Bakterie dýchající uran by mohla čistit zamořená prostředí

Bakterie obývají všechna myslitelná prostředí na naší planetě. Není žádným překvapením, že některé jejich druhy dokáží přežít i za extrémních teplot, tlaků, koncentrací chemických látek a hodnot škodlivého záření.
13.07.2015 13:11 |

Jak pečovat o chrup – zásady správné ústní hygieny

Jak pečovat o chrup, aby byl náš úsměv dokonalý a zoubky nám tak zářily na dálku? Co zabrání nevábně vonícímu dechu a čím předejdeme zubním kazům? Jak se vyhnout zubnímu kameni a co nám pomůže proti bolesti dásní? Na to se dnes společně podíváme, tak si následující řádky nenechte ujít! Jak pečovat o chrup se děti učí již ve školce, bohužel ale mnoho dospělých neví, jak správně na to. Často tak starost o ústní dutinu podceňují a následně se diví, že jejich dech dvakrát nevoní, na zubech se jim tvoří povlak, mají zubní kazy a k tomu všemu už jim možná nějaký ten zoubek dokonce i chybí! Jak pečovat o chrup Každý z nás touží po úsměvu, který dokáže upoutat na dálku. Zářivé bílé zuby a vonící dech – to je ta pravá kombinace, která nás na člověku dokáže upoutat. Jak tohoto stavu docílit? Jak čistit? Možná vám jako malým dětem maminka vtloukala do hlavy, že je nutné čistit si zuby 2x denně a to ráno a večer. Ačkoli odborníci a reklamy na zubní pasty nabádají k čištění zubů po každém jídle, ne každý na to má čas a je pravda, že ne každému by se chtělo po každém dlabanci hned letět do koupelny a drhnout si ústa mentolem. Čištění zubů před spaním ale nepodceňujte, protože v noci zbytky potravin zůstávají přes noc na zubech, což se vám ráno odvděčí nevábným dechem. Jak dlouho čistit? Možná si i vy vybavíte onu povinnost čistit si zuby minimálně 3 minuty, kdy to u řady lidí dosáhlo takového extrému, že si k čištění zubů nastavovali i minutku. Věřte nebo ne, ale povídačky o třech minutách důsledného drhnutí zubů kartáčkem jsou jen fámy, protože vůbec nezáleží na tom, jak dlouho si zuby čistíte, ale především jak si je čistíte! Jaký používat kartáček? Bez zubního... Čtěte více Příspěvek Jak pečovat o chrup – zásady správné ústní hygieny pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
22.11.2016 06:20 |

Írán je blíž jaderné bombě, uran obohatil na 27 procent

Írán obohatil uran na 27 procent. Přestože k výrobě jaderné hlavice je nutné obohatit uran až na 90 procent, země je zase o něco blíž k atomové bombě.
25.05.2012 22:00 |

Kde udělali vědci z Německa chybu? Smrtící bakterie dál útočí

Hledání zdroje, odkud přichází smrtící mutace bakterie EHEC, je jako pátrání po jehle v kupce sena. Němečtí experti navíc »střílí« do prázdna a zkouší různé možnosti v naději, že se konečně trefí a původce nebezpečné střevní bakterie odhalí. Bohužel... Ani jejich poslední tip, že se bakterie nachází v zeleninových klíčcích, nevyšla.
07.06.2011 05:20 |

Med a jeho účinky

Med pomáhá při nachlazení, u některých lidí ale může vyvolat alergickou reakci. Zcela nevhodný je pro děti do 18 měsíců. V medu totiž může být bakterie tvořící jedovatý botulotoxin. Dítě nemá na rozdíl od dospělého tak kyselé prostředí v žaludku, aby ji zničilo. Jiné bakterie obvykle nejsou v medu schopné žít, tudíž kvalitní med žádné bakterie neobsahuje.
19.07.2010 05:52 |

Írán jaderný program nikdy nezastaví, řekl Ahmadínežád

Írán ujišťuje, že uran obohacuje kvůli výrobě elektřiny. Nicméně nemá jedinou elektrárnu, v níž by obohacený uran používal.
18.09.2009 09:05 |

Írán otočil. Je ochotný obohacovat uran v cizině

Írán je připraven vyvézt svůj obohacený uran k dalšímu zpracování do zahraničí, výměnou za to ale žádá jaderné palivo obohacené na 20 procent.
02.02.2010 21:40 |

Írán obohacuje uran. Pod dohledem inspektorů

Irán začal v úterý vyrábět uran obohacený na 20 procent. Na všechno dohlížejí mezinárodní inspektoři.
09.02.2010 08:50 |

Írán touží po jaderné zbrani. Poprvé obohatil uran na vyšší úroveň

Místo 3,5 procenta obohatil uran na 20 procent. Oznámil to prezident Mahmúd Ahmadínežád.
11.02.2010 18:15 |

Írán bude obohacovat uran na území Turecka

Západ podezřívá Teherán, že tajně vyvíjí jaderné zbraně. Írán sice tvrdí, že jeho jaderný program má jen mírový účel, nicméně obohacovat svůj uran v zahraničí dosud odmítal.
17.05.2010 09:00 |

