Další vesmírný turista zrušil let na ISS

Na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) se v září nepodívá nejen britská sopranistka Sarah Brightmanová, ale ani vesmírný turista z Japonska Satoši Takamacu, který byl jejím náhradníkem. Místo Japonce poletí kosmonaut z Kazachstánu.
22.06.2015 13:01 |

Stanici ISS ohrožuje vesmírný odpad

Mezinárodní vesmírnou stanici ISS na oběžné dráze ohrožuje vesmírný odpad a její dráhu budou možná muset letoví dispečeři upravit. Podle zprávy agentury Interfax hrozí, že ISS narazí do úlomku, který na oběžné dráze zůstal po zaniklé čínské družici.
23.07.2010 15:15 |

Vesmírný rekordman se bude moci vrátit na oběžnou dráhu

Ruský kosmonaut Gennadij Padalka možná dostane šanci překonat vysněnou hranici 1000 dnů ve vesmíru. Osmapadesátiletý Padalka, který se vrátil 12. září z Mezinárodní vesmírné stanice (ISS), k tomu dostal díky úspěšně probíhající rehabilitaci povolení od lékařů. Vesmírný rekordman se dosud vydal mimo Zemi pětkrát a na oběžné dráze strávil celkem 878 dní
25.09.2015 10:06 |

ISS bombardoval vesmírný odpad. Posádka prchla do Sojuzu

Šestičlenná posádka Mezinárodní vesmírné stanice ISS se v úterý před vesmírným smetím ukryla do záchranné lodi Sojuz. Informuje o tom agentura AFP.
28.06.2011 16:25 |

K ISS letí nákladní loď Cygnus společnosti Orbital Sciences

Z vesmírného střediska NASA Wallops ve Virginii úspěšně odstartovala k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) nákladní loď Cygnus soukromé společnosti Orbital Sciences. Na oběžnou dráhu ji vynesla nosná raketa této firmy Antares. Ke stanici by nová zásobovací loď měla přiletět v neděli 22. září. Jde o druhý "vesmírný kamion" vyslaný na orbitu soukromou společností.
18.09.2013 20:10 |

Kosmická loď Sojuz úspěšně odstartovala

Z ruského kosmodromu Bajkonur úspěšně odstartovala ruská kosmická loď Sojuz TMA-16, na jejíž palubě je kromě dvou astronautů i kanadský vesmírný turista. Loď směřuje k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS), s níž by se měla spojit po dvoudenním letu v pátek.
30.09.2009 10:20 |

První český vesmírný turista možná už příští rok

První český turista se možná podívá do vesmíru už příští rok, vše bude záviset na úspěšném dokončení testů rakety.
14.05.2010 12:55 |

Kosmická loď Sojuz odstartovala ze Země, ke stanici ISS dorazí v sobotu

K Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) ve čtvrtek v 3:36 SELČ odstartovala z kosmodromu Bajkonur v Kazachstánu raketa Sojuz s modernizovanou ruskou kosmickou lodí Sojuz MS. Na ISS dopraví další tři členy posádky – Rusa Anatolije Ivanišina, Japonce Onišiho Takuju a Američanku Kathleen Rubinsovou.
07.07.2016 07:25 |

K Mezinárodní vesmírné stanici ISS se poprvé chystá soukromý "kamion" Cygnus

Na svůj první oficiální komerční let k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) se chystá nákladní loď Cygnus soukromé americké společnosti Orbital Sciences. Původně měla startovat už v prosinci, ale kvůli výměně vadného čerpadla na ISS se premiéra přesunula na leden. Novým termínem byl dnešní večer, ale vzhledem k mrazivému počasí na kosmodromu Wallops ve Virginii se americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) rozhodl vypuštění o den odložit. Ze stejného důvodu ovšem není vyloučena nutnost dalšího posunu.
07.01.2014 10:10 |

Astronautům na ISS se rozbila toaleta, zatím to řeší cedulkou "Mimo provoz"

Na Mezinárodní vesmírné stanici v současnosti pobývá najednou 13 astronautů, tedy nejvíce v její historii. ISS zatěžkávací zkoušku nevydržela, jeji posádka se musí potýkat s jednou rozbitou toaletou. K použití jsou tak už jen dvě - jedna v ruské části ISS a druhá v raketoplánu Endeavour, který u stanice přistál v pátek.
19.07.2009 21:55 |

