Článek

Cvičte mozek v posilovně: Proč sport prospívá nejen fyzické kondici

 
'Ve zdravém těle zdravý duch,' tvrdí již zlidovělé úsloví a poznatky moderní medicíny mu dávají do značné míry za pravdu. Nikoho asi nepřekvapí, že je možné pomocí posilování vybudovat impozantní muskulaturu. Stejně tak není příliš těžké uvěřit, že řešení složitých hádanek a rébusů umožňuje vytrénovat mozkové kapacity. Nové poznatky ale čím dál častěji ukazují, že spolehlivou cestou ke zvýšení výkonu našeho mozku a zpomalení jeho stárnutí je překvapivě i fyzické cvičení.
18.09.2015 21:06 |

podobné články

Podobné články

Jak chůze prospívá lidskému zdraví?

 
Chůze je pro člověka nejpřirozenějším způsobem pohybu, a proto se není čemu divit, že má na naše zdraví pozitivní vliv. Odborníci se shodují na tom, že dospělému člověku stačí 30 minut svižné chůze denně. Navíc tato fyzická aktivita vůbec nic nestojí a nenutí vás investovat peníze do výbavy či speciálního oblečení. Nepatříte-li mezi sportovní nadšence, ale i přesto byste rádi pro své zdraví něco udělali, pak si přečtěte náš dnešní článek zaměřený na to, jak chůze prospívá našemu zdraví. Společně se podíváme, jaký vliv má tento jednoduchý, leč efektivní pohyb na vaší fyzickou i psychickou stránku. 3 důkazy, že chůze prospívá vašemu zdraví I chozením se dá zhubnout Jen málokdo je upřímně spokojen se svou postavou. Toho trápí faldíky na břiše, toho zase silnější stehna a ten se pro změnu stydí za celulitidu na zadečku. Možná ani vy neberete svou postavu takovou, jaká je a chtěli byste přebytečná kila uložená na vašem těle navíc shodit. Nejste-li zrovna nadšenci pro několikahodinové cvičení v posilovně a sahání si až na dno svých sil, pak sami sobě naordinujte půl hodinky rychlejší chůze denně. Svižným tempem se projděte uličkami města, vydejte se na procházku parkem nebo vyrazte do lesa. Pravidelným pohybem dojde ke zlepšení vašeho metabolismu a zároveň i lepší reakci vašeho těla na inzulin, díky kterému se zlepší spalování tuků. Chůze jako zdravotní prevence Ačkoli si možná říkáte, že chození je tak obyčejný pohyb, kterým svému zdraví rozhodně přilepšit nemůžete, není to pravda. I v tomto případě mají odborníci jasno a shodují se na tom, že procházka ve svižnějším tempu výrazně napomáhá ke snižování cholesterolu a krevního tlaku, což má za následek snížení rizika vzniku mozkové příhody. Mimo jiné při tomto pohybu dochází k přirozenému posílení kosti, což je účinná prevence proti rozvinutí osteoporózy. Jako třešničku na dortu zmíníme posílení kloubů. Lepší myšlení i pocit ze... Čtěte více Příspěvek Jak chůze prospívá lidskému zdraví? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
13.10.2016 06:30 |

podobné články

Proč a jak vám pomůže pravidelný pohyb?

