Chlapec objevil planetu tisíc světelných let od Země

Angličan během své stáže na prestižní univerzitě objevil exoplanetu, kterou vědci dva roky studovali, než potvrdili chlapcův objev. Ve svých 15 letech se tak stal nejmladším objevitelem planety.
23.06.2015 06:01 |

Lídrem ve sběru zářivek je opět obec z Pardubicka

Tuzemské domácnosti a firmy sebraly a předaly k recyklaci 767 tun světelných zdrojů. „To představuje zhruba 6 milionů kompaktních a trubicových zářivek, výbojek a LED světelných zdrojů,“ říká Zuzana Adamcová, zástupkyně společnosti EKOLAMP, která zajišťuje zpětný odběr a recyklaci světelných zdrojů a jiných osvětlovacích zařízení.
10.06.2015 13:16 |

VESMÍRNÝ OBJEV: Našli planetu, která neobíhá kolem žádné hvězdy

Astronomové objevili v souhvězdí Kozoroha osamělou planetu, která neobíhá kolem žádné hvězdy. Podle vědců je relativně blízko - jen 80 světelných let od Země. Server Space.com informoval, že exoplaneta (planeta mimo naši sluneční soustavu) s označením PSO J318.5-22 je relativně mladá, vědci její stáří odhadují na 12 milionů let.
14.10.2013 22:00 |

„Superzemě“ ukrývá mimozemský život? Vědci ukázali na souhvězdí Velryby

Planetu, která má pravděpodobně atmosféru a teplotu vhodnou pro existenci kapalné vody, objevili astronomové v souhvězdí Velryby vzdáleném od naší sluneční soustavy 40 světelných let. Superzemě, na niž planetu překřtili, pro lidstvo možná představuje to nejlepší místo, kde hledat mimozemský život.
20.04.2017 20:10 |

Planeta vhodná pro život leží jen 20 světelných let od Země

Planeta vzdálená pouhých 20 světelných let od Země je obyvatelná! Jmenuje se Gliese 581d a má podmínky, ve kterých by mohli žít lidé.
17.05.2011 16:35 |

Okolí ohnivé hvězdy je astrofotkou dubna

Titul Astrofotografie měsíce dubna získal snímek Okolí ohnivé hvězdy Ondřeje Podluckého. Je to mlhovina o průměru asi pěti světelných let, vzdálená 1500 světelných let od Země.
11.05.2011 11:40 |

Převratný objev NASA: Našli planetu podobnou Zemi

Vědci s pomocí Keplerova teleskopu našli první exoplanetu, která je srovnatelná se Zemí velikostí i vzdáleností od svého Slunce. Exoplaneta, jejíž objev označila NASA za milník na cestě k hledání mimozemského života, je od Země daleko 1400 světelných let.
23.07.2015 19:35 |

Američtí vědci objevili nedaleko Země obyvatelnou planetu

Vědci z Kalifornské univerzity a washingtonského Institutu Carnegie ve středu oznámili, že objevili planetu asi velikosti Země, která by mohla být obyvatelná.
30.09.2010 04:50 |

Vědci objevili planetu o velikosti Země: Nachází se v obyvatelné zóně!

Významný nález! Američtí astronomové objevili první planetu přibližně velikosti Země v potenciálně obyvatelné zóně jiné sluneční soustavy. To znamená, že voda by se v tomto vzdáleném světě mohla nacházet v kapalném skupenství, informují vědci v čele s Elisou Quintana z amerického institutu SETI v aktuálním vydání časopisu Science.
17.04.2014 22:35 |

Vánoční dekorace – rampouchy

Mnoho lidí má Vánoce spojené se zasněženou krajinou a zimními radovánkami, které si pamatují hlavně ze svého dětství. Bílé Vánoce a s nimi zimní pohádková krajina se však stávají čím dál vzácnějšími.  Nemusíte ale věšet hlavu. Poradíme Vám, jak vyzrát na globální oteplování a přesto si užít zimní ledové atmosféry. Světelné řetězy s rampouchy Iluzi zimy nevytvoří nic tak dokonale jako vánoční osvětlení led ve tvaru rampouchů. Světelné řetězy s blikajícím a stékajícím efektem v kombinaci se sněhem vytvoří krásnou vánoční světelnou dekoraci jako z horské chaty. Světle a teple bílé varianty vánočních světelných rampouchů jsou vhodné do interiéru i k lemování střech budov. Výhody LED vánočního osvětlení Váš dům či zahradu krásně rozzáří stylové dekorativní LED osvětlení určené pro venkovní použití. Navíc s ním ušetříte až 90% nákladů na energii oproti klasickým žárovkám a můžete je proto nechat svítit celou noc bez obav z vysokého účtu za elektřinu nebo brzkého opotřebování. Některé druhy led rampouchů disponují až 8 různými funkcemi, např. efektem padání meteorů nebo vodopádu. Nabízíme různé délky světelných řetězů a velikosti krápníků  8,5 – 30 cm, každý z nich je napájen trafem IP 44 pro venkovní použití s GS testem bezpečnosti. Samozřejmostí v našem e-shopu je vysoká kvalita za příznivé ceny. Solární venkovní vánoční osvětlení Naší speciální nabídkou je solární řetěz s ledovými rampouchy, který lze nabíjet na solární panel, tudíž Vám ušetří podstatnou část nákladů na vánoční osvětlení. Přesto vytvoří z vaší zahrady originální zimní království, a to bez zbytečného odběru energie. Také proto se stal v kategorii dekorativního osvětlení nejprodávanějším produktem. Stejně jako ostatní podobné produkty i tento ledový řetěz s rampouchy můžete mít během krátké doby u Vás doma a být tak včas připraveni na zimní sezónu. Příspěvek Vánoční dekorace – rampouchy pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
04.10.2015 09:21 |

