Cizrnová pomazánka bakterie neobsahovala

Rodinná firma Lunter nadále věří v oblibu svých přírodních produktů. Společnost Lunter, dříve známou jako Alfa Bio, před nedávnem zasáhla kauza cizrnové pomazánky, v níž se měla nacházet jedovatá bakterie botulotoxin. Laboratorní vyšetření ale její přítomnost vyloučila a následně se prokázalo, že ani muž, který pomazánku zkonzumoval, ji v těle neměl. Přestože bylo jméno produktu touto kauzou značně poškozeno, majitel firmy věří, že se zákazníci ke své oblíbené pomazánce vrátí a cizrna se opět stane synonymem zdraví, jak tomu bylo doposud.
01.10.2015 00:05 |

Kde udělali vědci z Německa chybu? Smrtící bakterie dál útočí

Hledání zdroje, odkud přichází smrtící mutace bakterie EHEC, je jako pátrání po jehle v kupce sena. Němečtí experti navíc »střílí« do prázdna a zkouší různé možnosti v naději, že se konečně trefí a původce nebezpečné střevní bakterie odhalí. Bohužel... Ani jejich poslední tip, že se bakterie nachází v zeleninových klíčcích, nevyšla.
07.06.2011 05:20 |

Ovocná marmeláda? Ne, pomazánka, nařídila Evropská unie

Ve chvíli, kdy bude jakákoli náplň koblihy obsahovat minimální obsah ovoce, už v sobě nemá marmeládu. Server TN.cz informuje o tom, že podle nařízení Evropské unie to bude pomazánka.
05.08.2012 21:10 |

Avokádo – 2 chutné pomazánky

Avokádo je plod hruškovitého tvaru, který je z 80% tvořen tukem, ovšem i tak se řadí mezi zdravé a pro člověka přínosné potraviny. Mimo jiné obsahuje obrovskou dávku důležitých minerálů a vitamínů, jež mají na naše zdraví pozitivní vliv a rozhodně se tak není čemu divit, že avokádu stále více lidí přichází na chuť a zařazují tento druh ovoce do svého jídelníčku. Tento druh ovoce je původem z Mexika, kdy první známky o něm sahají do období před 10. 000 lety. V současné době se nejvíce pěstuje v Indonésii, Dominikánské republice, Chille a samozřejmě i v Mexiku. Není avokádo jako avokádo Mnoho lidí se domnívá, že avokádo je jen jedno, což ale vůbec není pravda. Existuje několik odrůd tohoto ovoce, které se pěstují v odlišných částech světa, díky čemuž se i od sebe v mnoha ohledech liší. Mezi nejznámější druhy avokáda patří: Hass: nejpěstovanější odrůda s hrbolatou slupkou, přezdívá se mu ropucha Fuerte: zelený druh avokáda s hladkou slupkou a tvarem hrušky Recepty z avokáda S avokádem se dá v kuchyni doslova kouzlit. Může být součástí mnoha pokrmů, přičemž mezi nejoblíbenější a na přípravu nejjednodušší jsou pomazánky. I my pro vás máme hned 2 recepty na pomazánky, kde avokádo hraje hlavní roli. 1. Avokádová pomazánka s lučinou Potřebujete: 1 ks avokáda 1 lučinu 1 stroužek česneku 1 malou cibulku 1 citron sůl a pepř Postup: Avokádo oloupejte, rozpulte a zbavte pecky. Dužinu vydlabejte do misky, zakapejte šťávou z citronu a utřeným česnekem. Cibulku nakrájejte na jemno a přidejte do pomazánky, kterou podle chuti osolte a opepřete. Nakonec přidejte lučinu a důkladně promíchejte. 2. Avokádová pomazánka se zakysanou smetanou Potřebujete: 1 ks avokáda 1 lžíci citronové šťávy 2 lžíce zakysané smetany 1 česnek sůl a pepř Postup: Avokádo oloupejte, rozpulte a zbavte pecky. Dužinu vydlabejte do misky, zakapejte šťávou z citronu a utřeným česnekem.... Čtěte více Příspěvek Avokádo – 2 chutné pomazánky pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
17.04.2016 14:45 |

Med a jeho účinky

Med pomáhá při nachlazení, u některých lidí ale může vyvolat alergickou reakci. Zcela nevhodný je pro děti do 18 měsíců. V medu totiž může být bakterie tvořící jedovatý botulotoxin. Dítě nemá na rozdíl od dospělého tak kyselé prostředí v žaludku, aby ji zničilo. Jiné bakterie obvykle nejsou v medu schopné žít, tudíž kvalitní med žádné bakterie neobsahuje.
19.07.2010 05:52 |

Smrtelná bakterie NDM-1: Nákaza je u hranic s ČR!

