Britští vědci udělali velký objev, který citelně pomůže pacientům s Alzheimerem

Britští vědci učinili velký krok kupředu v oblasti vývoje krevních testů, které mohou dříve než dosud odhalit propuknutí Alzheimerovy choroby. Testy ale ještě nejsou připravené k použití v ordinacích.
08.07.2014 19:00 |

OBJEV: Černé díry zabíjejí galaxie

O černých dírách se už dlouho tvrdí, že vysávají ze svého okolí všechnu hmotu a zakřivují časoprostor. Britští vědci udělali nový objev.
22.04.2010 00:55 |

Hugo a jeho velký objev - kouzelný příběh s citem pro dětskou duši

S nejvyšším počtem jedenácti nominací jde do souboje o americké Oscary film režiséra Martina Scorseseho Hugo a jeho velký objev, který ve čtvrtek 2. února vstupuje do českých kin. Překrásný působivý snímek pro celou rodinu natočil Scorsese podle ceněné knihy Briana Selznicka Velký objev Huga Cabreta.
04.02.2012 11:20 |

Osobnosti: Martin Scorsese (92 článků) , Brian Selznick (2 články)

Český objev v léčbě rakoviny: Pacientům nevypadají vlasy!

Strach z chemoterapie jako léčby rakoviny bude možná brzy minulostí. Čeští vědci vyvinuli tzv. šetrnou chemoterapii s výrazně omezenými vedlejšími účinky! Neoslabuje imunitní systém a pacientům při ní nepadají vlasy.
10.01.2012 12:10 |

Ústřední vojenská nemocnice: S léčbou nádorů pomůže pacientům nový přístroj

Pacientům se závažným nádorovým onemocněním již brzy v Ústřední vojenské nemocnici v Praze (ÚVN) pomůže nový neuroradiochirurgický přístroj. Souhlasné stanovisko tento týden vydala Komise pro posuzování nových přístrojových technologií a kapacit hrazených ze zdravotního pojištění Ministerstva zdravotnictví ČR.
20.05.2018 17:40 |

Šokující objev! Kobylky mají největší varlata na světě

Šokující objev učinili britští vědci zkoumající luční kobylky. Zjistili, že druh s latinským názvem Platycleis affinis, má v poměru ke zbytku těla největší varlata na světě.
10.11.2010 12:00 |

Nový objev zachrání miliony životů. Brání ucpání cév

Britští vědci objevili unikátní bílkovinu, která brání ucpání cév a zároveň snižuje hladinu cholesterolu v krvi. Lékaři věří, že objev již brzy zachrání životy milionů lidí.
21.03.2011 02:00 |

Senzační objev na Sibiři! Vědci našli zkameněliny neznámých tvorů

Za senzační objev označují ruská média nález kosterních pozůstatků neznámých tvorů, kteří na Sibiři žili před 350 miliony let. Objev ruských, švédských a francouzských vědců je výsledkem tříleté práce.
17.10.2013 08:20 |

Fakultní nemocnice Brno: Nový objev pomůže lidem s oslabenou imunitou

Nový objev, který pomůže lidem s oslabenou imunitou, ale zejména lidem s onkologickým onemocněním, které trápí různé druhy kvasinek či plísní, zaznamenali lékaři Interní hematologické a onkologické kliniky FN Brno.
15.06.2016 11:55 |

FN Brno: Nový objev pomůže lidem s oslabenou imunitou

Nový objev, který pomůže lidem s oslabenou imunitou, ale zejména lidem s onkologickým onemocněním, zaznamenali lékaři Interní hematologické a onkologické kliniky FN Brno.
21.06.2016 13:00 |

S Alzheimerem by mohl pomoct halucinogenní „driák“, lektvar pijí i indiáni

Vědci hlásí nový objev v boji proti Alzheimerově chorobě a Downovu syndromu. Pozitivní účinky na pacienty by podle nové studie mohl mít halucinogenní nápoj vyráběný domorodci v Amazonii. Provedené testy naplňují vědce optimismem.
09.12.2016 21:45 |

Čeští vědci patentovali nový způsob léčby nádorů hlavy a krku

Nový způsob biologické léčby zhoubného nádoru hlavy a krku patentovali vědci 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy a Akademie věd ČR. Jejich objev by mohl zpomalit či zastavit růst těchto nádorů. Při současném způsobu léčby je často nutné odejmout pacientům části obličeje či krku, což se podepisuje na kvalitě jejich dalšího života.
04.07.2014 13:00 |