 
Pravidelný pohyb by měl být nedílnou součástí života každého z nás, bez ohledu na pohlaví nebo věkovou skupinu. Bohužel stále větší procento lidí od jakékoli fyzické aktivity upouští, protože jsou zlenivělí a zhýčkaní současnou dobou – drtivá většina lidí má auto, kterým se všude dopraví, místo schodů používáme eskalátory nebo výtahy a velkou část volného času prosedíme za počítačem nebo před televizí. Dříve byl pravidelný pohyb jakousi samozřejmostí. Nejen v přírodě, ale i v uličkách města jsme mohli vídat běžce, lidé pracovali na polích, obstarávali svůj pozemek, trávili s dětmi čas na čerstvém vzduchu. Pod pravidelným pohybem si nemusíte nutně představit pouze cvičení a mučení sebe sama v posilovně, je to jakákoli aktivita, při které rozhýbete tělo. Pravidelný pohyb je radost, nikoli nutnost Budete-li k pravidelnému pohybu přistupovat jako k povinnosti, která vás nebaví a naopak vás nudí, nikdy se pro něj dostatečně nenadchnete. My vás nechceme nutit do několika hodin týdně strávených za dveřmi fitness centra, nebudeme po vás chtít pořízení permanentky do bazénu ani vás nezlákáme k vytvoření domácí posilovny. Místo toho vám řekneme, proč je pro vás a vaše zdraví pravidelný pohyb důležitý a proč byste jej ze svého života neměli vynechávat. V čem vám pravidelný pohyb pomůže? Pravidelná fyzická aktivita, ať už bude jakákoli, má na vaše zdraví výrazný a především pozitivní vliv. Mezi největší kladné stránky a výhody pravidelného pohybu patří následující: spalování nadbytečné energie stimulace krevního oběhu posilování srdce čištění plic prokrvení pokožky zvýšení pružnosti šlach vyplavování endorfinů neboli hormonů štěstí podpoření lymfatického systému Budete se cítit lépe Začnete-li se pravidelně hýbat, nejenže tak zvýšíte svou fyzickou kondici, ale navíc můžete i zhubnout – a to je určitě velkým lákadlem pro mnohé z vás. Nečekejte překotné výsledky do několika dní, zvláště v případě, pokud jste až do dnešního dne zaujímali roli pecivála a pohyb... Čtěte více Příspěvek Proč a jak vám pomůže pravidelný pohyb? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
08.02.2017 09:25 |

podobné články

Muži vs. ženy: Kdo má větší mozek?!

 
Patologická medicína už více než sto let dobře ví, že je mozek mužů větší než mozek žen. Moderní výzkumy se nesnaží tento jev vyvrátit, protože větší mozek neznačí většího ducha. Neurologická studie z Cambridge však potvrzuje jiné stereotypy o mužích a ženách. Muži mají lépe vyvinutou část pro koordinaci, zatímco ženy mají mnohem emocionálnější mozek.
17.02.2014 09:35 |

podobné články

5 nečekaných způsobů, jak si každý den zkracovat život

 
Cvičte 150 minut týdně a budete žít o 3,4 let déle. To tvrdí nová studie z Harvardu. Jasně, klasika, cvičte, jezte zeleninu, přestaňte kouřit a dočkáte se možná i pravnoučat.
02.05.2013 15:10 |

podobné články

Sport a jeho velmi pozitivní vliv na vývoj mládeže

 
Sport a fyzické aktivity v dětství a dospívání mají velmi pozitivní vliv nejen na zdraví, kondici a vytrvalost, ale i na psychický a sociální vývoj našich dětí. Aktivní děti vycházejí lépe se svými vrstevníky, mají více kamarádů a také brzy rozvinutý smysl pro zodpovědnost. Zní to jistě chvályhodně, ale jaká je realita u nás v České republice?
07.05.2012 00:15 |

podobné články

Proč to bez zeleniny nejde?

 
Sněz tu zeleninu! Také jste jako malé děti často slýchávaly tuto větu, kterou teď s oblibou opakujete svým ratolestem u oběda? Snažíte se jim vysvětlit, proč to bez zeleniny nejde a trpělivě vyčkáváte, dokud z jejich talíře nezmizí poslední kousek? Možná ale i vám uniká pravá podstata toho, proč je zelenina pro naše zdraví tak důležitá a proč by rozhodně neměla v našem jídelníčku chybět. Pojďme společně najít odpověď na tuto otázku. Prostřednictvím dnešního článku se dozvíte, proč to bez zeleniny nejde a proč byste měli dbát důraz na to, aby se v dostatečné míře vyskytovala nejen ve vašem jídelníčku,  ale i jídelníčku vašich dětí. Proč to bez zeleniny nejde aneb nepostradatelná součást jídelníčku Určitě víte, že je zelenina nedílnou součástí naší stravy. Napadlo vás ale někdy zamyslet se nad tím, proč tomu tak je? Proč zeleninu ke svému životu potřebujeme? A proč to bez zeleniny nejde? Odpovědi skrývají následující řádky! Vitamíny V první řadě nutno zmínit, že zelenina obsahuje vysoké množství vitamínů. Je bohatá především na karotenoidy neboli provitamín A, který můžeme najít například v mrkvi, rajčatech, brokolici, kapustě nebo špenátu. Mimo jiné obsahuje vitamíny B, vitamín C nebo  vitamín K. Aby nedocházelo ke ztrátě důležitých vitamínů, musíme si dávat pozor, jakým způsobem zeleninu upravujeme. Minerální látky Dalším důvodem, proč to bez zeleniny nejde a proč bychom jí měli konzumovat v dostatečné míře, jsou minerální látky. Ty se samozřejmě liší zelenina od zeleniny, a proto je důležité, aby se na vašem talíři pokud možno objevovaly všechny druhy. Nedostatek hořčíku může vyřešit konzumace petržele, špenátu nebo kedlubny. Pokud potřebujete doplnit vápník, dopřejte si petržel, mrkev nebo zelí. Železo vám dodá pórek, špenát, petržel nebo kedlubna. Měď hledejte v zeleném hrášku nebo paprice. Příspěvek Proč to bez zeleniny nejde? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
05.10.2016 18:20 |