Nová bakterie, na kterou nezabírají takřka žádná antibiotika, jeden mrtvý a desítky nakažených... Odolná bakterie NDM-1 se rozšířila i do střední Evropy. A podle vyjádření lékařů a mikrobiologů byla zaznamenána dokonce už i v sousedním Německu či ve Švýcarsku!
17.08.2010 05:10 |

Současná smrtící bakterie je nejjedovatějším typem E.coli

Bakterie, která způsobila střevní onemocnění v Německu, je podle lékařů zřejmě nejjedovatějším typem E.coli, jaký se u lidí kdy objevil. Odborníci oslovení agenturou Reuters tvrdí, že bakterie produkuje velmi jedovatý toxin společně s nezvyklým biologickým "lepidlem".
03.06.2011 13:25 |

Odborníci jsou zděšeni: Vražedná bakterie lepí střeva

Bakterie, která způsobila epidemii střevního onemocnění především v Německu, je podle lékařů zřejmě nejjedovatějším typem E. coli, jaký se u lidí kdy objevil. Odborníci tvrdí, že bakterie produkuje velmi jedovatý toxin společně s nezvyklým biologickým »lepidlem«, které jí umožňuje dobře se uchytit v lidských střevech. V Německu panuje zděšení, nemocnicím rychle dochází zásoby krve.
04.06.2011 07:15 |

Nebezpečný zvrat u EHEC: Muž nakazil manželku

Nebezpečný zvrat v případě smrtící bakterie EHEC nastal v Německu. Byl zřejmě zaznamenán první případ přenosu bakterie z člověka na člověka. Varování před konzumací syrové zeleniny, které vydaly už dříve německé úřady v souvislosti s infekcí,  platí i nadále. "To nejhorší máme za sebou,“ snažil se ale uklidnit v úterý své spoluobčany německý ministr zdravotnictví Daniel Bahr. Počet nových případů infekce, kterou způsobuje zmutovaná smrtící bakterie EHEC, v zemi prý výrazně klesá.
09.06.2011 05:45 |

Nová verze smrtící bakterie EHEC na Slovensku

Smrtelná bakterie EHEC už možná mutuje. Na Slovensku leží ve vážném stavu mladík (25), který je nakažen bakterií E.coli. Kmen zákeřné bakterie, je ale odlišný od toho, který jen v Německu připravil o život 29 lidí.  Slovenské úřady se obávají rozšíření nákazy v zemi.
09.06.2011 20:40 |

Dívce sežrala bakterie všechny končetiny. Nevzdává se a bojuje dál

Bakterie požírající maso málem vzala život 24leté Aimee Copelandové ze Spojených států. Vše přitom spustila nehoda na podomácku vyrobené adrenalinové atrakci známé jako zip-line. Do těla se dívce dostala bakterie požírající maso a postupně ji připravila o všechny končetiny. Dívka se nyní objevila v televizní show a ukázala, jak hrdinně svůj drsný úděl nese.
13.09.2012 16:50 |

Jak na bakterie v kuchyni

Proč nemáme krájet maso na stejném prkénku jako zeleninu? Proč je lepší nechat nádobí oschnout, než ho vysušit utěrkou? Záměr těchto rad je jasný, udržet hygienicky čistou a zdravou domácnost. Jak se můžete bránit nežádoucím breberkám v kuchyni? Kuchyň je místnost s nejvyšším rizikem bujení bakterií v důsledku nedodržování hygienických návyků. Správnou hygienu bychom neměli podceňovat. Mohli bychom ohrozit mnoha nepříjemnými onemocněními jak sebe, tak i své děti, u nichž bývá průběh těchto nemocí závažnější. Důležitá je čistá pracovní plocha Jedním z častých bakteriálních onemocnění, se kterým se můžeme v kuchyni setkat, je salmonelóza. Pochází nejčastěji z vajec, syrového masa či mléčných výrobků. Mezi hlavní příznaky patří akutní průjem, bolesti břicha a časté zvracení. Dalším podobným bakteriálním onemocněním je kampylobakter. Bakterie tohoto typu se vyskytují v syrovém mase, drůbeži, v nepasterovaném mléce a ve vodě. Následkem je opět akutní průjem, křeče v břiše, ale i bolesti hlavy a horečka. Šíření bakterií v kuchyni vzniká především fyzickým kontaktem, kdy dochází ke křížení potravin. Děje se tak jak v důsledku kontaminace z našich rukou, kdy si je neumyjeme při kontaktu s různými druhy potravin, tak i v důsledku kontaminace z pracovní plochy, na které připravujeme různé druhy potravin bez toho, abychom plochu průběžně omývali. Pokud tedy krájíme maso a pak se chystáme krájet zeleninu, měli bychom si vždy mezitím umýt ruce i pracovní plochu. Čistá pracovní plocha je velice důležitá, ale bohužel často opomíjená. Měli bychom správně využívat více pracovních prkének. Na jednom krájet pouze maso a na druhém zeleninu a vše ostatní. Pokud se ovšem rozhodneme využívat pouze jedno prkénko na veškeré potraviny, pak je důležité zvolit správný materiál, ze kterého bude prkénko vyrobeno. Mnoho domácností dnes stále využívá klasická dřevěná prkénka. Tento materiál však není moc vhodný. Na prkénku se mohou vlivem užívání objevit rýhy či třísky, ve kterých se... Čtěte více Příspěvek Jak na bakterie v kuchyni pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
18.02.2015 17:45 |

