Článek

ČOI: E-shopy spotřebitele klamou a nevyřizují reklamace

 
Internetové obchodování patřilo v roce 2015 k nejsledovanějším oblastem kontroly a to nejen s ohledem na četnost e-shopů, ale také vzhledem k počtu podání spotřebitelů.
11.03.2016 19:30 |

podobné články

Podobné články

E-Shopy klamou lidi, zjistila ČOI. Nedostatky našla u 75 procent testovaných

 
Česká obchodní inspekce (ČOI) kontrolovala celkem v první čtvrtletí 181 internetových obchodů. Pochybění našla u tří čtvrtin a udělila jim pokuty ve výši 1,2 milionu Kč. Nekalé praktiky, především klamání spotřebitele, potvrdila u více než 40 procent obchodů.
10.06.2014 17:30 |

podobné články

Reklamace modní obuvi? Nedejte se! Úplně běžná reklamace!

 
Počet stížností spotřebitelů nespokojených s vyřizováním reklamací obuvi prodávajícími stále roste. Za 9 měsíců roku 2012 přijala Česká obchodní inspekce celkem 646 podání. Inspektoři ČOI zjistili ve 123 případech alespoň jedno nebo i více porušení povinností stanovených zákonem o ochraně spotřebitele. Problémy při reklamacích vyplývají nejčastěji z nesprávných, neúplných nebo i klamavých informací, které mají spotřebitelé k dispozici při výběru obuvi. V posledních měsících narůstá počet stížností na vyřizování reklamací tzv. módní či vysoce módní obuvi, které prodávající zamítají.
28.10.2012 20:10 |

podobné články

Reklamace modní obuvi? Nedejte se! Úplně běžná reklamace!

 
Počet stížností spotřebitelů nespokojených s vyřizováním reklamací obuvi prodávajícími stále roste. Za 9 měsíců roku 2012 přijala Česká obchodní inspekce celkem 646 podání. Inspektoři ČOI zjistili ve 123 případech alespoň jedno nebo i více porušení povinností stanovených zákonem o ochraně spotřebitele. Problémy při reklamacích vyplývají nejčastěji z nesprávných,...
28.10.2012 20:25 |

podobné články

ČOI zjistila 19 případů diskriminace. Kvůli Ukrajině bylo dvakrát odmítnuto ubytování Rusům

 
Česká obchodní inspekce (ČOI) odhalila v prvním pololetí při kontrolách zaměřených na diskriminaci spotřebitele 19 případů. Kromě diskriminace Romů kontroloři zjistili i problémy v chování k Rusům. ČOI v pololetí provedla celkem 690 kontrol, kromě diskriminace zjistili porušení dalších povinností ve 365 provozovnách. Celková výše pokut dosáhla 705.000 korun, z toho dvě pokuty za diskriminaci činily 470.000 korun. ČOI to dnes uvedla v tiskové zprávě.
22.09.2014 13:26 |

podobné články

Výsledky kontrol cestovních kanceláří ČOI- 1 % subjektů z celého trhu bylo prokázáno pochybení

 
Česká obchodní inspekce (ČOI) zveřejnila výsledky kontrol cestovních kanceláří a agentur za 1. pololetí letošního roku. Podle ČOI neinformovaly cestovní kanceláře a agentury své zákazníky dostatečně a správně o podmínkách uplatnění reklamace. Dalším porušením při uzavírání cestovních smluv se spotřebiteli bylo údajné užití klamavých obchodních praktik.
28.08.2012 16:35 |

podobné články

Služby přes internet klamou spotřebitele cenami bez DPH

 
Na služby nabízené prostřednictvím internetu v Praze a Středočeském kraji se zaměřili v mimořádné kontrolní akci inspektoři ČOI. Jejím cílem bylo ověřit, jak jsou spotřebitelé informováni o podmínkách a ceně služeb např. když si chtějí objednat úklid domácnosti, přeložit dokumenty a podobně.
08.10.2014 20:01 |

podobné články

Na e-shopy dopadla evidence tržeb: Statisícové náklady a dlouhé měsíce příprav

 
Největší tuzemské e-shopy se na zavedení druhé vlny elektronické evidence tržeb (EET), která se dotýká i jich, připravovaly několik měsíců. Tvrdí, že vytvořily funkční systémy, které zákazníkům nepřinesou žádné komplikace. Bylo to však drahé. Vše jim navíc ztěžoval fakt, že do poslední chvíle nebylo jasné, jestli e-shopy pod EET spadat budou, nebo dostanou výjimku.
01.03.2017 14:35 |

podobné články

Zamítnutá reklamace neznamená konec vašich nadějí

 
Často spotřebitelé reklamují zboží či službu a to z nejrůznějších důvodů. Při reklamaci však může nastat problém, když podnikatel nesdílí spotřebitelův názor na oprávněnost reklamace a zamítne ji. SOS – Sdružení obrany spotřebitelů upozorňuje, že nemusí být vše ztraceno a že existuje nadějná cesta, jak problém vyřešit.
04.01.2010 10:15 |

podobné články

ČOI: Osm z 13 pražských restaurací účtovalo cizincům příplatek

 
Kontroly České obchodní inspekce (ČOI) ve vytipovaných 13 restauracích v centru Prahy zjistily v osmi z nich diskriminační jednání vůči cizincům. Restaurace jim účtovaly příplatek za servis, který čeští zákazníci neplatili. ČOI restauracím udělí pokuty. ČTK to dnes sdělila Ivana Divišová z odboru komunikace a styku s veřejností ČOI.
24.07.2014 09:10 |