ISS v červenci naposledy přeletěla nad Českem

Kdo chtěl ještě tento měsíc vidět přelet Mezinárodní vesmírné stanice ISS nad Českem, měl poslední šanci včera. ISS bude na obloze viditelná zase až v srpnu.
13.07.2010 10:50 |

Sojuz zaparkoval u ISS. S Rusy letí i Američan

Modernizovaná ruská raketa Sojuz TMA-01M se v neděli připojila k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS), informuje agentura Reuters. Tříčlenná posádka - dva Rusové a Američan - stráví na ISS půl roku.
10.10.2010 08:25 |

ISS hrozila srážka s kosmickým smetím. Musela změnit směr

Mezinárodní vesmírné stanici ISS hrozila srážka se zbytky už nepotřebné elektroniky, která zaplňuje oběžnou dráhu kolem Země. ISS musela rychle změnit směr.
26.10.2010 12:05 |

ISS se úspěšně vyhnula nefunkční družici

ISS se kvůli nefunkční družici přemístila na vyšší letovou dráhu. Manévr se zdařil a ISS nebyla ohrožena.
27.10.2010 08:55 |

Velitel ISS natočil ve vesmíru hit Davida Bowieho

Ve stavu beztíže zazpíval velitel posádky Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) Chris Hadfield známou píseň britského hudebníka Davida Bowieho „Space Oddity“ (Zvláštnost vesmíru). Pětiminutový klip je údajně prvním hudebním videem, které bylo natočené ve vesmíru. Kanaďan se populární melodií loučí s ISS, kterou po pětiměsíčním pobytu opustí v úterý krátce po půlnoci SELČ.
13.05.2013 17:15 |

Osobnosti: David Bowie (194 článků)

Sojuz s tříčlennou posádkou se úspěšně spojil s ISS

Po necelých šesti hodinách letu se dnes nad ránem SELČ kosmická loď Sojuz TMA-10M úspěšně spojila s Mezinárodní vesmírnou stanicí (ISS). Podle ruské agentury Roskosmos spojení s uzlem Poisk proběhlo v automatickém režimu. Na palubu ISS by trojice kosmonautů měla vstoupit zhruba za dvě hodiny.
26.09.2013 08:50 |

Astronauti vystoupili do volného kosmu, aby vyměnili čerpadlo ISS

Dvojice amerických astronautů dnes vystoupila do volného kosmu, aby dokončila výměnu vadného čerpadla chladicího systému Mezinárodní vesmírné stanice (ISS). Dnešní práce, která je naplánována na 6,5 hodiny, navazuje na sobotní výstup. Původně se počítalo s celkem třemi pracovními pobyty vně ISS, dnešní směna ale bude zřejmě dostačující.
24.12.2013 14:27 |

Astronautům se po dvou dnech povedlost spojit Sojuz s ISS

U Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) v noci na dnešek SEČ s dvoudenním zpožděním oproti původnímu plánu zakotvila ruská kosmická loď Sojuz TMA-12M. Sojuz měl letět k ISS ve zrychleném profilu, kdy se spojení s orbitálním komplexem očekávalo po šesti hodinách letu ještě ve středu, kvůli technickému problému se ale cesta s tříčlennou posádkou o dva dny protáhla.
28.03.2014 13:45 |

Život ve vesmíru? Ruští kosmonauti našli na ISS plankton

Na vnějším plášti Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) byl nalezen plankton. Podle šéfa ruské orbitální mise ISS se tam dostal vzdušnými proudy ze Země.
26.08.2014 07:55 |

Loď Dragon dorazila k ISS. Přivezla 3D tiskárnu a myši

Vesmírná nákladní loď Dragon soukromé americké společnosti Spacex dorazila k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS). Loď už úspěšně zakotvila a přivezla na ISS 2,3 tuny zásob. Mezi nimi byla například 3D tiskárna, nebo 20 myší. Ty budou pozorování kvůli vlivům nízké atmosféry na organismus.
23.09.2014 14:06 |