Co skrývá nejmenší planeta Pluto? NASA odhalila dosud nejostřejší fotografie povrchu

Americká Národní agentura pro letectví a vesmír (NASA) v pátek zveřejnila nejnovější a dosud nejostřejší snímky povrchu trpasličí planety Pluto. Černobílé fotografie pořídila sonda New Horizons, která v červenci kolem Pluta proletěla. Jsou na nich vidět krátery, hory a ledovcové útvary nacházející se v asi 80 kilometrů širokém pásmu.
05.12.2015 22:05 |

Planeta Pluto: Má větší mlžný opar, než se předpokládalo

Planeta Pluto je v mnohem větším mlžném oparu, než vědci předpokládali, a na jejím povrchu se pohybují ledové plochy. Vyplývá to z dalších snímků neprobádané planety, které dnes zveřejnil americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA). Fotografie pořídila minulý týden sonda New Horizons během svého průletu v blízkosti trpasličí planety.
24.07.2015 23:35 |

Nové fotky NASA: Pluto má modrou oblohu a na povrchu led

NASA zveřejnila první barevné snímky Pluta pořízené sondou New Horizons. Je na nich vidět modrá atmosféra, a dokonce vodní led na povrchu trpasličí planety. Pluto tak z pozice okraje naší sluneční soustavy kandiduje na vesmírnou celebritu letošního roku.
08.10.2015 19:55 |

Pluto má ledovou planinu ve tvaru srdce. NASA odhalila další snímky

Kromě vysokých hor jsou na povrchu planety Pluto i obrovské ledové pláně. Ukázaly to další unikátní snímky Pluta, které sonda New Horizon poslala vědcům z amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA). Pojďte se na ně podívat!
18.07.2015 11:56 |

Pluto na dosah: Sonda NASA se v historickém letu nejvíc přiblíží k planetě-neplanetě

Po více než devítiletém putování a téměř pěti miliardách kilometrů letu vesmírem se dnes americká sonda New Horizons nejvíce přiblíží trpasličí planetě Pluto. Sonda, kterou k vesmírnému tělesu vyslal 19. ledna 2006 americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA), bude Plutu nejblíže přesně ve 13:49:57 SELČ, její vzdálenost od povrchu planety bude v té době 12 500 kilometrů.
14.07.2015 11:30 |

Historický okamžik: Sonda proletěla kolem vzdálené planety Pluto. Zjistila, že je větší

Sonda NASA se v historickém letu nejvíc přiblížila planetě Pluto, nejvzdálenější planetě naší sluneční soustavy, Zjistila přitom, že Pluto je větší, než se myslelo. K Plutu letěla sonda New Horizons devět let. Američtí vesmírní inženýři jásali nadšením a čekají na první fotky, které by měly dorazit ve středu.
14.07.2015 19:20 |

Takhle jste Pluto ještě neviděli! Sonda poslala zatím nejostřejší snímky

Tohle jste doslova ještě neviděli. Sondě New Horizons se podařilo při průletu kolem Pluta pořídit zatím nejostřejší snímky povrchu trpasličí planety.
05.12.2015 20:15 |

První detailní snímky Pluta: Není to jen hrouda kamení

Podrobné snímky planety Pluto a jejího měsíce Charona, které ve středu vyslala na Zemi sonda NASA New Horizons, uvedly vědce v úžas, protože hned zkraje detailního výzkumu přinesly řadu nečekaných odhalení. Za zvlášť překvapivou podle agentury AP považují odborníci skutečnost, že Pluto není hrouda mrtvého kamení a ledu, jak se dosud předpokládalo.
16.07.2015 07:05 |

ROZHOVOR: Pluto nás překvapilo, shrnuje odborník na mimozemské světy

Pluto a jeho měsíce nás jen tak nepřestanou překvapovat. Sonda New Horizons pospíchá k novým cílům, ale dál odesílá domů získaná data. Co nám trpasličí planeta zatím napovídá o historii sluneční soustavy? Na to nám odpovídal Dr. Hauke Hussmann z Německého aeronautického centra (DLR), který se zabývá zejména planetární geofyzikou.
31.07.2015 19:41 |

Nejmenší žena světa chce dělat velkou politiku, podporuje pravici

Osmnáctiletá Jyoti Amgeová z Indie je držitelkou titulu nejmenší žena světa. Přestože sní o kariéře herečky, dala se i na politiku. Je součástí volební kampaně pravicové strany v Indii. Další články k tématu: Nejvyšší modelka na světě se fotila s jednou z nejmenších VIDEO: Našel se nový nejmenší muž planety, je vysoký 60 centimetrů Nejmenší kulturista na světě si říká Romeo a hledá svou Julii Nejmenší žena na světě měří 69 centimetrů a je roztleskávačka Nejmenší žena světa je velká jako panenka a je z ní herečka
02.02.2012 14:25 |

