Části populace hudba nepřináší vůbec nic. Vědci objevili hudební anhedonii

Ať je hudba tvůj lék, zpívala chlapecká skupina Lunetic v devadesátých letech. S mnoha dívkami přitom čtveřice dokázala dělat divy, řadu posluchačů však tato hudba rozhodně neléčila. Některé přiváděla k nepříčetnosti, jiné nechávala naprosto chladnými. Ovšem stejný pocit mají tito jedinci při poslechu jakékoli hudby. Španělští vědci totiž zjistili, že existuje malá část populace, která trpí hudební anhedonií. Při poslechu jakékoli melodie dotyční necítí vůbec nic a nevzbuzuje to v nich žádné emoce. Tito lidé si také poslech hudby nedokážou vůbec užít.
11.03.2014 08:35 |

Hudba zvyšuje požitek ze cvičení

Ačkoli hudba nijak nezvyšuje výkonnost při sportu, což před nedávnem prokázali vědci z Frankfurtu nad Mohanem, může pomoci především těm cvičícím, kteří pohyb nemají v lásce. Vědci z Londýna prokázali, že pozitivní motivační hudba mění mozkové frekvence tak, že si cvičící sport víc užívá.
23.02.2018 13:35 |

Herečka z Ulice se nechala brutálním způsobem tetovat podomácku. Její slavná matka z toho byla v šoku

Tělo Bereniky Kohoutové zdobí celkem čtyři tetování. Zpěvačka a herečka má na žebrech nově nápisy „láska“, „humor“, na lopatkách „hudba, hudba, hudba, hudba“. „Myslím, že tohle všechno mě vystihuje,“ říká Berenika.
14.02.2014 19:00 |

Osobnosti: Berenika Kohoutová (201 článků)

Od vinylu po MP3: Jak se změnila hudba od smrti Lennona

Před 30 lety byl vyšinutým maniakem zastřelen zpevák a kytarista skupiny Beatles John Lennon. Hudba, hudební průmysl i hudební nosiče za tu dobu změnily k nepoznání. Co se vůbec od roku 1980 událo? Jaké jsou významné milníky hudebního vývoje? Blesk.cz vám je představí.
09.12.2010 21:00 |

Osobnosti: John Lennon (191 článků)

Čeští vědci objevili novou sloučeninu, nazvali ji bambusuril

Vědci z brněnské Masarykovy univerzity objevili zcela novou sloučeninu, která může najít široké uplatnění ve zdravotnictví, farmaceutickém i potravinářském průmyslu. Sloučeninu, která v přírodě dosud neexistovala, umějí vědci připravit i ve větším množství. Masarykova univerzita podala žádost o její patentovou ochranu.
11.03.2010 11:50 |

RECENZE: Manson pokropen živou vodou

The Pale Emperor, nové album Briana Warnera, který sebe i svou kapelu nazval Marilyn Manson, nepřináší žádnou revoluci. Nedochází na něm k třaskavému snoubení žánrů a nepřináší pokus zalternativnět, jak to jenom vkus dovolí.
19.01.2015 11:42 |

Osobnosti: Marilyn Manson (109 článků)

Skopeček (ODS): Vládní finanční ústava je bezzubá a systémovou změnu nepřináší

Finanční ústava přijatá současnou vládou filozofickou změnu v přístupu k rozpočtové politice nepřináší.
01.04.2015 16:28 |

7 důvodů, proč je skvělé umět hrát na hudební nástroj!

Hudba je perfektní prostředek k vyjádření nejrůznějších pocitů a emocí. Může být veselá, smutná, pohodová nebo depresivní. Může být zkrátka zachycena v jakékoliv podobě lidského rozpoložení. V populaci se vyskytuje určité procento osob, které postrádají hudební sluch. Podle vědců má mluvené slovo a hudba společný základ a k jejich zpracování slouží stejná část mozku. Lidé bez hudebního sluchu tak nejsou dobří v rozpoznávání emocí v hlase, které jsou velmi důležité ke společenské interakci.
30.09.2015 12:41 |

Jean Michel Jarre: Hudba je zvukový záznam života

Francouzský muzikat Jean Michel Jarre vystoupí ve středu v Liberci. "Hudba je odrazem duše. Je to jako ticho snů, spojení mezi fantazií a realitou. Hudba je zvukový záznam života," řekl v rozhovoru pro Právo Jarre.
24.05.2010 14:00 |

Osobnosti: Jean-Michel Jarre (7 článků) , Jean Michel (15 článků)

Traband: Hudba se bude drát nahoru vždycky

Skupina Traband vydala album Neslýchané s DVD pro neslyšící. "Myslím, že hudba se bude drát nahoru vždycky a bude se drát od lidí, kteří mají potřebu nedělat muziku jenom na kšeft, ale spíš z puzení hrát, skládat, komentovat svět. Hudba nestojí a nepadá s trhem. Lidé si ji teď obstarávají víc po internetu než nákupem nosičů, ale to je v podstatě dobře," řekl v rozhovoru pro Právo Jarda Svoboda.
30.06.2011 14:15 |

