Čeští vědci bodují: Cévy z nanovláken!

Úspěch české vědy! Machři z Technické univerzity v Liberci vyvinuli nový materiál z nanovláken pro výrobu umělých cév.
13.04.2016 08:55 |

ČAZO: Sluneční záření má pozitivní vliv na srdce i cévy, tvrdí vědci

Zdravé srdce a cévy tvoří základ pro správné fungování lidského těla. Nejen kvalitní strava a dobrá životospráva, ale také slunce může pozitivně působit na kardiovaskulární systém. Vědci prokázali, že UV záření chrání srdce tím, že přispívá k uvolňování přirozených zdrojů oxidu dusnatého v naší kůži. Ten reguluje krevní tlak, rozšiřuje cévy a podporuje proudění krve do srdce.
20.02.2014 13:35 |

Češi pěstují z nanovláken lidskou tkáň. V budoucnu chtějí i celé kusy lidí

Česká firma bude pěstovat lidské tkáně pomocí nanovláken. Je to výsledek šestileté spolupráce materiálových inženýrů s vědeckými týmy napříč Evropou a USA. Budoucnost v nanotechnologiích vidí i přednosta Dermatovenerologické kliniky Fakultní nemocnice Královské Vinohrady Petr Arenberger. Díky nim může odpadnout riziko odmítnutí transplantované orgánu organismem. Do budoucna se prý můžou postupně naučit stavět „náhradní díly“ přímo pro konkrétní lidi z jejich tkáně.
22.02.2016 22:05 |

Zabraňte infarktu, vyčistěte si cévy! 3 tipy, jak na to!

Cévy jsou důležité pro správnou funkci celého kardiovaskulárního systému. Proto je velmi důležité o ně pečovat. Poradíme, co zařadit do jídelníčku, aby bylo o cévy dobře postaráno.
15.12.2016 09:40 |

MF DNES: Čeští vědci vyvíjejí umělý brzlík. Zachrání lidi s oslabenou imunitou

Vůbec poprvé se vědci pokoušejí vyrobit umělý orgán lidského těla, jenž se bude skládat z nanovláken a na nich ukotvených kmenových buněk. A významně se na tom podílejí i Češi, píše dnešní MF Dnes.
11.11.2013 07:21 |

TOP 09 a ANO bodují v Královéhradeckém kraji

V ČSSD si mohou mnout ruce, v Královéhradeckém kraji míří k jasnému volebnímu vítězství. Překvapením je, že KSČM se v průzkumu volebního potenciálu agentur STEM/MARK a Median pro ČT ocitla až na pátém místě. Výrazně naopak bodují TOP 09 s potenciálem 23 procent a ANO 2011 s potenciálem 21 procent.
02.10.2013 22:05 |

Čeští vědci podali rekordní počet patentů, za Evropou ale zaostávají

Úřad průmyslového vlastnictví (ÚPV) zaznamenal loni rekordní počet patentových přihlášek. Čeští vědci přišli pro 984 registrací. Nejvíce patentů zaznamenaly obory organické chemie, skladování, lékařství a dopravy. Podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) však čeští vědci zaostávají za ostatními státy Evropy.
08.04.2014 19:20 |

Línek (KDU-ČSL): Festival vědy a techniky pro děti a mládež zná své vítěze

Aleš Stejskal s projektem Usměrňování nanovláken byl v pardubickém Ideonu vyhlášen vítězem krajského kola Festivalu vědy a techniky pro děti a mládež Pardubického kraje.
21.03.2011 05:00 |

Česká nanotechnologická firma součástí elitního světové výzkumu

Rozsáhlá výzkumná iniciativa výzkumných organizací ze Skotska, Španělska, Chorvatska, Ukrajiny, Turecka a Spojených států ve spojení s českým výrobcem nanovláken, firmou Nanopharma, otevírá cestu novým buněčným terapiím pro pacienty s poškozeným imunitním systémem.
25.02.2014 18:35 |

Kilo peří vs. kilo oceli: Co je silnější?!

Na vše, co člověk objeví, přišla příroda většinou před miliony let. A tak není nikdy od věci inspirovat se ve světě rostlin a zvířat při vývoji nových technologií. Vědí to také experti pracující s uhlíkovými nanovlákny. Ty jsou jen staronovým objevem, který s úspěchem příroda objevila před miliony let. Ptačí peří je vyrobeno z jakýchsi nanovláken keratinu a jeho unikátní struktura mu dává větší sílu než oceli.
23.10.2014 11:00 |

Čeští vědci vyvinuli vakcínu proti borelióze. Klíšťat se už bát nemusíme

Čeští vědci vyvinuli vakcínu proti borelióze. Nová vakcína už dokázala vytvořit protilátky u myší a psů. Na vývoji přípravku se podíleli odborníci z Olomouce, Brna a Prahy a firma Bioveta z Ivanovic na Hané. Vědci budou následně připravovat látku pro použití u lidí, což ale bude trvat ještě roky.
17.06.2014 17:30 |

