Bakterie jí zabila manžela (†40)! Během 4 dnů...

Adam Štěrba (†40) byl voják a zdravý chlap v plné síle. Stačilo však pár hodin, a nedokázal ani sám dýchat. Tatínka třem dětem (2, 5, 11) vzal zákeřný meningokok typu B.
22.04.2016 05:15 |

Kde udělali vědci z Německa chybu? Smrtící bakterie dál útočí

Hledání zdroje, odkud přichází smrtící mutace bakterie EHEC, je jako pátrání po jehle v kupce sena. Němečtí experti navíc »střílí« do prázdna a zkouší různé možnosti v naději, že se konečně trefí a původce nebezpečné střevní bakterie odhalí. Bohužel... Ani jejich poslední tip, že se bakterie nachází v zeleninových klíčcích, nevyšla.
07.06.2011 05:20 |

Bakterie EHEC už zabila 43 lidí, nakažených je 3800

Epidemie zmutované střevní bakterie EHEC zabila už 43 lidí, z toho 42 v Německu. Oznámil to ve čtvrtek německý Institut Roberta Kocha. Jedinou obětí mimo Německo zůstává dříve zemřelá švédská pacientka.
23.06.2011 20:45 |

Med a jeho účinky

Med pomáhá při nachlazení, u některých lidí ale může vyvolat alergickou reakci. Zcela nevhodný je pro děti do 18 měsíců. V medu totiž může být bakterie tvořící jedovatý botulotoxin. Dítě nemá na rozdíl od dospělého tak kyselé prostředí v žaludku, aby ji zničilo. Jiné bakterie obvykle nejsou v medu schopné žít, tudíž kvalitní med žádné bakterie neobsahuje.
19.07.2010 05:52 |

Smrtelná bakterie NDM-1: Nákaza je u hranic s ČR!

Nová bakterie, na kterou nezabírají takřka žádná antibiotika, jeden mrtvý a desítky nakažených... Odolná bakterie NDM-1 se rozšířila i do střední Evropy. A podle vyjádření lékařů a mikrobiologů byla zaznamenána dokonce už i v sousedním Německu či ve Švýcarsku!
17.08.2010 05:10 |

Současná smrtící bakterie je nejjedovatějším typem E.coli

Bakterie, která způsobila střevní onemocnění v Německu, je podle lékařů zřejmě nejjedovatějším typem E.coli, jaký se u lidí kdy objevil. Odborníci oslovení agenturou Reuters tvrdí, že bakterie produkuje velmi jedovatý toxin společně s nezvyklým biologickým "lepidlem".
03.06.2011 13:25 |

Odborníci jsou zděšeni: Vražedná bakterie lepí střeva

Bakterie, která způsobila epidemii střevního onemocnění především v Německu, je podle lékařů zřejmě nejjedovatějším typem E. coli, jaký se u lidí kdy objevil. Odborníci tvrdí, že bakterie produkuje velmi jedovatý toxin společně s nezvyklým biologickým »lepidlem«, které jí umožňuje dobře se uchytit v lidských střevech. V Německu panuje zděšení, nemocnicím rychle dochází zásoby krve.
04.06.2011 07:15 |

Nebezpečný zvrat u EHEC: Muž nakazil manželku

Nebezpečný zvrat v případě smrtící bakterie EHEC nastal v Německu. Byl zřejmě zaznamenán první případ přenosu bakterie z člověka na člověka. Varování před konzumací syrové zeleniny, které vydaly už dříve německé úřady v souvislosti s infekcí,  platí i nadále. "To nejhorší máme za sebou,“ snažil se ale uklidnit v úterý své spoluobčany německý ministr zdravotnictví Daniel Bahr. Počet nových případů infekce, kterou způsobuje zmutovaná smrtící bakterie EHEC, v zemi prý výrazně klesá.
09.06.2011 05:45 |

Nová verze smrtící bakterie EHEC na Slovensku

Smrtelná bakterie EHEC už možná mutuje. Na Slovensku leží ve vážném stavu mladík (25), který je nakažen bakterií E.coli. Kmen zákeřné bakterie, je ale odlišný od toho, který jen v Německu připravil o život 29 lidí.  Slovenské úřady se obávají rozšíření nákazy v zemi.
09.06.2011 20:40 |

Dívce sežrala bakterie všechny končetiny. Nevzdává se a bojuje dál

Bakterie požírající maso málem vzala život 24leté Aimee Copelandové ze Spojených států. Vše přitom spustila nehoda na podomácku vyrobené adrenalinové atrakci známé jako zip-line. Do těla se dívce dostala bakterie požírající maso a postupně ji připravila o všechny končetiny. Dívka se nyní objevila v televizní show a ukázala, jak hrdinně svůj drsný úděl nese.
13.09.2012 16:50 |