Hudba Praha se rozpadla. Nahradí ji Hudba Praha band

Kapela skončila po 33 letech svojí existence. Kytarista Vladimír Zatloukal a baskytarista Jiří Jelínek vytvoří novou skupinu s názvem Hudba Praha band.
02.08.2015 17:00 |

Osobnosti: Michal Ambrož (6 článků)

Na lidské kůži objevili vědci nejstarší bakterie světa! Jsou jim 4 miliardy let

Vědci vůbec poprvé objevili na lidské pokožce prastaré mikroorganismy, které jsou považovány za možná nejstarší linii života na Zemi. V pondělí o tom informovala Řezenská univerzita v Německu, jejíž odborníci tyto jednobuněčné organismy zvané archea, konkrétně kmen Thaumarchaeota, na lidském těle zjistili.
10.12.2013 07:05 |

Vědci objevili první těleso, které není planetou a přesto má prstenec

Vědci překvapivě zjistili, že prstence mohou mít i menší vesmírné objekty, než jsou planety. V naší sluneční soustavě objevili vůbec první neplanetární kamenné těleso, které má vlastní systém prstenců. Je jím asteroid Chariklo, obíhající kolem Slunce mezi oběžnými drahami Saturnu a Uranu. Podle serveru Space.com o tom informuje dnes zveřejněná odborná studie.
27.03.2014 18:05 |

Vědci objevili poprvé v historii prach pocházející z vnějšku sluneční soustavy

V kosmickém prachu, který v roce 2006 přivezla na zemi americká sonda Stardust, po důkladném zkoumání vědci objevili sedm částeček z mezihvězdného prostoru. Jde tak o vůbec první takové vzorky, u kterých lze stanovit původ mimo naši sluneční soustavu.
18.08.2014 19:10 |

Na stárnutí populace je třeba se dobře připravit. MPSV zahájilo Národní konvent

Kulatým stolem na téma „Bydlení a stárnutí populace“ zahájilo MPSV Národní konvent ke stárnutí populace. Ten si klade za cíl zahájit širokou debatu mezi ministerstvy, odbornou i laickou veřejností o tom, jak by se česká společnost měla připravit na demografické změny.
04.03.2017 20:05 |

Marek Řezanka: Studium jako nástroj vzdělanosti, nebo ideologické manipulace?

Zamýšlíme-li se nad stavem jakékoli společnosti, měli bychom brát v úvahu následující kritéria: 1) Jak vypadá vzdělanost místní populace? 2) Jaká je informovanost dané populace, respektive, do jaké míry jí média manipulují a 3) Jak se rozvíjí kultura sledované populace?
11.09.2017 18:10 |

Vědci nalezli »vypínač« v mozku

Vědci z Univerzity George Washingtona zřejmě objevili vypínač mozku. Stimulací specifické oblasti v řídícím nervovém centru lze člověka zcela zbavit vědomí. Ale možná také přivést k životu z kómatu. Při pokusech s epileptickými pacienty se jim podařilo člověka zcela vypnout. Když vědci systém opět „nahodili“, pacientka si nic nepamatovala.
10.07.2014 08:10 |

Osobnosti: George Washington (16 článků)

Archeologové objevili v centru Prahy středověké židovské náhrobky

Archeologové při výzkumu u stanice metra Národní třída v Praze nalezli středověké židovské náhrobky. Ty se sem dostaly z nedalekého židovského pohřebiště jako stavební materiál pro výstavbu domů. Informoval o tom ve čtvrtek Tomasz Cymbalak z Národního památkového ústavu v hlavním městě Praze (NPÚ). Pokud by vědci na místě objevili židovské hroby, zřejmě by se tím stavba plánovaného multifunkčního Copa Centra značně zkomplikovala. Vůči tomu jsou ale vědci skeptičtí.
27.08.2009 15:35 |

Vědci objevili chobotnice, které si staví skrýše z kokosů

Australští vědci v Indonésii objevili chobotnice, které sbírají skořápky kokosových ořechů a pak si z nich udělají úkryt. Přestože se odborníci v definici používání nástrojů v živočišné říši neshodují, pro některé z nich by to mohl být první doklad použití nástroje u bezobratlých, napsala v úterý agentura AP.
15.12.2009 12:45 |

Vědci objevili molekulu, která ovlivňuje rychlost spermií

Vědci z Kalifornie objevili molekulu, která dokáže zvýšit nebo naopak snížit rychlost spermií. Nový poznatek by podle expertů mohl přispět k vývoji mužské antikoncepce nebo léku na podporu plodnosti. O studii, kterou publikoval vědecký časopis Cell, informoval server The Daily Telegraph.
04.07.2010 11:40 |