Zkažená voda v Praze: Otrávila ji bakterie, kterou známe z Egypta. Co způsobuje?

Pražskou část Dejvice ochromila koliformní bakterie, známá jako Escherichia coli. Pronikla do vodovodního řadu, 150 lidí mělo zdravotní problémy, dva zůstali v nemocnici a 32 tisíc bude minimálně tři dny bez pitné vody. Kde se tahle bakterie bere?
26.05.2015 11:55 |

Ruský vědec tvrdí, že našel elixír věčného mládí. Má jím být 3,5 milionu let stará bakterie

Ruští vědci tvrdí, že našli elixír věčného mládí. Tajemství, které provází celé generace, odkryli pomocí 3,5 miliónů staré baktérie Bacillus F nalezené před šesti lety na Sibiři. "Zvládnu mnohem více práce a za poslední dva roky jsem nebyl ani jednou nemocný," přiblížil vedoucí výzkumného týmu, který si nechal do těla vpravit DNA získané z této pravěké bakterie.
05.10.2015 08:40 |

Pražský primátor dostal dopis s výbušninou

Pražskému primátorovi Bohuslavu Svobodovi (ODS) zhruba před měsícem někdo poslal dopis s výbušninou, údajně trinitrotoluenem. Roznětku zásilka neobsahovala. Napsal to týdeník Euro ve svém pondělním vydání. Primátor má od dubna policejní ochranu.
01.05.2011 20:40 |

Mikrofon ve sněmovně opět zachytil, co neměl: Poslance, který chtěl jít domů

Mikrofon v Poslanecké sněmovně v závěru pátečního jednání opět zachytil větu, která nebyla určena veřejnosti a zazněla mimo rozpravu. Neobsahovala žádná vulgární vyjádření, jen vyjadřovala údiv jednoho z poslanců nad tím, že místopředseda sněmovny Petr Gazdík (TOP 09 a Starostové) neukončil jednací den, ale zahájil projednávání dalšího bodu.
21.03.2014 18:35 |

Osobnosti: Petr Gazdík (729 článků) , Petr Gazdík (718 článků)

Kučera (TOP 09): Babišova účtenka neobsahovala to, co je v důvodové zprávě!

Projev na 29. schůzi Poslanecké sněmovny dne 10. 7. 2015 k tématu Elektronické evidence tržeb.
10.07.2015 14:06 |

Kalousek (TOP 09): Vláda superhrubou mzdu nezdědila, ani ji neruší. Vzkřísila ji

Minulý týden Sněmovna projednala vládní návrh zákona o daních z příjmů. Navzdory koaličním slibům novela neobsahovala zrušení superhrubé mzdy a sjednocení základů pro výpočet daně a pojistných odvodů.
07.03.2016 12:30 |

Vědci oživili přes 120 tisíc let staré bakterie z ledovců

Přes 120 tisíc let staré bakterie objevili vědci v grónských ledovcích. Dosud neznámý druh mikrobů se jim navíc podařilo přivést k životu. Experti se domnívají, že pokud na planetách vznikl život, podobá se těmto primitivním a extrémně malým mikroorganismům.
16.06.2009 08:10 |

Svět podle vědců ohrožuje nová bakterie z Asie

Do Británie a zřejmě i do dalších zemí a oblastí se z Asie dostala bakterie nazvaná NDM-1, která je odolná vůči téměř všem antibiotikům a která by se mohla rozšířit a dokonce i zabíjet lidi po celém světě.
11.08.2010 20:40 |