Česko potřebuje vědecké diplomaty, tvrdí Bělobrádek. Jet mají do USA

Jednu vědeckou diplomatku má Česko momentálně v Izraeli. O další se nyní zasazuje vicepremiér Pavel Bělobrádek. Vědeckého diplomata by rád vyslal do Spojených států. Odtud se nedávno vrátil z pracovní cesty, kde zavítal mj. do Kennedyho vesmírného střediska na Floridě.
01.04.2016 06:30 |

Osobnosti: Pavel Bělobrádek (1310 článků)

ČR bude mít vědecké diplomaty, první zamíří do Izraele

Česko bude do zahraničí vysílat diplomaty specializované na vědu, výzkum a inovace. Dohodu o tom dnes podepsali vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) a ministr zahraničí Lubomír Zaorálek (ČSSD). První bude Česko zastupovat v Izraeli, kam by měl zamířit ještě letos. Uvažuje se o jejich vyslání do Spojených států či do Německa. Zda do zahraničí vyjedou i další vědečtí diplomaté, bude ale podle Zaorálka záviset na vyhodnocení působení zástupce v Izraeli.
25.05.2015 14:56 |

Osobnosti: Lubomír Zaorálek (2030 článků) , Pavel Bělobrádek (1310 článků)

Klasika Jet Set Radio se objeví na PC, XBLA a PSN

Stará známá klasika Jet Set Radio, která vyšla na Dreamcastu v roce 2000, se vrátí. Jet Set Radio vyjde ve vylepšené "HD" verzi ještě letos v létě na Xbox Live Arcade, PC a PlayStation Network, jak na svém blogu oznámila Sega. Pokud vám Jet Set Radio nic neříká, tak se ve hře připojíte k pouličnímu gangu GGs ve futuristické verzi Tokia. Právě tam budete bojovat...
28.02.2012 18:30 |

Podle Nečase jsou v nové vědecké radě ÚSTR bývalí komunisté

Premiér Petr Nečas (ODS) kritizuje složení nové vědecké rady Ústavu pro studium totalitních režimů (ÚSTR). Nečas tvrdí, že v radě jsou bývalí komunisté a odpůrci vzniku ústavu. Hlavní rada ústavu zvolila tento týden nových 12 členů vědecké rady, která je poradním orgánem instituce. Předchozí vědecká rada odešla na protest proti tomu, že byl odvolán ředitel Daniel Herman. Úkolem ÚSTR je nestranně zkoumat dobu nesvobody. O činnost instituce se nyní přou hlavně mezi vládní ODS a opoziční ČSSD.
18.05.2013 15:45 |

Osobnosti: Petr Nečas (9204 článků) , Daniel Herman (895 článků)

Vládní koalice? Doufejme, že Bělobrádek nebude mít jet lag, rýpl si Stropnický

Poslanec a jedna z nejvýraznějších tváří hnutí ANO Martin Stropnický si v neděli rýpnul do předsedy KDU-ČSL Pavla Bělobrádka v souvislosti se schvalováním koaliční smlouvy. „Doufejme, že nebude mít jet lag (pásmovou nemoc),“ prohlásil Stropnický v pořadu Partie na televizi Prima. Narážel přitom na to, že Bělobrádek uprostřed vyjednávání o vládě odjel na 12 dní na pracovní stáž do Spojených států.
15.12.2013 12:30 |

Osobnosti: Martin Stropnický (1468 článků) , Pavel Bělobrádek (1310 článků)

Nové členy vědecké rady ÚSTR ředitelka představí asi 15. května

Kandidáty na nové členy vědecké rady Ústavu pro studium totalitních režimů (ÚSTR) plánuje nová ředitelka Pavla Foglová představit 15. května. Foglová to dnes řekla novinářům. Dosavadní členové vědecké rady, která je poradním orgánem ÚSTR, odstoupili v polovině dubna na protest proti odvolání bývalého ředitele Daniela Hermana.
03.05.2013 13:55 |

Cena Prima ZOOM Neuron za vědecké video a Ceny Neuron pro mladé vědce byly uděleny

