Číňané učinili převratný objev. A zhádali se, kdo se o něj zasloužil víc

Stačí se zadívat na hejna ptáků, která právě migrují do teplých krajin, aby člověku došlo, že tito opeřenci musí oplývat důmyslnými způsoby navigace. Jedním z nejdůležitějších smyslů, které při svých cestách využívají, je i vnímání magnetického pole. To, že se chovají, jako by měli v hlavě kompas, potvrdily i experimenty. Ba co víc, touto schopností se mohou chlubit i velcí savci a řada dalších živočichů. Přesto až do nedávna zůstávalo záhadou, jaké buňky jsou za vnímání magnetického pole zodpovědné a jak to dělají.
07.10.2015 18:26 |

Senátor: Havel se zasloužil o smrt mnoha lidí. Dejte to do zákona

Vláda Petra Nečase připravuje zákon k poctě exprezidenta Václava Havla ve stylu, jako má první československý prezident Tomáš G. Masaryk nebo jeho nástupce Edvard Beneš. Zvažují se jen různé varianty: zasloužil se o stát, zasloužil se o svobodu, zasloužil se o republiku.
20.12.2011 04:40 |

Osobnosti: Václav Havel (4687 článků) , Edvard Beneš (171 článků) , Petr Nečas (9252 článků) , Václav Masaryk (113 článků)

Převratný objev! Naděje pro neplodné páry: První žena otěhotněla po novém léku

Novou šanci těm, kdo dosud nemohli mít vlastní děti, dává Fakultní nemocnice (FN) Brno. Jejímu Centru asistované reprodukce se podařilo první těhotenství díky novému přípravku. Podle lékařů jde o převratný preparát.
19.08.2017 05:15 |

Elitní akademik: Vyvěšovat vlajky Tibetu? Zbytečné. Jako za komunistů, kdy se zkoumalo, kdo vyvěsil. Číňané vše pitvají do detailu

ROZHOVOR Vyvěšování tibetských vlajek nemá valný význam, tvrdí vedoucí asijské sekce na Univerzitě Palackého v Olomouci Ondřej Kučera. Připomíná mu to spíše totalitu, kdy se začíná kontrolovat, kdo vyvěsil a kdo ne. Tibeťanům by prý daleko více prospěl úspěšný podnikatelský záměr, který by jim pomohl získat tolik potřebné finance. Dále pak vysvětluje, proč Číňané nerespektují ani papeže a nenavázali diplomatické vztahy s Vatikánem. Vybudování kanálu Odra–Dunaj–Labe nemusí být podle něj zas až tak velkou fantazií, protože zapadá do monstrprojektu Hedvábné stezky, ve kterém si Číňané chtějí vytvořit spolehlivé mořské i pevninské obchodní trasy.
04.04.2016 14:15 |

Unikátní objev českých archeologů: Našli sedm tisíc let starou studnu!

Unikátní objev učinili na konci loňského roku olomoučtí archeologové. U Uničova nalezli sedm tisíc let starou studnu. Podobný objev nebyl v Česku zaznamenán padesát let.
26.01.2016 12:20 |

Čeští vědci objevili způsob, jak zničit zhoubný virus HIV

Francouzští a čeští virologové učinili převratný objev - zjistili, jak zlikvidovat virus HIV.
19.02.2010 22:20 |

Vitamin B17: Bič na rakovinu

Vědci zabývající se mechanismem nádorového bujení učinili převratný objev. Zjistili, že nejúčinnější zbraní proti rakovině je vitamin B17! Příslušníci asijského kmene Hunzů se dožívají více než 100 let. Jedí totiž meruňková jadérka, která právě tento vitamín obsahují!
17.06.2010 23:04 |

Ministr Mládek jasně: Číňané berou knížete jako protivníka. Ruska se nevzdáme. 80. léta byla hrozná, ale mnohým lidem v zásadě nic nechybělo

ROZHOVOR Ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD) v rozhovoru pro ParlamentníListy.cz sděluje své plány v úřadě, ale komentuje také současné vztahy s Ruskem. Při hodnocení česko-čínských vztahů Mládek připomněl, který český politik se o jejich zhoršení nejvíce zasloužil. A nebyl to Karel Schwarzenberg, kterého prý Číňané berou jako starého protivníka. Ministr ale také bilancoval uplynulých 25 let od pádu komunismu.
20.11.2014 13:11 |

Osobnosti: Karel Schwarzenberg (3683 článků) , Karel Schwarzenberg (497 článků) , Jan Mládek (666 článků)

OBJEV: Vědci znají lék na všechny CHŘIPKY!