Signal festival začal! Prahu čeká 21 světelných instalací

Oblíbený Signal festival odstartoval. Pro návštěvníky je v centru Prahy připraveno 21 světelných instalací. Pro lepší orientaci organizátoři přichystali i chytré aplikace pro Android a iOS. Jednotlivé instalace si návštěvníci mohou prohlédnout vždy od 19 hodin až do půlnoci.
15.10.2015 22:10 |

Astronomové zřejmě objevili diamantovou planetu

Britsko-americký tým vědců objevil první planetu s ultravysokou koncentrací uhlíku. Terén této skalnaté planetky pravděpodobně tvoří diamanty nebo...
14.12.2010 10:25 |

Snímek Iron Sky boduje: Bizarní příběh o nacistech, kteří útočí na planetu z Měsíce

VIDEO: Neuvěřitelné! Trailer ke sci-fi filmu Iron Sky vidělo za pouhý týden pět miliónů lidí. Je vidět, že snímek finského režiséra Tima Vuorensolyho diváky velmi zaujal svým opravdu bizarním dějem, kdy nacisté zaútočí na svou rodnou planetu z Měsíce. Poprvé se objevil na filmovém festivalu Berlinale, kde se nad ním strhla velká diskuze...
15.02.2012 18:00 |

Vzdálené minislunce obíhá stejně velká planeta

Plynovou planetu objevili američtí astronomové u trpasličí hvězdy, vzdálené asi 20 světelných let. Jde o první objev exoplanety pomocí astrometrické metody.
02.06.2009 14:40 |

Objevili vědci novou „Zemi“?

Evropští astronomové objevili u nejbližší hvězdy zvané Proxima Centauri planetu, která se velmi podobá Zemi. Podle všech dosavadních výzkumů je možné, že na ni vznikl život. Proxima Centauri je vzdálena od Slunce jen 4,22 světelných let. Kontakt s případnou tam žijící civilizací by byl při vyvinutých dopravních technologiích možný.
25.08.2016 11:05 |

Jupiter obestírá záhada. Nejspíš pohltil velkou planetu

Největší planeta v naší Sluneční soustavě Jupiter je zřejmě kanibal. Podle vědců Jupiter kdysi pohltil blízkou planetu, která byla asi desetkrát větší než Země.
16.08.2010 06:15 |

Astronomové z NASA: NAŠLI JSME DRUHOU ZEMI!

Astronomové vůbec poprvé objevili planetu mimo naši sluneční soustavu, která je stejně veliká jako Země a rovněž se na ní nachází stejné množství železa a kamene. Jde o další zásadní krok v pokračující snaze najít planetu, na které by stejně jako u nás mohl existovat život.
31.10.2013 07:40 |

Senzační objev amerických vědců: Našli planetu Devět!

Merkur, Venuše, Země, Mars, Jupiter, Saturn, Uran, Neptun. Vyjmenovat osm planet sluneční soustavy se učí už žáci základní školy. Jenže jak to tak vypadá, Neptun není poslední! Dvojice amerických vědců je totiž přesvědčena, že našla novou – v pořadí již devátou – planetu! Říkají jí zatím X.
22.01.2016 12:15 |

Planetu podobnou Zemi máme „za humny“, může na ní být i voda

Astronomové objevili doslova „za humny“ sluneční soustavy planetu přibližně o hmotnosti Země, která obíhá kolem své hvězdy Proxima Centauri v takzvané obyvatelné zóně, a mohla by tedy na ní případně být tekutá voda. Oznámila to dnes Evropská jižní observatoř (ESO), jejíž dalekohledy, mimo jiných zařízení, vědci při objevu použili. O události podrobně informuje prestižní vědecký časopis Nature.
24.08.2016 19:30 |