podobné články

Nejzáhadnější mozek světa! Jeho nositel přežil kruté postižení!

 
Když se řekne mozek, okamžitě se nám vybaví mozkové závity a šedá kůra mozková. Jsou ovšem bohužel i nešťastníci, který se mozek nevyvine správně. A svou hladkostí připomíná mozek krysy!
14.10.2013 11:35 |

podobné články

Cukr v dětství je pro mozek stejné jako ZNÁSILNĚNÍ!

 
Děti dnes konzumují cukr téměř nonstop. Je v ranních cereáliích, mléčných výrobcích, nápojích i masných výrobcích a konzervách všeho druhu. Chronický příjem bílého cukru – sacharózy – který je dnes téměř ve všech potravinářských výrobcích včetně masa a všech pokrmech v restauracích, je ale pro dospívající mozek stejně zhoubný jako chronický stres. Mozek dítěte pod stálým přísunem cukru je ve stejné situaci jako mozek dítěte zažívajícího znásilnění, nehodu či jiné velké psychické trauma.
19.02.2016 15:05 |

podobné články

Muži mají skutečně větší mozek a vyšší IQ

 
Muži často svou pohlavní nadřazenost zdůvodňují tím, že mají větší mozek. Nové výzkumy nizozemských neuropsychologů jim v tom nahrávají. Objemem a hmotností je mužský mozek skutečně větší než ten ženský a navíc mají muži v průměru o čtyři body IQ víc. Ženský mozek je ale i při menším objemu a hmotnosti efektivnější. V testech paměti muže hravě porazí.
11.05.2017 09:45 |

podobné články

Cvičení v těhotenství

 
Cvičení v těhotenství není přímo zakázáno, ale přesto existují jistá pravidla, kterých by se měla nastávající maminky držet. Uvědomte si, že těhotenství není nemoc, která by vás omezovala ve fyzických aktivitách, a proto pokud jste se sportu či nějakému pohybu věnovali již před otěhotněním, nemusíte na to teď úplně zanevírat. Obecně platí, že cvičení v těhotenství může být i nápomocné a to nejen při celkovém zvládání těhotenství, ale i při usnadnění porodu. Pojďme se společně prostřednictvím dnešního článku blíže podívat na cvičení v těhotenství. Prozradíme si, co je vhodné a čemu je lepší se naopak vyhnout. Jdete s námi do toho? Vhodné cvičení v těhotenství Ještě než se podíváme na cvičení vhodná v těhotenství, ujasněme si základní pravidlo, na které nesmíte zapomenout: naslouchejte vlastnímu tělu a v žádném případě se nepřetěžujte. Mezi aktivity, kterým se v těhotenství s klidným srdcem můžete věnovat jsou procházky, plavání, tanec, šlapání na rotopedu, těhotenská jóga nebo pilates. Nevhodné cvičení v těhotenství A teď z druhého soudku. Jak už jsme vám naznačovali v samotném úvodu dnešního článku, existuje i takový druh cvičení a fyzických aktivit, kterým byste se jako těhotná měla vyvarovat. V první řadě jsou to jakékoli silové sporty, které by pro vaše tělo mohly představovat obrovskou zátěž. Rovněž není dobré věnovat se takovým sportům, u kterých vám hrozí úraz. Cvičte v pohodlí vašeho domova Abyste se mohli věnovat cvičení v těhotenství, nemusíte nutně docházet do nejrůznějších center či posiloven. Klidně můžete cvičit v pohodlí vašeho domova, kde se cítíte nejpříjemněji. Alespoň půlhodinka denně Nemusíte cvičit několik hodin denně, to vůbec ne. Nejenže by to nebylo dobré vzhledem k vašemu stavu, ale zároveň byste si ani nepomohli. Bohatě stačí, když se fyzické aktivitě budete věnovat půl hodiny denně, ať už to bude procházka, plavání či jakákoli jiná aktivita. Nesnažte se překonat rekordy, spíše dbejte na pravidelnost. Příspěvek Cvičení v těhotenství pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
17.12.2015 22:06 |