Jak na bakterie v kuchyni

Proč nemáme krájet maso na stejném prkénku jako zeleninu? Proč je lepší nechat nádobí oschnout, než ho vysušit utěrkou? Záměr těchto rad je jasný, udržet hygienicky čistou a zdravou domácnost. Jak se můžete bránit nežádoucím breberkám v kuchyni? Kuchyň je místnost s nejvyšším rizikem bujení bakterií v důsledku nedodržování hygienických návyků. Správnou hygienu bychom neměli podceňovat. Mohli bychom ohrozit mnoha nepříjemnými onemocněními jak sebe, tak i své děti, u nichž bývá průběh těchto nemocí závažnější. Důležitá je čistá pracovní plocha Jedním z častých bakteriálních onemocnění, se kterým se můžeme v kuchyni setkat, je salmonelóza. Pochází nejčastěji z vajec, syrového masa či mléčných výrobků. Mezi hlavní příznaky patří akutní průjem, bolesti břicha a časté zvracení. Dalším podobným bakteriálním onemocněním je kampylobakter. Bakterie tohoto typu se vyskytují v syrovém mase, drůbeži, v nepasterovaném mléce a ve vodě. Následkem je opět akutní průjem, křeče v břiše, ale i bolesti hlavy a horečka. Šíření bakterií v kuchyni vzniká především fyzickým kontaktem, kdy dochází ke křížení potravin. Děje se tak jak v důsledku kontaminace z našich rukou, kdy si je neumyjeme při kontaktu s různými druhy potravin, tak i v důsledku kontaminace z pracovní plochy, na které připravujeme různé druhy potravin bez toho, abychom plochu průběžně omývali. Pokud tedy krájíme maso a pak se chystáme krájet zeleninu, měli bychom si vždy mezitím umýt ruce i pracovní plochu. Čistá pracovní plocha je velice důležitá, ale bohužel často opomíjená. Měli bychom správně využívat více pracovních prkének. Na jednom krájet pouze maso a na druhém zeleninu a vše ostatní. Pokud se ovšem rozhodneme využívat pouze jedno prkénko na veškeré potraviny, pak je důležité zvolit správný materiál, ze kterého bude prkénko vyrobeno. Mnoho domácností dnes stále využívá klasická dřevěná prkénka. Tento materiál však není moc vhodný. Na prkénku se mohou vlivem užívání objevit rýhy či třísky, ve kterých se... Čtěte více Příspěvek Jak na bakterie v kuchyni pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
18.02.2015 17:45 |

Zkažená voda v Praze: Otrávila ji bakterie, kterou známe z Egypta. Co způsobuje?

Pražskou část Dejvice ochromila koliformní bakterie, známá jako Escherichia coli. Pronikla do vodovodního řadu, 150 lidí mělo zdravotní problémy, dva zůstali v nemocnici a 32 tisíc bude minimálně tři dny bez pitné vody. Kde se tahle bakterie bere?
26.05.2015 11:55 |

Ruský vědec tvrdí, že našel elixír věčného mládí. Má jím být 3,5 milionu let stará bakterie

Ruští vědci tvrdí, že našli elixír věčného mládí. Tajemství, které provází celé generace, odkryli pomocí 3,5 miliónů staré baktérie Bacillus F nalezené před šesti lety na Sibiři. "Zvládnu mnohem více práce a za poslední dva roky jsem nebyl ani jednou nemocný," přiblížil vedoucí výzkumného týmu, který si nechal do těla vpravit DNA získané z této pravěké bakterie.
05.10.2015 08:40 |

Už i v Česku je vážné podezření na výskyt obávané fytokaranténní bakterie Xylella fastidiosa

ÚKZÚZ informuje o vážném podezření na výskyt fytokaranténní bakterie Xylella fastidiosa na území České republiky. Bakterie napadá široké spektrum hostitelských rostlin, zejména ovocných a okrasných rostlin a révy vinné, přičemž působí velmi významné hospodářské škody. Jedná se v současnosti o nejzávažnější rostlinolékařský problém v Evropě.
30.03.2017 13:40 |

Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský: Podezření z výskytu bakterie Xylella fastidiosa se nepotvrdilo

Ukončené podrobné testování prováděné také v zahraničí nepotvrdilo u žádného ze vzorků rostlin podezření na výskyt fytokaranténní bakterie Xylella fastidiosa. V tuto chvíli můžeme území ČR považovat za prosté výskytu této nebezpečné bakterie.
28.06.2017 11:15 |

Detoxikační jídelníček – detoxikace za 14 dnů bez hladovění?