podobné články

Babiš vzteky ukázal na ČSSD. EET účtenka lidem nevystačí, tvrdí inspekce

 
Chystaná povinná účtenka pro elektronickou evidenci tržeb (EET) nemusí nahradit doklad o zakoupení. Spotřebitelé na něj při pořízeni zboží mají i nadále právo a jeho vystavení bude Česká obchodní inspekce (ČOI) kontrolovat. Inspekce to v pátek zveřejnila v tiskové zprávě. Doklad z elektronické pokladny podle ČOI nemusí obsahovat informace například o zkrácené době trvání odpovědnosti za vady u použitého spotřebního zboží. Ministrovi financí Andreji Babišovi (ANO) ale vadí, že to ČOI neuvedla dříve. Ministerstvo průmyslu kritiku odmítá.
25.11.2016 14:15 |

podobné články

Zprostředkovatelé úvěrů i věřitelé spotřebitele stále klamou

 
Nejen před Vánocemi se nejrůznější nebankovní subjekty snaží nalákat spotřebitele na nabídku zprostředkování nebo poskytnutí úvěru za tzv. výhodných podmínek k uzavření smlouvy, což se jim i díky nedostatečné finanční gramotnosti zájemců o získání úvěru daří.
20.12.2014 19:28 |

podobné články

Více než třetina cestovních kanceláří klame zákazníky

 
Česká obchodní inspekce (ČOI) v posledních šesti měsících zkontrolovala 174 cestovních kanceláří a agentur, v 63 případech (36,2 procentech) zjistila porušení zákona o ochraně spotřebitele. Nejčastější chybou bylo málo informací o podmínkách reklamace.
27.08.2012 22:10 |

podobné články

ČOI: Reklamace zájezdu

 
Reklamaci zakoupeného zájezdu může spotřebitel podat jak u cestovní kanceláře, tak u cestovní agentury, obojí je možné. Na takový podnět spotřebitelky reagovala Česká obchodní inspekce Libereckého kraje. Za porušení zákona o ochraně spotřebitele byla uložena cestovní kanceláři pokuta.
03.11.2016 14:10 |

podobné články

E-shopy šidí lidi, kontrolám se smějí. Mládek dá inspekci „větší páky“

 
Česká obchodní inspekce (ČOI) zjistila klamavé praktiky a jiná pochybení při internetovém prodeji ve více než osmdesáti procentech případů. Nejčastěji při informování o reklamaci, obchodních podmínkách a nově i o mimosoudním vyjednání. Každoročně pochybení narůstají a nepomáhají ani vyšší a častější pokuty. Resort Jana Mládka připravuje změnu zákona o ČOI, aby její některé pravomoci posílil a pomohl zjednat ve virtuálním tržišti pořádek. Prozatím doporučuje nakupovat jen na ověřených webech.
30.09.2016 05:20 |

podobné články

Kontrolami neprošlo 90 % e-shopů. Inspektoři rozdali pokuty za víc než milion

 
Při kontrolách internetových obchodů ve třetím čtvrtletí zjistila Česká obchodní inspekce (ČOI) porušení předpisů v 90 procentech kontrol, zaměřila se ale zejména na problémové e-shopy. Údaj je o čtyři procentní body vyšší než v létě. Inspektoři za porušení předpisů uložili on-line prodejcům 237 pokut v celkové hodnotě 1,33 milionu korun. ČOI to dnes uvedla v tiskové zprávě.
02.12.2016 10:50 |

podobné články

10 příkladů, jak klamou muži! Nevinné lži, nebo sprostý alibismus?

 
Zatímco ženy lžou, aby potěšily ostatní, muži lžou, aby vypadali lépe. Tvrdí to nová australská studie, která zároveň zmapovala nejčastější věci, o kterých muži klamou. Takže pánové, které z těchto lží jste už použili?
07.08.2015 21:45 |

podobné články

ČOI: Devět z deseti kontrolovaných e-shopů porušilo zákon

 
S příchodem vánočních svátků zaznamenávají především e-shopy zvýšený zájem o nákup zboží. Pro obchodníky i spotřebitele je vánoční prodej jedním z nejdůležitějších období roku. S nárůstem obliby nákupu přes internet zaznamenala Česká obchodní inspekce i nárůst nekalých praktik, které prodejci e-shopů používají.
05.12.2016 09:45 |

podobné články

Módní obuv se nedá nosit a reklamace jsou problematické

 
Módní obuv nebo dokonce vysoce módní obuv je trik na zákazníky. Boty s tímto označením, nejsou určené na běžné nošení a obchodníci jejich reklamace neuznávají. Česká obchodní inspekce za necelý rok přijala kolem 650 stížností.
29.10.2012 08:15 |

podobné články

Vtipné reklamace z dovolených: Příliš řecké jídlo a staříci oddávající se sexu

 
Už se vám někdy na dovolené něco nelíbilo a chtěli jste zájezd reklamovat, nebo si stěžovat? Pak si přečtěte neuvěřitelné a doopravdy úsměvné reklamace Čechů. Někteří si dokonce stěžovali, že Turci v hotelu neumí česky!
19.08.2013 16:05 |

podobné články