Ve středu 14. května byly v Národní technické knihovně v Praze v rámci slavnostního večera Neuron Science Future – české příběhy vědecké budoucnosti - uděleny granty pěti mladým českým vědcům do 40 let. Uděleny byly ceny v oborech fyzika, chemie, matematika, medicína a společenské vědy v hodnotě 250 tisíc korun a Cena Prima ZOOM Neuron v hodnotě 100 tisíc korun pro nejlepší vědecké video.
15.05.2014 12:00 |

Doktor nabádal k zabití postižených dětí, za to dostane vyhazov z vědecké rady

Ministryně práce a sociálních věcí Michaela Marksová je pobouřená výrokem Miroslava Mitlöhnera, člena své vědecké rady. Ten v článku do odborného časopisu napsal, že pokud je zřejmé, že se matce narodilo postižené dítě, zákon by měl umožnit lékařům, aby bez svolení rodičů rozhodli o ukončení života takového novorozence. O místo ve vědecké radě přijde.
20.06.2014 18:00 |

Osobnosti: Michaela Marksová (413 článků)

Bělobrádek: Humanitní vědy pomohou řešit stárnutí, stěhování národů i nedostatek vody

Humanitní a společenské vědy jsou klíčové pro řešení aktuálních celospolečenských problémů. Kvalifikované analýzy a vědecké výstupy pomohou lépe se připravit například na dopady současného demografického vývoje, migrace nebo změn klimatu. Na diskuzi v Historickém ústavu Akademie věd ČR se na tom shodl místopředseda vlády pro vědu, výzkum a inovace Pavel Bělobrádek, předseda Akademie věd ČR Jiří Drahoš a další zástupci akademické obce. Vytyčením hlavních problémů a zacílením kapacit a financí do řešení těchto problémů se bude zabývat Rada vlády pro konkurenceschopnost a hospodářský růst (RVKHR), které vicepremiér Bělobrádek předsedá.
12.06.2015 18:16 |

Osobnosti: Pavel Bělobrádek (1310 článků)

Bělobrádek (KDU-ČSL): Podpis deklarace s jedním z nejlepších vědeckých pracovišť na světě je vynikající vizitka

V rámci druhého dne oficiální návštěvy Izraele zavítal místopředseda vlády pro vědu, výzkum a inovace Pavel Bělobrádek ve čtvrtek 2. března do Weizmannova institutu věd (WIS). V sídle této prestižní vědecké instituce český vicepremiér jednal s jejím nejvyšším vedením v čele s prezidentem Danielem Zajfmanem, se kterým také podepsali deklaraci o vzájemné spolupráci. Po jednání na Weizmannově institutu se Bělobrádek setkal ještě s izraelským ministrem hospodářství a obchodu Eli Cohenem.
03.03.2017 18:05 |

Osobnosti: Eli Cohen (1 článek) , Pavel Bělobrádek (1310 článků)

Česko vrací políček Kanadě a zavádí víza pro její diplomaty

Kabinet Jana Fischera se rozhodl zareagovat na kanadské zavedení víz pro české občany. Premiér v úterý tento akt označil za jednostranný a chybný krok. Česko proto zavede vízovou povinnost pro kanadské diplomaty a majitele služebních pasů. Obrátí se také na EU, s odkazem na klauzuli solidarity. Ta by měla umožnit společný postup Evropské unie.
14.07.2009 10:35 |

Osobnosti: Jan Fischer (1731 článků)

Fotbalistkám z Tibetu zatrhli cestu do USA. Bojí se, že budou chtít azyl

Tibetský ženský fotbalový tým Tibet Women’s Soccer chtěl jet do USA na zápas v Dallasu. Zažádal proto o víza, aby mohl do země vycestovat. Americké úřady ale fotbalistkám žádost zamítly s tím, že „nemají dost dobrý důvod do USA jet“. Tvrdí to Cassie Childersová, manažerka tibetského ženského fotbalového týmu.
02.03.2017 21:00 |

