Děsivá prognóza: Tání ledovců ožebračí lidi a znásobí počet uprchlíků

Globálním oteplováním nám vědci „vyhrožují“ už několik let. Situace je podle amerických odborníků mnohem vážnější, než si vůbec připouštíme – stoupající hladina oceánů ohrožuje přes půl miliardy lidí.
10.11.2015 18:45 |

Tání ledovců nabírá na rychlosti, varují vědci

Tání ledovců nabralo od začátku 21. století rychlost a tloušťka ledovců se zmenšuje až o celý metr. Nejhůře jsou na tom ledovce ve Švýcarsku a na Aljašce. Hlavní příčinou nezadržitelného tání je stoupající teplota.
03.08.2015 15:40 |

Tání ledovců v Grónsku a na Antarktidě je prý stále rychlejší

Tání ledovců v Grónsku a na Antarktidě je podle satelitních snímků stále rychlejší. Za pouhý rok přišly tyto ledovce dohromady asi o 530 kilometrů krychlových hmoty. Přestože to představuje asi jen dvě tisíciny celkového objemu obou ledovců, jedná se o nejvyšší roční ztráty od počátku satelitního měření před 20 lety.
20.08.2014 19:30 |

OSN varuje: Požáry v Rusku urychlí tání arktických ledovců

Kouř a popílek z rozsáhlých požárů v západních a středních částech Ruska mohou vyvolat rychlejší tání ledovců v Arktidě. Informuje o tom v úterý agentura Reuters.
10.08.2010 18:25 |

Dopady globálního oteplování: Proč jsme častěji pod vodou? Může za to tání ledovců v Arktidě!

Kdy zase příště přijde velká voda? Možná už za měsíc, varují meteorologové. A nebo přijde nebývalé sucho! Jak je to možné? Může zato tání ledovců na Arktidě, které dělá počasí lenivější. Občas se totiž »zasekne« na určitém stavu a místě!
08.06.2013 05:05 |

Tání ledovců na Antarktidě: Nový bizarní objev!

Globální oteplování se projevuje na mnoha místech planety různými způsoby. Novým a poněkud bizarním je pokles síly gravitačního pole Země. Podle vědců z Evropské vesmírné agentury za pokles gravitace naší planety může právě tání ledovců v západní části Antarktidy, které bylo způsobeno oteplováním klimatu.
07.10.2014 09:10 |

Tání ledovců změnilo století trvající pohyb zemských pólů, tvrdí NASA

Tání ledovců způsobuje odlišný pohyb obou zemských pólů. Na Zemi se totiž mění rozložení hmotnosti. Podle Národního úřadu pro letectví a kosmonautiku (NASA) je to další z dopadů globálního oteplování. Mohou za to prý lidé.
09.04.2016 20:30 |

Teplé počasí ničí ledovce, za poslední rok jich zmizely desítky metrů

Tání rakouských ledovců pokračovalo i v loňském roce vysokým tempem. Podle Rakouského alpského spolku (ÖAV) se v průměru v roce 2012 ledovce zkrátily o 17,4 metru. Z 95 sledovaných ledovců nebyl úbytek zaznamenán na pouhých dvou z nich.
13.04.2013 08:20 |

K tragédii Titaniku přispělo počasí

Skupina odborníků prostudovala počet a rozměry ledovců, které ve 20. století brázdily severozápadní Atlantik, a došla k závěru, že za katastrofu Titaniku nenesla zodpovědnost jen posádka. K tragédii přispělo i počasí. V roce 1912 se do vod kolem Newfoundlandu dostalo abnormálně mnoho ledovců. Závěry svého zkoumání zveřejnili experti v časopise Significance.
19.08.2014 12:45 |

Globální oteplování ovlivňuje chuť lidí na sex. Kvůli vysokým teplotám klesá porodnost

Za klesající porodnost může podle nejnovějšího výzkumu globální oteplování, uvádí list The Independent. Vědci z univerzit v New Orleans, na Floridě a Santa Barbaře tvrdí, že neustále se zvyšující teploty ovlivňují nejen tání ledovců, ale i sexuální chování lidí. Ti kvůli horkému letnímu počasí ztrácejí chuť na sex. Vysoké teploty se podle průzkumu podepsaly na poklesu porodnosti o téměř 0,7 procent ve srovnání s chladnějšími dny. "Extrémní teploty mají vliv na frekvenci pohlavního styku, negativně ovlivňují produkci spermií u mužů a ovulaci u žen,“ tvrdí výzkum. Vědci závěrem varují, že klesající porodnost může mít pro západní společnosti negativní sociální dopady.
07.11.2015 10:25 |