Britská vědkyně z univerzity v Oxfordu učinila se svým týmem převratný objev - univerzální vakcínu, která funguje na všechny chřipkové kmeny. Informace přinesla Mladá fronta Dnes.
08.02.2011 08:25 |

Převratný objev! NASA našla ve Sluneční soustavě nový měsíc

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) oznámil objev nového, čtrnáctého měsíce planety Neptun. Jedná se o nejmenší z měsíců této planety nacházející se na okraji sluneční soustavy, který měří v průměru pouhých 19 kilometrů.
16.07.2013 09:00 |

Převratný objev! Na okraji SLUNEČNÍ SOUSTAVY našli tajemný objekt

Dvanáct miliard kilometrů od Slunce objevili vědci růžové zamrzlé těleso. Nejnovější objev naznačuje, že v dané oblasti se zřejmě nachází množství podobných těles.
27.03.2014 15:50 |

Převratný objev NASA: Našli planetu podobnou Zemi

Vědci s pomocí Keplerova teleskopu našli první exoplanetu, která je srovnatelná se Zemí velikostí i vzdáleností od svého Slunce. Exoplaneta, jejíž objev označila NASA za milník na cestě k hledání mimozemského života, je od Země daleko 1400 světelných let.
23.07.2015 19:35 |

Čínský prezident se cestou do USA zastaví v Praze. Koupí Číňané Unipetrol?

Čínský prezident Si Ťin-pching navštíví koncem března Prahu. Bude to jeho jediná evropská zastávka po cestě do USA na jaderný summit. Očekává se, že Číňané ohlásí další vlnu investic v ČR, hovoří se o Unipetrolu či sektoru zdravotnictví. V loňském roce u nás již Číňané masivně investovali.
12.02.2016 18:20 |

Šokující objev! Kobylky mají největší varlata na světě

Šokující objev učinili britští vědci zkoumající luční kobylky. Zjistili, že druh s latinským názvem Platycleis affinis, má v poměru ke zbytku těla největší varlata na světě.
10.11.2010 12:00 |

Objev českých vědců může pomoci léčit akutní leukémii

Čeští vědci z Ústavu molekulární genetiky učinili podle Českého rozhlasu (ČRo) unikátní objev, který by v budoucnu mohl pomoci v léčbě leukémie. Popsali princip, jak se zhoubné buňky u akutní myeloidní leukémie dostávají z kostní dřeně do krve a zaplavují organismus, uvedl rozhlas.
21.02.2013 07:50 |

Unikátní objev archeologů: Nalezli mumii v »teniskách«!

Archeologové učinili další významný objev! V mongolské části pohoří Altaj našli mumii, která je prý až 1500 let stará. Co ale všechny šokovalo, byl její oděv, resp. obuv – na nohou má totiž cosi, co připomíná tenisky!
28.04.2016 09:10 |

28.04.2016 09:45 |

02.05.2016 11:50 |

Číňané se učí vyzrát na přírodu, vynalézají obojživelná kola

Je až kuriózní, jak podobně mohou někteří lidé přemýšlet. V poslední době se mnoho Číňanů snaží ohlásit na patentovém úřadu "převratný vynález" - obojživelné kolo. Problém je, že s tímto nápadem přišel jejich krajan už před několika lety. Teď už se mohou tamější amatérští vynálezci předhánět tak maximálně v tom, kdo vynalezne kolo, které vypadá lépe či je jeho výroba nejméně nákladná.
23.09.2009 10:25 |

Převratný objev českých vědců: Rh faktor ovlivňuje náchylnost k různým nemocem

Krev není voda. O tom, že je tato životodárná tekutina kolující našimi cévami opravdu unikátní, se mohl přesvědčit každý, kdo ji někdy daroval nebo přijímal krevní transfuzi. Ze záhadné, pro život nezbytné substance se přičiněním lékařů a biologů v průběhu 20. století vyklubala viskózní směs vody, nezbytných živin a krevních buněk – červených i bílých krvinek a krevních destiček.
10.02.2016 19:05 |