Co jste to napsali? Zlobil se Bělobrádek na noviny. A vysvětlil, jak to má s USA

Mladé frontě DNES se nelíbilo, že si vicepremiér Pavel Bělobrádek zase vyletěl vládním speciálem do USA. Nebylo to totiž poprvé, co se do USA vydal, tentokrát však údajně ani neuvedl, co tam plánuje dělat. Proti tomu se však Bělobrádek skrze kancelář vlády rázně ohradil.
18.05.2016 14:45 |

Osobnosti: Pavel Bělobrádek (1310 článků)

Bělobrádek: Chci posílit česko-německou spolupráci ve vědě a průmyslovém výzkumu

Místopředseda vlády pro vědu, výzkum a inovace Pavel Bělobrádek navštívil 21. září 2015 Drážďany, s předsedou vlády Svobodného státu Sasko Stanislawem Tillichem jednal o posílení česko-německé vědecké spolupráce a průmyslového výzkumu.
23.09.2015 05:30 |

Osobnosti: Pavel Bělobrádek (1310 článků)

Děti mohou jet na vědecké tábory

Obecně prospěšná společnost VĚDA NÁS BAVÍ dnes oznámila, že žáci 1. - 5. tříd se mohou přihlašovat na jedinečné dětské tábory Vědecké léto. Jde o týdenní příměstské tábory, na kterých se kluci a holky originálním způsobem naučí základní znalosti z různých vědeckých oborů a následně si je v rámci celotáborové hry zajímavou a hravou formou ověří v praxi pomocí poutavých experimentů. O malé vědce je během celého dne postaráno kvalitně proškolenými a prověřenými instruktory.
30.04.2015 13:50 |

Putin před diplomaty přirovnal Ukrajinu k Iráku. A nešetřil ani USA

Ruský prezident Vladimir Putin dnes v projevu před ruskými diplomaty ostře zaútočil na Kyjev, který obvinil z neodůvodněného vydírání Ruska ohledně ceny zemního plynu. Ukrajinu poté přirovnal k Iráku, Libyi a Sýrii. Prohlásil také, že Rusko bude nadále chránit práva Rusů v zahraničí, a to celou škálou prostředků.
01.07.2014 15:25 |

Osobnosti: Vladimir Putin (2728 článků)

ČR vyhostí ukrajinské diplomaty, oznámil Schwarzenberg

Dva čeští diplomaté právě odletěli z Ukrajiny, která je vyhostila kvůli údajné špionáži. ČTK to v pondělí oznámil mluvčí české diplomacie Vít Kolář. Ministr zahraničí Karel Schwarzenberg (TOP 09) prohlásil, že Česko recipročně vyhostí ukrajinské diplomaty.
16.05.2011 13:00 |

Osobnosti: Karel Schwarzenberg (3606 článků)

Bělobrádek (KDU-ČSL): Vybrali jsme Izrael coby pilotní stát pro působení vědecké diplomatky

Nově zřízenou pozici vědecké diplomatky v Izraeli bude zastávat Delana Mikolášová. V otevřeném výběrovém řízení ji vybrala komise složená ze zástupců úřadu vicepremiéra pro vědu, výzkum a inovace Pavla Bělobrádka a Ministerstva zahraničních věcí ČR. Hlavním úkolem nové diplomatky bude navázat kontakty s izraelskými vědci, výzkumnými institucemi a inovativními firmami a podpořit jejich spolupráci s českou vědeckovýzkumnou sférou a průmyslovými podniky.
04.07.2015 13:26 |

Osobnosti: Pavel Bělobrádek (1310 článků)

Šéf pozorovatelů v Sýrii kárá diplomaty za mlácení prázdné slámy

Šéf skupiny pozorovatelů OSN, která musela kvůli násilí v červnu přerušit svou misi v Sýrii, dnes ostře kritizoval diplomaty za dlouhé diskuse v luxusních hotelích, zatímco situace v Sýrii je stále dramatičtější. Švýcarsko začalo vyšetřovat, jak se granáty švýcarské výroby dostaly do Sýrie, jak tvrdí místní tisk.
04.07.2012 19:15 |