný jako chronický stres. Mozek dítěte pod stálým přísunem cukru je ve stejné situaci jako mozek dítěte zažívajícího znásilnění, nehodu či jiné velké psychické trauma.
19.02.2016 15:05 |

Melanésané nesou geny neznámého druhu člověka

Lidé žijící v části Oceánie známé jako Melanésie, mají unikátní genetickou informaci. Vědci už prokázali, že tamní etnika mají ve své DNA geny neandertálců a denisovanů. S oběma vymřelými druhy lidí se křížil druh Homo sapiens několik tisíc let a také Evropané nesou několik procent neandertálských genů. Ale Melanésané mají ještě další geny, které nepocházejí ani od neandertálců, ani od denisovanů a nejsou ani vlastní druhu Homo sapiens. Zřejmě náležely třetímu, dosud neznámému druhu hominidů.
27.10.2016 12:00 |

Nejzáhadnější mozek světa! Jeho nositel přežil kruté postižení!

Když se řekne mozek, okamžitě se nám vybaví mozkové závity a šedá kůra mozková. Jsou ovšem bohužel i nešťastníci, který se mozek nevyvine správně. A svou hladkostí připomíná mozek krysy!
14.10.2013 11:35 |

Etnika žijící ve vysokých nadmořských výškách nesou geny vymřelých druhů člověka

Etnika žijící ve vysokých nadmořských výškách nemají stejné geny jako ta, která volí místa níže nad hladinou moře. Jinými slovy, kdyby se běžný Evropan rozhodl žít v Himalájích, bylo by mu těžko. Nemá totiž vhodné geny pro trvalý pobyt v extrémním prostředí. Ale kupříkladu Tibeťané zvládají život v tisícovkách metrů nad mořem díky genu, který získali od lidského druhu, který už dávno vymřel.
09.07.2014 08:50 |

Geny vs. výchova: Co má větší vliv na známky ve škole?!

Má na výsledky ve škole větší vliv genetický základ určený při narození, nebo naopak vliv prostředí a výchovy působící na tyto geny během ontogeneze člověka. Psychiatři z londýnské King’s College tvrdí, že platí to první. Z více než šedesáti procent ovlivňují výsledky ve škole geny, zbytek odchylek je ovlivněn výchovou.
09.10.2014 13:00 |

Vědci volají po změně zákona: Chtějí si hrát s lidskými geny

Britští vědci vyzývají ke změně legislativy, chtějí mít možnost modifikovat geny a následně je implantovat do dělohy. Oplodnění změněnými geny je totiž v současnosti v Británii zakázáno. Čeká lidstvo v případě uvolnění zákazu temná budoucnost?
03.09.2015 05:40 |

Lidé budou díky internetu chytřejší

Více než tři čtvrtiny odborníků v jistém online výzkumu v USA uvedlo, že díky internetu budou lidé za deset let chytřejší. Mnoho z nich se také domnívá, že díky internetu se do roku 2020 zlepší čtení a psaní. Informovala o tom agentura Reuters.
20.02.2010 07:50 |

USA musí být při jednání s Putinem chytřejší, soudí Clintonová

Spojené státy musejí být při jednáních s ruským prezidentem Vladimirem Putinem a tváří v tvář jeho územním ambicím "chytřejší". Na volebním shromáždění ve státě New Hampshire to řekla americká prezidentská kandidátka Hillary Clintonová. Obvinila též Čínu, že krade obchodní tajemství a "obrovské množství vládních informací".
05.07.2015 06:16 |

Osobnosti: Vladimir Putin (2607 článků)

Musíme být při jednání s Putinem chytřejší, říká Clintonová

Jednání s ruským prezidentem Vladimirem Putinem nejsou vůbec jednoduchá a Spojené státy musí být tváří v tvář jeho územním ambicím chytřejší. Na své předvolební zastávce v New Hampshiru to řekla kandidátka na šéfku Bílého domu Hillary Clintonová.
05.07.2015 10:41 |

Osobnosti: Vladimir Putin (2607 článků)