Mnoho lidí se dnes potýká nejenom s nadváhou, ale i se zanesením organismu různými škodlivými látkami, kterým se bohužel v dnešním světě a přidruženému životnímu stylu jen tak nevyhneme. Často je velmi obtížné sehnat opravdu kvalitní a čerstvé suroviny, které našemu tělu dodají dostatek všech potřebných živin a zároveň ho nezatíží některými škodlivými látkami. Občasná detoxikace organismu je tak u většiny z nás, kteří se také nevyhneme tomuto uspěchanému stylu života plného nevhodných potravin, jistě na místě. Prodetox – přípravok na podporu detoxikace Jakožto člověk, co se dlouhodobě zabývá zdravým životním stylem, jsem se rozhodla vyzkoušet jeden z přípravků, který nám k očistě organismu dopomůže mnohem rychleji. Čtěte: 5 nejlepších přípravků na detoxikaci Kromě zařazení zdravých potravin jako je dostatek ovoce a zeleniny do svého jídelníčku, se při této kůře užívá přípravek zvaný prodetox, jehož složení účinně napomáhá celkové očistě organismu. Po jeho vyzkoušení bych vám tak ráda tento přípravek trochu přiblížila. Co je to prodetox a jak se užívá? Prodetox je sypký prášek, ve kterém nalezneme směs vybraných látek podporujících detoxikaci organismu, zahrnující nejenom různé byliny a antioxidanty, ale i vlákninu a našemu tělu prospěšné bakterie, které nám během 14 dnů upravují zažívání a celkovou rovnováhu našeho organismu. Velmi vhodný je současný obsah kvalitní vlákniny a probiotik, tedy oněch hodných bakterií, jejichž účinek je na sobě do určité míry závislý. TIP: zkuste zadat kupón do objednávky „100dolu“ nebo „100DOLU“ – zkoušeli jsme to a odečte vám z ceny 100Kč Vláknina je dodávána do těla díky prášku z jitrocele, jablečného pektinu a přírodní guarové gumy v množství, které tělo nezbytně potřebuje pro každodenní čištění střev. Více se o složení prodetoxu dozvíte zde Mnoho z nás neklade na správné zažívání takový důraz, ale odborníci i zasvěcení laici vědí, že zdravá střeva znamenají pro naše celkové rozpoložení i zdravotní stav mnoho. Díky rovnováze ve střevní mikroflóře posilujeme svoji imunitu i... Čtěte více Příspěvek Detoxikační jídelníček – detoxikace za 14 dnů bez hladovění? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
06.01.2016 14:55 |

Panika EHEC v Česku: Obchody stahují okurky

Smrtící nákaza se šíří Evropou. Zabila nejméně pět lidí, stovky lidí jsou nakaženy. Seznam nebezpečných potravin byl nyní rozšířen o okurky z Nizozemí. Riziková jsou také rajčata a salát. Bakterie EHEC se na zeleninu dostala přes přírodní hnojivo, hnůj a močůvku. Ohroženější jsou proto biopotraviny. V Česku bakterie zatím zjištěna nebyla, přesto tuzemské obchody španělské okurky začaly stahovat.
27.05.2011 14:25 |

Střevní bakterie ZABÍJELA i mimo Německo! Zemřela Švédka...

Střevní bakterie ze španělských okurek zabila prvního člověka mimo Německo. Její obětí se v úterý stala Švédka, která zemřela ve stockholmské nemocnici, píše agentura AFP.
31.05.2011 13:10 |

KDE SE VZALA? Bakterie způsobující KRVÁCIVÝ PRŮJEM má 19 obětí

Kmen střevní bakterie EHEC, která v Evropě zabila již 19 lidí, se údajně mohl zrodit v nemocnici. Uvedl to ředitel Institutu lékařské mikrobiologie Fakultní nemocnice v Halle Alexander Kekulé, v sobotu o tom informuje web deníku Die Welt.
04.06.2011 08:05 |

Osobnosti: Alexander Hall (1 článek)

Bakterie se začala šířit po hamburském festivalu

Němci stále usilovně hledají původ střevní nákazy, která zabila už 19 lidí. Podle institutu Roberta Kocha, který pátrá po původu onemocnění je nejpravděpodobnější, že se bakterie začala šířit po oslavách hamburského přístavu na začátku května.
04.06.2011 17:20 |