Žertovnou Nobelovku získali i čeští vědci za výzkum vyměšování psů

Na Harvardově univerzitě v americkém státě Massachusetts se již po čtyřiadvacáté udělovaly žertovné Nobelovy ceny. Vědci je obdrží za seriózní výzkumy, jejichž přínos pro společnost je ale diskutabilní. Takzvanou Ig Nobelovu cenu získali ve čtvrtek ve dvou kategoriích i čeští vědci, a to za mezinárodní výzkum vlivu koček na duševní zdraví člověka a za zdokumentování skutečnosti, že psi při vyprazdňování berou v potaz geomagnetické pole.
19.09.2014 10:45 |

Čeští vědci: Psi vnímají magnetické pole země

Psi vnímají magnetické pole Země. S tímto objevem přišli čeští vědci z České zemědělské univerzity společně s kolegy z německé University Duisburg-Essen, výsledky jejichž práce vyjdou v renomovaném vědeckém časopise Frontiers in Zoology. Když je magnetické pole klidné, natáčejí se psi při vyměšování severojižním směrem. O objevu informoval mluvčí univerzity Josef Beránek. Natočení těla v severojižní orientaci už čeští badatelé dříve zjistili třeba u kaprů nebo kachen.
03.01.2014 13:30 |

Osobnosti: Josef Beránek (10 článků)

Čeští doktoři bodují: Z krve odhalí nemoci ledvin!

Čeští doktoři vymysleli unikátní test, který z krve odhalí poškození ledvin! Jím trpí každý desátý člověk! A následky jsou tragické – pacienti umírají na nemoci srdce a cév právě ve spojení s chronickým onemocněním ledvin. Často neodhaleným…
16.02.2012 12:15 |

PayPal: Čeští prodejci bodují originálním zbožím a výhodnými cenami

Platby ze zahraničí, které čeští obchodníci přijali prostřednictvím služby PayPal, v první polovině roku 2014 v meziročním srovnání vzrostly o 48 %.
12.08.2014 17:20 |

Čeští europoslanci bodují, jsou třetí nejpracovitější z EU. Slováci propadli

Čeští europoslanci byli v posledním roce v Evropském parlamentu (EP) třetí nejpracovitější z 28 zemí EU. Druzí skončili Švédové a nejpilnější byli nováčci Chorvaté, kteří jsou v unii teprve dva roky. Vyplývá to z analýzy think-tanku Evropské hodnoty, kterou v pondělí tato nevládní organizace představila novinářům. Ze studie, která mapuje docházku na schůze výborů a podvýborů EP, rovněž vyplývá, že mezi poslanci s méně než pětinovou účastí převažují zástupci euroskeptických stran.
19.10.2015 15:25 |

Baculky, pozor: Obézní ve třicetí = dementní ve stáří!

Obezita v mládí má zhoubný vliv nejen na srdce a cévy, ale také na nervovou soustavu. Osoby, které jsou obézní ve věku mezi třiceti a čtyřicet roky, čeká v důchodu zřejmě demence. Riziko neurodegenerativního onemocnění je u obézních třicátníků třikrát vyšší, tvrdí to vědci z Oxfordské univerzity.
23.08.2014 22:00 |

Pravidelně kouříte trávu? Tohle se stane!

Kouření čehokoli škodí zdraví. Při spalování organických materiálů vznikají totiž toxické látky, které v ústech, dýchací soustavě a po vstřebání v celém organismu působí zdravotní potíže. Vědci z Arizony ale jako první prokázali přímý vztah kouření marihuany s rozvojem onemocnění dásní. Zanícené dásně přitom produkují do krve nebezpečné látky, které poškozují srdce a cévy.
06.06.2016 10:05 |

Pivo či víno denně. Co vám hrozí?

Konzumace piva či vína ve střídmé míře je vnímána jako zdraví prospěšná. Malé množství alkoholu denně totiž prospívá oběhové soustavě. To je fakt. Jenže zvyšuje zároveň riziko jiných onemocnění. Takže zatímco s ohledem na srdce a cévy si střídmí konzumenti piva či vína můžou vést lépe než abstinenti, s ohledem na rakovinu prostaty jsou na tom hůře. Vědci z Austrálie zjistili, že i jediný půllitr piva či dvě deci vína denně zvyšují riziko nádorového onemocnění předstojné žlázy o třiadvacet procent.
28.11.2016 11:00 |

Tak ale lidi! Přestaňte jíst ty rostliny. Bolí je to, tvrdí vědci

Tohle je vážná věc! A tvrdí to i američtí vědci. A "američtí vědci mají vždycky pravdu":http://www.extra.cz/konecne-potvrzeno-vedci-prokazali-ze-majitele-kocek-jsou-mnohem-inteligentnejsi-nez-majitele-psu, víme?
18.11.2014 12:56 |