Číňané odeslali kvantovou zprávu na vzdálenost dvanácti set kilometrů

Čínským vědcům se podařilo odeslat šifrovanou zprávu na vzdálenost 1 200 kilometrů. To je vůbec největší vzdálenost zatím dosažená na povrchu zemském. Umožnil to kvantový satelit, který byl uveden do provozu loni. A fyzikálně využívá jev pojmenovaný Einsteinem jako kvantové provázání.
23.06.2017 17:30 |

Číňané stavějí repliku Titaniku v reálných rozměrech. Patnáct set kilometrů od moře

Číňané se rozhodli, že budou mít vlastní Titanik. Stavějí ho v provincii S‘-čchuan asi patnáct set kilometrů od moře. Bude dokonalou replikou původní lodi se všemi detaily i přesnými rozměry. Bude se také zrovna potápět, uprostřed zábavního parku, který má o největší katastrofě zámořské lodní dopravy informovat. Kritikové však tvrdí, že je to necitlivé vůči těm, kdo na Titaniku zahynuli.
16.01.2014 09:35 |

Studie: Páníčci ujdou za psí život vzdálenost z Londýna do Mali a zpět

Za průměrný psí život nachozená vzdálenost přesahuje 11 tisíc kilometrů, což je zhruba jako pěší vzdálenost z Londýna do západoafrického města Timbuktu a zpátky.
28.10.2014 08:25 |

Muniční sklad ve Vrběticích ukrývá 57 leteckých pum! Vrtule střepin zabíjí na vzdálenost 3 kilometrů

Proč stále vybuchuje munice ve skladu u Vrbětic, který explodoval před dvěma měsíci? Otázku, která otřásá Českem, může částečně objasnit až dosud utajený seznam munice. Ve skladech podle informací serveru lidovky.cz leží nebo leželo přes tisíc tun trhavin – z toho miliony nábojů, tisíce samopalů a granátů, a dokonce i letecké pumy! Jedna z nich vytvoří kráter o šířce 6 metrů a její střepiny zasáhnou cíl na vzdálenost 3 kilometrů.
10.12.2014 14:05 |

Ruský odstřelovač trefil cíl na 4,1 kilometru. Na světový rekord cvičil osm let

O víc než půl kilometru se posunul světový rekord v zásahu odstřelovače. Rus Andrej Rjabinsky trefil cíl na vzdálenost 4,1 kilometru. Překonal tak předchozí rekord kanadského snipera z bojových podmínek, ten zastřelil islamistu z 3,5 kilometru.
05.10.2017 15:15 |

Čínský prezident se cestou do USA zastaví v Praze. Koupí Číňané Unipetrol?

Čínský prezident Si Ťin-pching navštíví koncem března Prahu. Bude to jeho jediná evropská zastávka po cestě do USA na jaderný summit. Očekává se, že Číňané ohlásí další vlnu investic v ČR, hovoří se o Unipetrolu či sektoru zdravotnictví. V loňském roce u nás již Číňané masivně investovali.
12.02.2016 18:20 |

Elitní akademik: Vyvěšovat vlajky Tibetu? Zbytečné. Jako za komunistů, kdy se zkoumalo, kdo vyvěsil. Číňané vše pitvají do detailu

ROZHOVOR Vyvěšování tibetských vlajek nemá valný význam, tvrdí vedoucí asijské sekce na Univerzitě Palackého v Olomouci Ondřej Kučera. Připomíná mu to spíše totalitu, kdy se začíná kontrolovat, kdo vyvěsil a kdo ne. Tibeťanům by prý daleko více prospěl úspěšný podnikatelský záměr, který by jim pomohl získat tolik potřebné finance. Dále pak vysvětluje, proč Číňané nerespektují ani papeže a nenavázali diplomatické vztahy s Vatikánem. Vybudování kanálu Odra–Dunaj–Labe nemusí být podle něj zas až tak velkou fantazií, protože zapadá do monstrprojektu Hedvábné stezky, ve kterém si Číňané chtějí vytvořit spolehlivé mořské i pevninské obchodní trasy.
04.04.2016 14:15 |

Pejskaři, kolik toho celkem nachodíte se svým chlupáčem? Ta vzdálenost vám vyrazí dech!

Průzkum pochází v Velké Británie, ale více méně by měl pasovat i na Česko. Říká, že průměrný majitel psa vezme svého psího kamaráda na 433 procházek ročně a ujde s ním vzdálenost téměř 900 kilometrů za rok. To zjistila nová studie, o níž dnes informoval britský list The Times.
28.10.2014 12:20 |

Andělé z tísňové linky 112: Pomohli na vzdálenost 450 km!