Osobnosti: Barbara New (2 články)

Trus tučňáků je vidět až z vesmíru

Antarktidu je zajímavé pozorovat z vesmíru nejen kvůli tání ledovců. Pozorovatelům se tento kontinent doslova vybarvuje před očima. Mají to na svědomí tučňáci, kteří se moc nerozmýšlejí, kde vykonají svou potřebu. A protože tito ptáci žijí v koloniích až osm měsíců v roce, antarktický led pod jejich nohama rychle ztrácí svou běloskvoucí barvu. Jejich trus lze pak vidět i z vesmírných satelitů.
05.06.2009 07:10 |

OSN: Tání ledovců zničí lidstvo. Přinese mu rakovinu a neplodnost

Globální oteplování bude mít velmi závažné důsledky pro všechny živé organizmy na Zemi, varují vědci oslovení OSN.
12.12.2010 00:15 |

Čeká nás VODNÍ SVĚT? Hladina MOŘE STOUPÁ TŘIKRÁT RYCHLEJI!

Důvodem rachlého zvyšování světových vodních hladin je tání ledovců na Antarktidě a jejich ponor do vody, informoval server tvnoviny.sk.
06.05.2011 09:35 |

Tohle už nejsou plány snílků, ale řešení problémů... Bydlení pro vyhnance!

V Nedělním Aha! už jsme vám několikrát ukázali návrhy různých světových architektů, kteří se snažili vymyslet způsob, jak by v budoucnu bylo možné, aby lidé žili na vodě, protože půdy ubývá a mořské vody kvůli tání ledovců spíše přibývá.
18.09.2011 12:10 |

Nová studie: Tání ledovců nezpůsobuje pouze teplota

Vědcům se podle nové studie možná podařilo odhalit příčiny klimatického paradoxu z období před 150 lety, kdy průměrná teplota na Zemi sice klesla o zhruba jeden stupeň, ovšem alpské ledovce zároveň ustoupily průměrně o kilometr. Na svých stránkách o tom informoval server  dr.dk .
04.09.2013 12:40 |

Výzkum českých biologů na Antarktidě se zdařil, prozkoumali 7300 parazitů

Letošní vědecká expedice na polární stanici J. G. Mendela na Rossově ostrově v Antarktidě je úspěšná a to i přes mnohé technické problémy. Vědci odebrali z odlovených ryb ke zkoumání kolem 7300 parazitů a zkoumali tání čtyř ledovců, mechy a lišejníky. Dnes to řekl biolog z Masarykovy univerzity v Brně Miloš Barták.
13.03.2014 19:15 |

Sněhová vrstva v Arktidě se za šedesát let ztenčila na polovinu

O tání ledovců na obou pólech se hovoří už několik desetiletí. Vědce však znepokojuje další projev globálního oteplování – ztenčování vrstvy sněhu v Arktidě. Poslední měření z oblasti kolem severního pólu potvrzují, že se během šedesáti let vrstva ztenčila na polovinu. A to může negativně ovlivnit arktický ekosystém a život v moři.
23.08.2014 18:35 |

Unikátní video ukazuje, jak bude vypadat Evropa, až roztají ledovce. A nebude to dlouho trvat! Utopí se i Česko?

Ačkoli se v posledních letech díky vládním i nevládním organizacím zlepšuje situace v oblasti ochrany životního prostředí, strach odborníků o tuto problematiku přetrvává. Mezivládní panel pro změny klimatu (IPCC) se domnívá, že do konce století se vlivem tání ledovců změní mapa světa. Jak bude podle IPCC Země vypadat, na to se podívejte na jejich videu, které připravili pro všechny odpůrce globálního oteplování.
05.06.2015 16:46 |

Lední medvědi v Arktidě si obohacují jídelníček. Žerou delfíny

Globální oteplování Arktidy mění zásadním způsobem složení jídelníčku některých živočichů. Norští vědci zjistili, že arktičtí lední medvědi, kteří běžně loví spíše tuleně, se teď začali soustřeďovat i na delfíny a to kvůli tání ledovců, které zvířatům umožňuje cestovat i do oblastí, kde se delfíni v hojném počtu vyskytují a kam se před tím nemohli dostat.
14.06.2015 10:40 |

Lední medvědi vymírají. Potravu jim bere globální oteplování, varují vědci

Odborníci poukazují na vysokou úmrtnost ledních medvědů, kterým v důsledku tání ledovců mizí stanoviště k lovu tuleňů.
14.09.2015 10:45 |