Denis (13) trpí smrtící dystrofií: Máma mu dala 63 milionu kmenových buněk!

Od čtyř let trpí Denis Knebl (13) z Ostravy smrtelnou nemocí, svalovou dystrofií. Úbytek svalové hmoty jej poutá k vozíčku od třetí třídy. Šanci přežít dali tomuto bojovníkovi odborníci na Filipínách.
07.07.2016 12:10 |

Objev českých a amerických vědců může zjednodušit výrobu kmenových buněk

Čeští a američtí vědci objevili některé zákonitosti vzniku embryí u savců, které by mohly zjednodušit výrobu kmenových buněk z obyčejných tělních buněk. V pondělí to sdělili zástupci Akademie věd (AV). Úspěšná a kontrolovaná produkce kmenových buněk by podle nich mohla pomoci programům buněčné terapie, jako jsou napravování poruch krvetvorby, poruch produkce inzulínu či opravy poškození nervového systému.
08.02.2010 14:55 |

Americký soud dočasně zablokoval zvýšení dotací pro výzkum kmenových buněk

Americký soudce Royce Lamberth vydal příkaz, který dočasně znemožňuje zvýšit dotace na výzkum kmenových buněk, jak to měla v plánu administrativa prezidenta Baracka Obamy. Jak v úterý píše server britské televize BBC, zničení embryí k získání embryonálních kmenových buněk je protizákonné.
24.08.2010 06:00 |

Osobnosti: Barack Obama (2367 článků)

Léčba pomocí kmenových buněk má být dostupná všem, prohlásil papež

Léčebné metody využívající dospělých kmenových buněk musejí být dostupné všem lidem bez ohledu na jejich finanční možnosti. Prohlásil to dnes papež Benedikt II. po skončení třídenního kolokvia ve Vatikánu o možném používání těchto buněk ve zdravotnictví.
12.11.2011 17:35 |

Japonští lékaři transplantovali ženě sítnici vytvořenou z kmenových buněk

Lékařům z Japonska se v sobotu podařilo úspěšně transplantovat ženě část sítnice, která byla vytvořena z jejích vlastních kmenových buněk. Jedná se o první zákrok tohoto druhu na světě. Lékaři při vytváření sítnice použili takzvané indukované pluripotentní kmenové buňky, které jsou vytvořeny z tělesných buněk pacienta.
13.09.2014 11:10 |

Britští vědci vytvořili spermie z kmenových buněk

Neplodným mužům svitla naděje z laboratoře britských vědců. Těm se totiž podařilo jako prvním na světě vypěstovat spermie z kmenových buněk. Není to ale začátek konce „užitečnosti“ mužů?
09.07.2009 07:15 |

Proti oslepnutí budou bojovat kmenové buňky

Američtí vědci přišli s další převratnou novinkou. Místní zdravotnická firma Advanced Cell Technology začne s pomocí embryonálních kmenových buněk pokusně léčit onemocnění sítnice, které způsobuje ve vyšším věku oslepnutí. Je to teprve třetí případ, kdy americký Úřad pro potraviny a léky (FDA) povolil užití zárodečných kmenových buněk k experimentální terapii.
03.01.2011 23:15 |

Pomoc při vážných popáleninách: Vědci objevili způsob, jak vytvořit umělou kůži pomocí kmenových buněk

Španělským vědcům z Výzkumné skupiny tkáňového inženýrství v Granadě se podařilo poprvé přijít na způsob, jak z kmenových buněk získaných z "pupečníku":http://www.extra.cz/tema/pupecni-snura vytvořit umělou kůži.
22.03.2014 13:25 |

Žena má 60 dní, aby našla příteli dárce kmenových buněk

Britka žádá o pomoc pro svého vážně nemocného snoubence, který musí v brzké době podstoupit transplantaci kmenových buněk.
09.05.2014 08:00 |

09.05.2014 08:00 |

10.05.2014 02:40 |

10.05.2014 02:40 |

Na sbírku pro Aleše Dennera přispělo také město Třebíč

Devítiletý Aleš Denner z Třebíče trpí svalovou dystrofií. Tato nemoc je smrtelná, léčba pouze mírní příznaky choroby. Jedinou šancí jak Alešovi pomoci je aplikace kmenových buněk, která se provádí pouze v Izraeli na speciální klinice The Weizmann Medical Center. Třebíčské sdružení FOR JANE proto vypsalo veřejnou sbírku, na které se během necelých třech měsíců shromáždilo 900 000 Kč. Částkou 20 000 Kč přispělo také město Třebíč.
16.08.2015 15:41 |

Smutné přání Denise: K vánocům chce vozík

Devítiletý Denis z Ostravy si k vánocům nepřeje moderní auto na dálkové ovládání. Jemu by ke štěstí stačil invalidní vozík. Denis trpí svalovou dystrofií a jeho maminka je bez práce a nemá na něj peníze.
22.11.2011 19:50 |

Honzík trpí svalovou dystrofií. Potřebuje mechanický vozík

Devítiletý Honza je plný elánu, má rád společnost i sportování. Jeho život však omezuje a ovlivňuje zákeřné vrozené onemocnění. Trpí svalovou dystrofií, která se postupně zhoršuje. Nyní potřebuje nový mechanický vozík. Konto BARIÉRY ve spolupráci se společností Seznam.cz v rámci projektu Český internet pomáhá proto vyhlásily veřejnou internetovou sbírku.
08.04.2014 13:40 |

Bojovník Denis Knébl (14) se svalovou distrofií: Už dokáže zvednout hlavu!

Velký úspěch! Po roce léčby kmenovými buňkami může znovu zvednout hlavu v posteli. Změkly mu svaly na nohou a narůstá mu srdeční sval. Svalovou dystrofií stižený Denis Knébl (14) z Ostravy i tak asi chodit nebude.
04.01.2017 05:15 |

Pes Lucky (6) trpí jako člověk: Má svalovou dystrofii!

Lucky znamená šťastný. Pejsek Lucky si ale zatím ve svém životě příliš radosti neužil. Bojuje se zákeřnou svalovou dystrofií.
31.03.2016 12:05 |

Kvůli svalové dystrofii se Lukáš nehýbe. Hvězdné války tak za ním přišly až domů

Lukášovi byly tři roky, když se jeho matka dozvěděla vážnou diagnózu. Její syn trpí svalovou dystrofií. Na letošní 13. narozeniny ale na svůj těžký úděl aspoň na chvíli zapomněl, přišla za ním návštěva z předaleké galaxie.
04.05.2016 06:15 |

Čtěte pro Míšu: Školáci pomáhají chlapci postiženému svalovou dystrofií sehnat peníze na zdravotní pomůcky

Projekt Čtení pomáhá je unikátním pokusem, jak školákům umožnit zapojit se do charitativní pomoci potřebným. Za přečtené knihy získávají od projektu peníze, které mohou podle vlastního výběru darovat určité charitě. Jednou z nich je i pomoc pro Míšu, který trpí svalovou dystrofií.
09.10.2016 17:30 |

Adámek (9) ze Srbče už 7 let trpí svalovou dystrofií: Nechodí, motorku ale prohnal!

Adámkovi ze Srbče na Rakovnicku je devět a zdravý byl jen první dva roky života. Pak se k němu osud obrátil zády a chlapec onemocněl nevyléčitelnou nemocí, svalovou dystrofií. Ta se rok od roku zhoršuje, nyní se už nedokáže sám postavit na nohy.
14.11.2016 05:05 |