Čína chce vybudovat vlastní stálou vesmírnou stanici. Už v roce 2018

Čínská vláda chce zemi změnit v kosmickou velmoc. Kolem roku 2018 plánuje na oběžnou dráhu vypustit svou první stálou vesmírnou stanici. Čtyři roky poté z ní chce udělat i trvale obydlenou, věří, že nahradí Mezinárodní vesmírnou stanici, jejíž životnost končí v roce 2024.
21.04.2016 11:45 |

Číňané dobývají vesmír. Do dvou let chtějí kosmickou stanici, USA cítí hrozbu

Čína hodlá kolem roku 2018 vypustit na oběžnou dráhu svou první stálou vesmírnou stanici. Podle čtvrteční zprávy agentury Nová Čína jde o součást čínského plánu vybudovat trvale obydlenou orbitální stanici přibližně v roce 2022. Vláda má v úmyslu změnit Čínu v kosmickou velmoc.
21.04.2016 07:50 |

Čína chce mít do roku 2020 obydlenou vesmírnou stanici

Čína by mohla mít do roku 2020 obydlenou vesmírnou stanici. Uvádí se to v oficiálním programu čínských vesmírných letů s lidskou posádkou.
29.10.2010 11:20 |

Česká pošta: Nezapomeňte koupit včas dálniční kupón

Prodej ročních dálničních kupónů na rok 2018 pro vozidla hmotnostní kategorie do 3,5 tuny byl zahájen k 1. prosinci 2017. Měsíční a desetidenní kupóny bude možné zakoupit nejpozději k 1. lednu 2018. Ceny kupónů na rok 2018 zůstávají stejné jako v letošním roce. Cena ročního kupónu je 1 500 Kč a jeho platnost je od 1. prosince 2017 do 31. ledna 2019. Cena měsíčního kupónu je 440 Kč a desetidenního kupónu je 310 Kč.Nejpozději k 1. prosinci 2017 bude zahájen prodej ročních dálničních kupónů na rok 2018 pro vozidla hmotnostní kategorie do 3,5 tuny. Měsíční a desetidenní kupóny bude možné zakoupit nejpozději k 1. lednu 2018. Ceny kupónů na rok 2018 zůstávají stejné jako v letošním roce. Cena ročního kupónu je 1 500 Kč a jeho platnost je od 1. prosince 2017 do 31. ledna 2019. Cena měsíčního kupónu je 440 Kč a desetidenního kupónu je 310 Kč.
02.12.2017 12:55 |

Raketa se 3,6 tuny jídla vyrazila k vesmírné stanici. Nikdo ji nepilotuje

Z mysu Canaveral odstartovala raketa Atlas V, která veze zásoby na Mezinárodní vesmírnou stanici. Na palubě nepilotované zásobovací lodi Cygnus, kterou raketa nese, je asi 3,6 tuny jídla, vybavení i vědeckých pomůcek pro americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) včetně 3D tiskárny, uvedla agentura AP. Na vesmírnou stanici se zásobovací loď dostane v sobotu.
23.03.2016 07:10 |

Kanaďan zaplatil šest miliónů za neexistující vesmírnou stanici

Kdo si ještě pořád myslí, že se obchodu s nemovitostmi nedaří, měl by se nad sebou zamyslet. Jistý Erich Novak totiž právě zaplatil 340 tisíc kanadských dolarů (cca 6 miliónů Kč) za virtuální vesmírnou stanici. Tedy za stavbu, která v reálu nejenže neexistuje, ale nikdy ani existovat nebude. A kupodivu se zdá, že by se mu investice mohla vyplatit.
01.02.2010 18:05 |

Raketoplán Atlantis se úspěšně spojil s vesmírnou stanicí

Raketoplán Atlantis se čtyřčlennou posádkou se dnes spojil s Mezinárodní vesmírnou stanicí (ISS). Hlavním úkolem této poslední mise Atlantisu a amerických raketoplánů vůbec je dopravit na ISS kolem pěti tun materiálu a zásob na celý následující rok. Deset astronautů nyní stráví celý týden převážně vykládkou zásob.
10.07.2011 18:15 |

Na mezinárodní vesmírnou stanici se vydala nová posádka

Z kosmodromu Bajkonur v neděli startovala nosná raketa s lodí Sojuz TMA-05M, která dopraví na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) novou posádku.
15.07.2012 07:50 |

Rus, Američanka a Francouz dorazili na vesmírnou stanici. Budou tu půl roku

Dvě hodiny a 42 minut po spojení kosmické lodi Sojuz MS-03 s Mezinárodní vesmírnou stanicí ISS tříčlenná posádka prošla přechodovou komorou a dostala se do útrob stanice. Informovala o tom v neděli americká vesmírná agentura NASA.
20.11.2016 08:30 |

Rus a dva Američané odletěli v raketě z Bajkonuru. Míří na Mezinárodní vesmírnou stanici

Z kosmodromu v kazašském Bajkonuru dnes odstartovala ruská kosmická loď Sojuz MS-06, která přepravuje na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) tříčlennou posádku. Tvoří ji ruský kosmonaut Alexandr Misurkin a američtí astronauti Mark Vande Hei a Joseph Acabá.
12.09.2017 23:50 |

Osobnosti: Mark Joseph (2 články)

Boeing chce vypravovat turisty do vesmíru

Americký výrobce letadel a zbraní Boeing se chystá zaměřit i na vesmírnou turistiku. Lety na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) by z Mysu Canaveral na Floridě mohl spustit už v roce 2015, uvedl deník The New York Times.
17.09.2010 14:20 |

České lázně léčí vesmírnou hvězdu: Astronaut z nejvtipnější posádky v kosmu je v Teplicích!