podobné články

Nechcete mít scvrtknutý mozek? Začněte jíst středomořskou stravu!

 
Středomořská strava prospívá srdci a prodlužuje život. Ale nejen to. Lidé, kteří konzumují hodně ovoce, zeleniny, ryb, ořechů, luštěnin a olivového oleje se nemusejí obávat demence. I ve vysokém věku jim to bude pálit a to díky tomu, že se jim nebude scvrkávat mozek. Vědci z New Yorku zjistili, že jednici stravující se podle středomořského jídelníčku, mají v osmdesáti letech větší mozky než ti, kdo konzumují typickou západní stravu.
23.10.2015 17:00 |

podobné články

Onkologové radí: Nechcete rakovinu prostaty? Denně onanujte a cvičte!

 
Pánové mající sexuálně náruživou partnerku mají obrovské štěstí. Pravidelné a časté milování totiž velmi prospívá mužské prostatě. Ale ani pánové bez partnerky se nemusejí bát zhoubného nádoru předstojné žlázy, stačí, když budou pravidelně denně ejakulovat při masturbaci. A také především denně cvičit. Pravidelný pohyb totiž zvyšuje šanci na přežití rakoviny prostaty dvakrát.
07.01.2011 08:20 |

podobné články

Jessica Biel tráví hodiny v posilovně!

 
Herečka Jessica Biel vážně nechce přibrat. Kila navíc jsou její noční můrou. Kolik hodin denně stráví cvičením v posilovně? Herečka, která na sebe nedávno prozradila, že dokáže sníst pouze poloviční porce, tráví v posilovně denně pět hodin! „Musím cvičit pět hodin denně, někdy je to víc, když zrovna trénuji na nějakou filmovou roli nebo něco takového,“ říká Jessica. „A je to těžké – je to velmi náročné!“ Nicméně si herečka tu a tam dovolí i nějaké malé zhřešení. Například začátkem tohoto roku během svého pobytu v Londýně do posilovny nemohla. A skončila s horou lívanců na pokoji. „Prostě jsem přestala dělat to, co dělám obvykle. Neměla jsem vůbec čas. Posilovat v Londýně je velmi obtížné, jak jsem zjistila. Není to tak snadné jako v L.A. nebo New Yorku, kde prostě vejdete do posilovny a cvičíte si, co potřebujete,“ říká Jessica. Hvězda v současné době chodí se zpěvákem Justinem Timberlakem. Doslova jsem pocítila, že můj denní stereotyp tady nezvládnu, tak jsem to nechala být. Potom co jsem zjistila, jak jsou vynikající lívance, musela jsem je mít denně. A to pěkně zaútočilo na mou linii.“
30.07.2009 06:35 |

podobné články

Osobnosti: Justin Timberlake (252 článků) , Jessica Biel (117 článků)

Po pár dnech bez pořádného spánku se mozek chová jako opilý

 
Spánek je tak zásadním fyziologickým procesem v životě člověka, že jeho vědomé zkracování proti potřebám těla má zhoubné účinky na zdraví fyzické i psychické. To se ví už mnoho let, vědci ale stále zkoumají to, proč je pro mozek spánek tak významný a co se při nedostatečném spánku s ním i celým tělem děje. Podle nejnovějších výzkumů nastává po několika dnech, kdy člověk spí jen šest hodin za noc, stejný stav, jako po konzumaci alkoholu.
11.05.2016 18:05 |

podobné články

Zpěvák Petr Kolář drží dietu, chce být v kondici

 
Petr Kolář se v květnu rozjede po České republice na letní akustické turné a protože chce být v dobré fyzické kondici, rozhodl se shodit nějaké to kilo. Daří se mu to, zvolil totiž ten nejlepší způsob hubnutí.
22.04.2010 09:10 |

podobné články

Osobnosti: Petr Kolář (458 článků)