Chytré ženy muže přitahují. Ke společnému životu by si je ale nevybrali

Muži sice touží po inteligentní partnerce, ve skutečnosti se ale vztahu s ní obávají a dávají tak přednost ženě, která je méně chytřejší. Uvádí to britský The Independent s odkazem na výsledky studie psychologů z amerických univerzit v Kalifornii a Texasu zveřejněné v Personality and Social Psychology Bulletin. Stovka studentů totiž v průzkumu potvrdila, že dívku, která prokázala lepší studijní výsledky v některém z předmětů, považují za atraktivní. Na druhou stranu ale žena s prokazatelně lepšími výsledky neodpovídá jejich představám o ideálu. "Muži se cítí být ohroženi. Chytřejší žena tak pro ně přestává být atraktivní," uvedli autoři studie.
23.10.2015 15:00 |

Lidský mozek je nejaktivnější v předškolním věku. Musí se ale stimulovat

Pro budoucí úspěch dítěte ve škole je důležité rozvíjet jeho schopnosti už v raném období. V předškolním věku mozek nejvíce reaguje na vnější podněty a stále se vyvíjí, jak upozorňují zakladatelé České asociace pro aktivní rozvoj dětí (CAPARD).
04.04.2015 20:11 |

Děti cizinců končí v adopci i v Česku, tvrdí ministryně Marksová

Sociální pracovníci zasahují při týrání, zanedbávání či zneužívání bez ohledu na občanství dětí, mohou tak odebírat děti bez ohledu na občanství. Do adopce se v Česku dostávají podle ministryně práce Michaely Marksové i děti cizinců, stejně jako je tomu v Norsku.
16.11.2015 16:56 |

Cvičitelka Kynychová ukázala své půvaby. Manžel je dostane darem, říká

Cvičitelka Hanka Kynychová se ve svých čtyřiačtyřiceti letech nahoty nebojí. Dokládají to její nejnovější snímky. A podobně uvolněná se snaží být i ve výchově tří dětí, které jí vedle manžela Jindřicha dělají samou radost. "Geny jsou geny," říká Kynychová v rozhovoru pro iDNES.cz. Další články k tématu: Mám vyžehlený obličej, přiznala cvičitelka Kynychová Kynychové dávají tři děti zabrat, přesto myslí i na jiné Cvičitelka Kynychová vyrazí k moři poprvé i s dvojčaty Vylepšená Kynychová: po plastice prsou operace horních víček a botox
11.06.2012 01:10 |

Osobnosti: Hanka Kynychová (176 článků)

Ptáci z města jsou chytřejší než ti z venkova

Život ve městě může být bezpečnější s ohledem na pozornost vůči predátorům. Jenže ruch a jeho technické vymoženosti vyžadují větší bystrost. Alespoň v ptačí říši. Jedinci stejného druhu ptáků žijící ve městě jsou chytřejší než ti obývající venkov. Prokázaly to experimenty sledující asociativní učení a inovativní řešení problémů.
02.04.2016 17:05 |

5 celebrit, které jsou chytřejší, než se může zdát

Ačkoliv má řada lidí filmové herce a vůbec celebrity nejrůznějšího ražení často za hlupáky, opak může být pravdou. Patero celebrit, které jsou chytřejší, než se může na první pohled zdát, vás naučí nesoudit knihu podle obalu!
28.03.2016 10:40 |

Školačka (12) má maximální IQ 162! Je chytřejší než Einstein!

Je jí pouhých 12 let, přesto je už teď chytřejší než Albert Einstein (†76) či Stephen Hawking (73). Britská školačka Lydia Sebastian získala v IQ testech organizace Mensa maximální možný počet 162 bodů, zatímco zmínění geniální fyzici dosáhli ve své době v totožném testu o 2 body méně.
23.09.2015 12:15 |

Osobnosti: Albert Einstein (55 článků) , Stephen Hawking (68 článků)

Neandrtálci vyhynuli, protože měli moc velké oči, tvrdí studie

Britští vědci přišli s hypotézou, že neandrtálci vymřeli kvůli svým velkým očím. Jejich mozek tak při zpracovávání zrakových vjemů spotřeboval víc kapacity než mozek zástupců Homo sapiens. Moderní lidé tak měli možnost lépe rozvíjet abstraktní myšlení a přežít dobu ledovou, informovala BBC.
31.03.2013 21:20 |