Byla to nejzábavnější posádka, jaká se kdy ve vesmíru objevila. Šestičlenná banda kosmonautů ze všech koutů světa obývala po 166 dní Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) a díky novodobým informačním technologiím a zejména Twitteru a Facebooku bavili celý svět.
25.06.2013 23:15 |

Čína prý zkrotila svou padající kosmickou stanici

Možná již v březnu by měla do pozemské atmosféry klesnout první čínská stanice Nebeský palác 1. Potenciálně minoritní kosmonautická událost má jedinou chybičku: před rokem se objevila informace, že řízení letového provozu nad stanicí ztratilo kontrolu. Nyní se však Čína ozvala s tím, že stanici stále ovládá a může tak vybrat, kam dopadne.
18.01.2018 16:50 |

FAEI: FED ztratí svou nezávislost, Čína představí ropnou měnu, USA se posune doleva a bitcoin vzroste nad 60 000 USD

Šokující předpovědi Saxo Bank pro rok 2018: Mezinárodní investiční a obchodní banka Saxo Bank vydala jako každoročně svých 10 „šokujících předpovědí“ na rok 2018. Zaměřují se na nepravděpodobné avšak dost dobře možné a nedoceněné události, které by, pokud k nim skutečně dojde, mohly v příštím roce významně zahýbat finančním prostředím. I když tyto předpovědi nepředstavují oficiální předpovědi Saxo Bank pro trhy v roce 2018, jsou varováním proti možnému špatnému odhadu rizik ze strany investorů.
30.12.2017 18:55 |

Jak být šik a in v roce 2018

Každá žena si často láme hlavu nad tím, jak být šik. Jak se oblékat stylově a podle nejnovějších trendů. Jak udělat co možná nejlepší dojem na okolí. Jak lidem okolo sebe ukázat, že se v módě vyzná a plave v ní jako ryba ve vodě. My ženy už to zkrátka máme v povaze. Určitě se tedy nedivíme tomu, jestli to tak máte i vy. Jestli sledujete nejnovější módní trendy a snažíte se s nimi udržet krok. Jestli chcete vypadat dobře a být šik za jakékoli situaci. My totiž téhle vaší naprosto přirozené potřebě rozumíme. Jak být šik i v tomto roce? Nový rok se překulil jako voda a my si teď začínáme zvykat na šťastné číslo osm na jeho konci. Společně s příchodem nového roku přichází ruku v ruce i celá řada změn. Některé se samozřejmě týkají i módy, proto si dnes společně prozradíme, co nosit v roce 2018 a jak být šik. Jdete do toho s námi? Kalhoty do pasu jsou zase trendy Možná vás to překvapí, možná ne, faktem ale je, že se džíny do pasu opět přihlásily o slovo a jsou připraveny dostat se do vaší šatní skříně. Skvěle vyniknou především v létě, kdy je můžete nosit s crop topy, díky kterým jejich střih perfektně vynikne. Halenky s odhalenými rameny působí žensky Další trend, který se bude letos v roce nosit, jsou halenky s odhalenými rameny. Lépe řečeno se spadlými rameny, které vypadají něžně a žensky. Nezapomeňte, že se pod ně nehodí nosit klasická ramínka od podprsenky, protože by to nevypadalo dobře. Overaly si zaslouží vaši přízeň Overaly se nosily už loni, takže se není čemu divit, že se mezi módními trendy budou objevovat i letos. Je jen na vás, jestli vsadíte na overaly krátké nebo dlouhé, s oběma totiž nikdy nešlápnete vedle. Příspěvek Jak být šik a in v roce 2018 pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
14.01.2018 22:05 |

Cisco: V roce 2018 bude přeneseno 11krát více mobilních dat než v roce 2013

Do roku 2018 vzroste množství přenesených mobilních dat 11krát a dosáhne tak hodnoty 190 exabajtů za rok. Tento nárůst má na svědomí mimo jiné vytrvalý růst počtu mobilních připojení. Do roku 2018 by jich mělo být už více než 10 miliard, tedy asi 1,4krát více než lidí na zemi. Vyplývá to ze studie Cisco Visual Networking Index Global Mobile Data Traffic Forecast for 2013 to 2018.
19.02.2014 14:05 |

DPP: Nástupiště metra Muzeum A pro směr Depo Hostivař je po rekonstrukci

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v úterý 12. prosince 2017 uvede zpět do provozu nástupiště ve stanici metra Muzeum A ve směru Depo Hostivař. Od 12. prosince 2017 do 2. ledna 2018 přeruší DPP ve stanici Muzeum A veškeré práce. Poté od středy 3. ledna 2018 začne další etapa prací ve stanici Muzeum A a bude na necelých pět měsíců uzavřeno druhé nástupiště, tj. pro směr Nemocnice Motol.
11.12.2017 21:15 |

Najdete astronauta? V porovnání s vesmírnou stanicí je to cvrček!

Práce astronautů není žádný med. Výpravy do vesmírného prostoru jsou náročné a zdlouhavé. Opravit poruchu na mezinárodní vesmírné stanici ISS vyžaduje trpělivost a um. Člověk je v porovnání s monstrózní stanicí nicotný, natož s vesmírem. Všem to ukázal americký astronaut Terry Virts, který vyfotil svého kolegu.
03.03.2015 13:25 |

Izraelci hodlají vybudovat v Praze počítačové centrum kvůli boji s hackery

Izraelští IT specialisté se rozhodli vybudovat bezpečnostní centrum nedaleko Prahy! Vzniknout má nedaleko Řitky a stát bude hned několik milionů korun. Otevřít se má v únoru příštího roku a jeho autoři, společnost CyberGym, chtějí v této lokalitě vybudovat centrum proti kybernetickým útokům, informoval web ECHO24.cz.
11.09.2015 10:02 |