Operátoři karlovarské tísňové linky dokázali pomoci na vzdálenost 450 kilometrů. Zorganizovali záchranu Čecha (45), kterému se udělalo špatně na cestě z Chorvatska.
20.09.2017 12:05 |

Ve spánku řídila několik set kilometrů

Podivný stav náměsíčnosti zažila Novozélanďanka, která usnula po prášcích na spaní - a pak ve spánku vstala, vzala si klíče od auta a urazila vzdálenost téměř 300 kilometrů. A při řízení ještě stihla posílat textové zprávy z mobilu, napsala ve čtvrtek agentura AFP.
15.08.2013 10:35 |

Novozélanďanka ve spánku řídila několik set kilometrů

Podivný stav náměsíčnosti zažila Novozélanďanka, která usnula po prášcích na spaní - a pak ve spánku vstala, vzala si klíče od auta a urazila vzdálenost téměř 300 kilometrů. A při řízení ještě stihla posílat textové zprávy z mobilu, napsala dnes agentura AFP.
15.08.2013 10:50 |

Ve spánku řídila několik set kilometrů!

Podivný stav náměsíčnosti zažila Novozélanďanka, která usnula po prášcích na spaní - a pak ve spánku vstala, vzala si klíče od auta a urazila vzdálenost téměř 300 kilometrů. A při řízení ještě stihla posílat textové zprávy z mobilu.
15.08.2013 11:40 |

Klasika Jet Set Radio se objeví na PC, XBLA a PSN

Stará známá klasika Jet Set Radio, která vyšla na Dreamcastu v roce 2000, se vrátí. Jet Set Radio vyjde ve vylepšené "HD" verzi ještě letos v létě na Xbox Live Arcade, PC a PlayStation Network, jak na svém blogu oznámila Sega. Pokud vám Jet Set Radio nic neříká, tak se ve hře připojíte k pouličnímu gangu GGs ve futuristické verzi Tokia. Právě tam budete bojovat...
28.02.2012 18:30 |

K Zemi se blíží asteroid! 1,2 milionu kilometrů je dost blízko, říkají astronomové

Kolem Země proletí asteroid o průměru asi půl kilometru. Ačkoli těleso nazvané 2004 BL86 naši planetu mine v bezpečné vzdálenosti zhruba 1,2 milionu kilometrů, což je zhruba třikrát delší vzdálenost, než jaká dělí Zemi a Měsíc, mluví astronomové o blízkém průletu.
26.01.2015 07:21 |

Railjet Českých drah ujel milion kilometrů

Vysokorychlostní vlaky railjet jsou jedny z nejvytíženějších souprav Českých drah. Denně ujede 6 moderních jednotek dohromady přibližně 8 600 kilometrů. Souprava s číslem RJ 001 dnes jako první ujela jeden milion kilometrů. Je to stejná vzdálenost, jako kdyby objela 25krát zeměkouli po rovníku, nebo dojela 2,5 krát ze Země na Měsíc.
10.03.2017 08:45 |

Jennifer Aniston: Propadla jsem astronomii

Herečka Jennifer Aniston si našla nový koníček. Zatímco kolegyně Anne Hathaway se snaží pochopit kvantovou fyziku, Jennifer propadla fyzice astronomické. A dokonce si za zhruba šedesát tisíc korun koupila svůj vlastní teleskop Celestron, s jehož pomocí zkoumá hvězdy.
09.03.2010 12:00 |

Osobnosti: Jennifer Aniston (683 článků) , Anne Hathaway (159 článků)

Cože? Známý americký rapper nastoupí do školy a bude studovat kvantovou fyziku

Americký zpěvák, rapper a producent will.i.am (38), který byl členem a spoluzakladatelem známé skupiny The Black Eyed Peas, se vrátí do školy. Rozhodl se, že se bude nadále vzdělávat v oboru kvantové fyziky a informatiky.
01.05.2013 13:05 |

Kapka, která může změnit naše představy o realitě

S kvantovou fyzikou je samé mrzení. Ať už jste fyzik, laik nebo třeba filozof, neposedná kvanta nabourávají vše, co jste si doposud mysleli o světě kolem sebe.
01.07.2014 17:55 |

Proč mají kočky tak rády krabice

Co přesně je temná hmota? Jak propojit teorii relativity a kvantovou teorii? Existuje mimozemský život? A jak vznikl ten pozemský? To všechno jsou otázky, které blednou před jedním mnohem zásadnějším problémem, který se po náročném a usilovném bádání konečně podařilo vyřešit.
06.02.2015 17:41 |

Číňané vyšlechtili krávy dojící lidské mléko

Britský deník Sunday Telegraph zveřejnil zprávu z Číny, kde genetičtí inženýři dokázali vyšlechtit mutací krávu, která dojí lidské mléko. Skotu implementovali část lidského genu tak, aby z jeho vemene teklo mléko identické s tím mateřským. Zatím prý mají Číňané 300 takových krav a chtějí jejich počet výrazně rozšířit, aby mohli produkovat výživu pro děti, jejichž matky kojit nemohou.
09.06.2011 14:55 |