Potkani zmutovali a jedy už je nehubí, varují britští vědci

Britští vědci vydali varování, potkani žijící na ostrovech totiž zmutovali a stali se imunní vůči většině známých jedů. V praxi to znamená, že při omezování jejich populace nebudou klasické návnady účinné a nebezpeční hlodavci se budou nadále šířit. Superpotkani s novou DNA se navíc velmi úspěšně množí a brzy převálcují ty kmeny, na které ještě některé toxiny účinkují.
18.05.2009 15:45 |

Britští vědci objevili pod mořem šestou největší řeku světa

Britští vědci přišli s objevem mořského proudu, jenž srovnávají s řekou, která by byla šestou nejmohutnější na světě. Stejně jako ty na souši má mít několik přítoků, projevuje se na ní příliv i peřeje a dokonce má také vodopády. Jev dosahuje v některých místech hloubky až 35 metrů a šířky okolo 900 metrů.
02.08.2010 19:45 |

Britští vědci sestavují mechanický počítač podle 200 let starých plánů

Před téměř 200 lety anglický inženýr Charles Babbage narýsoval plány na stroj se základními složkami moderních počítačů. Jeho stroj nebyl nikdy vyroben. Až nyní se britští vědci rozhodli dávný mechanický počítač sestavit, napsala na svých internetových stránkách rozhlasová a televizní stanice Deutsche Welle.
24.01.2012 10:00 |

Ulevíte si a nabijete baterku: Britští vědci přišli na způsob, jak dobít mobil močí!

Geniální a praktický nápad! Potřebujete si ulevit a zároveň jste zjistili na displeji svého mobilu, že máte poslední čárku indikující nabití baterie. Ulevíte si a rázem si dobijete svůj mobilní telefon. S tímto originálním vynálezem totiž teď přišli britští vědci!
21.07.2013 08:50 |

V Gambii je důležité vědět, co jedli vaši rodiče, tvrdí britští vědci

Vesnice Keneba v Gambii se probouzí do nového dne. Místní obyvatelé se ženou za svými každodenními povinnostmi a svým způsobem mají štěstí. Ne všichni se ve zdejších tvrdých podmínkách dožijí úctyhodného věku. Britští vědci nedávno přišli s překvapivým zjištěním. V této části Gambie je prý velmi důležité, ve kterém ročním období se narodíte. Velmi důležitou roli také hraje strava rodičů.
19.09.2015 16:21 |

Britští vědci v roli Frankensteina: Budou upravovat lidská embrya

Britští vědci dostali povolení geneticky upravovat lidská embrya, zatím ale jen zkušebně, nesmějí je nechat vyrůst. Oznámil to dnes britský úřad pro fertilizaci a embryologii HFEA (Human Fertilisation and Embryology Authority).
02.02.2016 10:15 |

Britští vědci: Nejsme schopni dokázat, že novičok byl z Ruska. Předali jsme to vládě Mayové, která...

Britští vědci už otevřeně přiznávají, že nezjistili nic o původu jedu novičok, kterým měl být v Salisbury otráven společně se svou dcerou bývalý ruský agent Sergej Skripal. Tuto informaci od nich prý dostala i premiérka Theresa Mayová a vláda, která ale vytrvale hovoří o prokázané vině Ruska.
03.04.2018 19:40 |

Osobnosti: Theresa Mayová (134 článků)

Nová naděje pro nemocné Alzheimerem? Pomáhají vědci i Češi s chytrými telefony

Pomocí moderní mikroskopické metody bojuje tým vědců působících v Česku proti zákeřné Alzheimerově chorobě. Podařilo se jim zjistit, na jakém principu fungují molekuly této zákeřné nemoci, což do budoucna pomůže lépe pochopit, jak nemoc funguje, a přispěje k vývoji nové léčby. S výzkumem ale může pomoci každý, kdo má chytrý telefon nebo tablet. Stačí si nainstalovat unikátní hru, která sbírá údaje o postupu a pomáhá tak vědcům zkoumat prostorovou orientaci.
02.07.2016 18:30 |