Nejmenší muž světa je z Nepálu a nikdy neslyšel o Mount Everestu

Novým nejmenším mužem světa je dvaasedmdesátiletý Nepálec Čandra Bahádur Dangi. Měří 54,6 centimetru a váží 12 kilo. Osmnáctiletý Filipínec, který byl držitelem Guinessova rekordu necelý rok, měřil o 5,3 centimetru víc. Další články k tématu: VIDEO: Našel se nový nejmenší muž planety, je vysoký 60 centimetrů Nejmenší kulturista na světě si říká Romeo a hledá svou Julii Nejmenší žena světa chce dělat velkou politiku, podporuje pravici Nejmenší žena světa je velká jako panenka a je z ní herečka Nejmenší žena na světě měří 69 centimetrů a je roztleskávačka
27.02.2012 14:30 |

Nejmenší muž světa je z Nepálu a nikdy neslyšel o Mount Everestu

01.03.2012 14:41 |

VIDEO: Nejmenší muž světa navštívil Austrálii, převážně se nosí v batohu

Dvaasedmdesátiletý Nepálec Čandra Bahádur Dangi celý život snil o cestování po světě. Díky zápisu do Guinessovy knihy rekordů, podle které je nejmenším mužem na světě, se mu to podařilo. Vypravil se do Austrálie a nejvíc se těší na pláž, kterou uvidí poprvé v životě. Další články k tématu: Nejmenší muž světa je z Nepálu a nikdy neslyšel o Mount Everestu VIDEO: Našel se nový nejmenší muž planety, je vysoký 60 centimetrů Nejmenší muž světa dostal k osmnáctinám zápis do Guinnessovky VIDEO: Nový nejmenší muž na světě je vysoký 69 cm Zemřel nejmenší muž světa, bylo mu 21 let
14.05.2012 17:40 |

Nová planeta v naší sluneční soustavě? Vědci možná učinili velký objev

Dvojice amerických vědců se domnívá, že našla novou, devátou planetu naší sluneční soustavy. Kolem Slunce prý těleso obíhá ve vzdálenosti dvacetkrát větší než Neptun, dosavadní oficiálně poslední planeta soustavy. Konstantin Batygin a Mike Brown z Kalifornského technologického institutu dnes oznámili, že mají indicie o existenci vesmírného tělesa, které má zhruba desetinásobek hmotnosti naší Země a je 500krát těžší než Pluto. Své poznatky zveřejnili v odborném časopise Astronomical Journal.
21.01.2016 00:20 |

Osobnosti: Mike Brown (1 článek)

Pluto odkrývá svou tvář. Je rozmanitější, než jsme čekali

V úterý 14. července krátce před 14:00 našeho času proběhl nejbližší bod průletu sondy New Horizons kolem trpasličí planety Pluto a jeho měsíců. Co nám napovídají dosavadní fotografie, než se dočkáme i nejnovějších snímků a vědeckých dat přímo z průletu?
15.07.2015 06:46 |

Vysoké hory a ledové pláně: NASA zveřejnila další fotografie Pluta

Na planetě Pluto jsou vedle vysokých hor i obrovské ledové pláně. Ukázaly to další unikátní snímky, které v pátek podle zahraničních agentur zveřejnil americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA).
18.07.2015 13:20 |

Snímek, který zamotal hlavu i NASA: Kde se na Marsu vzala pistole?

Sousední planeta Mars je obydlená. Navíc nebezpečnými gangstery, kteří umí zacházet se střelnými zbraněmi. Tak to alespoň vypadá podle nejnovějších snímků z NASA, na nichž je na povrchu Marsu vidět povalující se pistole... Co za tím vězí?
19.02.2016 20:25 |

Modrá planeta je v ohrožení, bojí se prezident Klaus

Prezident Václav Klaus v pátek představil svou novou knihu na téma globální oteplování. Znovu v ní především varuje před údajnou hysterií kolem změn klimatu. Kniha dostala název Modrá planeta v ohrožení. Navazuje na Klausův předchozí text ke stejnému tématu - Modrá, nikoli zelená planeta, který vyšel před dvěma lety.
28.08.2009 13:45 |

Osobnosti: Václav Klaus (8470 článků)

Retrográdní Merkur v roce 2014: Co všechno nám tahle planeta způsobí? Připravte se na problémy v komunikaci a začněte zálohovat počítač!

Pojmenování "planety Merkur":http://www.extra.cz/den-narozeni-v-tydnu-prozradi-jakou-mate-povahu-podle-planety-ktera-jemu-i-vam-vladne pochází z římské mytologie. Merkur byl bůh obchodu a posel bohů, který vyřizoval různé zprávy, zprostředkovával informace a vyjednával dohody. Planeta Merkur je proto spojována s komunikací, obchodem, cestováním a "každodenními záležitostmi":www.extra.cz/horoskop. V antickém Řecku nesl Merkur dvojí označení, ráno se planeta jmenovala Apollo, večer pak Hermes.
07.02.2014 07:05 |