Chcete být sexy? Balancujte, zavěste se a posilujte

 
Potřebujete zpevnit postavu a nechce se vám trávit hodiny a hodiny v posilovně? Pak si pořiďte moderní fitness pomůcky domů a cvičte kdykoli se vám to hodí.
15.08.2013 17:20 |

podobné články

Cvičte doma, zbavíte se tukových polštářků a ještě ušetříte!

 
Téměř každý si alespoň jednou v životě dal předsevzetí, že udělá něco pro své tělo. V době, kdy roste počet lidí se sedavým zaměstnáním, může být motivem snaha zhubnout, nabrat svaly nebo se jen udržovat v kondici.
21.08.2009 15:35 |

podobné články

Cvičení pro nesportovce : 15 minut denně stačí

 
Chcete víc cvičit, vytvarovat si postavu a zlepšit fyzickou kondici. Mnohem lepší než se jednou týdně „zničit“ ve fitku, je cvičit raději málo, ale pravidelně. Stačí jen 15 minut denně, ale opravdu každý den… Jednoduché cviky pro každou část těla Jak na krásná ramena – kliky Klasické kliky jsou vynikajícím prostředkem pro posílení tricepsu a bicepsu (celých ramen). Ruce jsou opřené o podložku v šíři ramen, váha není na špičkách ale na kolenou. Cvik cvičte pomalu, nespěchejte. Jak na krásná stehna – výpady Postavte se vzpřímeně a pravou nohou proveďte výpad vpřed. Lýtko a stehno vytvářejí pravý úhel, zadní noha se kolenem téměř dotkne podložky. Váha těla zůstane na zadní noze. Nohy po několika sériích vystřídejte. Jak na krásný zadek – zanožování Postavte se vzpřímeně před stěnu nebo před jinou oporu. Levou nohu pokrčte v koleni do pravého úhlu, špička směřuje k podložce. Pomalu pritahujte levé chodidlo k natažené noze. Celé nohy jsou v napětí, pohyb provádějte tahem, ne švihem. Vydržte několik sekund a vraťte se do výchozí polohy. Nohy opět vystřídejte. Jak na krásné nohy – upravený sed leh Lehněte si na podložku a anatažené nohy zvedněte kolmo na podložku. V kolenou je mírně pokrčte a pozici fixujte překřížením v kotnících. Ruce dejte za hlavu a zvedejte horní část těla směrem ke kolenům. Hlava je rovněž fixována, nehýbejte s ní. Jak na krásné bříško – šlapání na kole Lehneme si na podložku a ruce dejte za hlavu, kolena přitáhneme k hrudníku, zvedneme hlavu a ramena od země. Narovnáme levou nohu a tělo natočíme tak, abychom se loktem dotkli pravého kolena. Takto opakujeme cvik 20x po 4 sériích. Jedná se o velice intenzivní cvičení, díky kterému procvičujete všechny břišní svaly! Začátečníci by měli tento cvik opakovat 15x po 2 sériích. Důležité upozornění – nepřehánějte to Ve snaze shodit za krátkou... Čtěte více Příspěvek Cvičení pro nesportovce : 15 minut denně stačí pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
12.06.2015 09:12 |

podobné články

Típněte cigaretu: Zmenšuje mozek! Potvrzeno!

 
Kouř z cigaret zamlžuje nejen prostor, ale také mozek. Doslova. Podle výzkumu neurologů ze Skotska a Kanady totiž kuřáci mají horší paměť a zakalené myšlení právě díky cigaretám. Látky v nich obsažené doslova zmenšují mozek, konkrétně ředí šedou kůru mozkovou, která je výkonným počítačem při procesu myšlení a pamatování.
16.02.2015 14:05 |

podobné články