Ministr Brabec: Navrhneme obcím, jak ulevit místnímu ovzduší. Evropská ekologická politika je málo ambiciózní

Aktuální vývoj životního prostředí a budoucí environmentální politické trendy pro EU a ČR dnes zhodnotili ředitel Evropské agentury pro životní prostředí (EEA) Hans Bruyninckx a ministr životního prostředí Richard Brabec. Na půdě Senátu Parlamentu ČR se konal mezinárodní odborný seminář na téma "Stav a výhled životního prostředí v ČR a EU" pořádaný Výborem pro územní rozvoj, veřejnou správu a životní prostředí Senátu PČR, Ministerstvem životního prostředí a EEA. Ta zde představila výsledky nejnovější Zprávy o životním prostředí, kterou každých 5 let prezentuje evropským politikům a veřejnosti.
12.06.2015 22:11 |

Osobnosti: Richard Brabec (263 článků)

Smrtelná bakterie NDM-1: Nákaza je u hranic s ČR!

Nová bakterie, na kterou nezabírají takřka žádná antibiotika, jeden mrtvý a desítky nakažených... Odolná bakterie NDM-1 se rozšířila i do střední Evropy. A podle vyjádření lékařů a mikrobiologů byla zaznamenána dokonce už i v sousedním Německu či ve Švýcarsku!
17.08.2010 05:10 |

Současná smrtící bakterie je nejjedovatějším typem E.coli

Bakterie, která způsobila střevní onemocnění v Německu, je podle lékařů zřejmě nejjedovatějším typem E.coli, jaký se u lidí kdy objevil. Odborníci oslovení agenturou Reuters tvrdí, že bakterie produkuje velmi jedovatý toxin společně s nezvyklým biologickým "lepidlem".
03.06.2011 13:25 |

Odborníci jsou zděšeni: Vražedná bakterie lepí střeva

Bakterie, která způsobila epidemii střevního onemocnění především v Německu, je podle lékařů zřejmě nejjedovatějším typem E. coli, jaký se u lidí kdy objevil. Odborníci tvrdí, že bakterie produkuje velmi jedovatý toxin společně s nezvyklým biologickým »lepidlem«, které jí umožňuje dobře se uchytit v lidských střevech. V Německu panuje zděšení, nemocnicím rychle dochází zásoby krve.
04.06.2011 07:15 |

Nebezpečný zvrat u EHEC: Muž nakazil manželku

Nebezpečný zvrat v případě smrtící bakterie EHEC nastal v Německu. Byl zřejmě zaznamenán první případ přenosu bakterie z člověka na člověka. Varování před konzumací syrové zeleniny, které vydaly už dříve německé úřady v souvislosti s infekcí,  platí i nadále. "To nejhorší máme za sebou,“ snažil se ale uklidnit v úterý své spoluobčany německý ministr zdravotnictví Daniel Bahr. Počet nových případů infekce, kterou způsobuje zmutovaná smrtící bakterie EHEC, v zemi prý výrazně klesá.
09.06.2011 05:45 |

Nová verze smrtící bakterie EHEC na Slovensku

Smrtelná bakterie EHEC už možná mutuje. Na Slovensku leží ve vážném stavu mladík (25), který je nakažen bakterií E.coli. Kmen zákeřné bakterie, je ale odlišný od toho, který jen v Německu připravil o život 29 lidí.  Slovenské úřady se obávají rozšíření nákazy v zemi.
09.06.2011 20:40 |

Dívce sežrala bakterie všechny končetiny. Nevzdává se a bojuje dál

Bakterie požírající maso málem vzala život 24leté Aimee Copelandové ze Spojených států. Vše přitom spustila nehoda na podomácku vyrobené adrenalinové atrakci známé jako zip-line. Do těla se dívce dostala bakterie požírající maso a postupně ji připravila o všechny končetiny. Dívka se nyní objevila v televizní show a ukázala, jak hrdinně svůj drsný úděl nese.
13.09.2012 16:50 |

Jak na bakterie v kuchyni

Proč nemáme krájet maso na stejném prkénku jako zeleninu? Proč je lepší nechat nádobí oschnout, než ho vysušit utěrkou? Záměr těchto rad je jasný, udržet hygienicky čistou a zdravou domácnost. Jak se můžete bránit nežádoucím breberkám v kuchyni? Kuchyň je místnost s nejvyšším rizikem bujení bakterií v důsledku nedodržování hygienických návyků. Správnou hygienu bychom neměli podceňovat. Mohli bychom ohrozit mnoha nepříjemnými onemocněními jak sebe, tak i své děti, u nichž bývá průběh těchto nemocí závažnější. Důležitá je čistá pracovní plocha Jedním z častých bakteriálních onemocnění, se kterým se můžeme v kuchyni setkat, je salmonelóza. Pochází nejčastěji z vajec, syrového masa či mléčných výrobků. Mezi hlavní příznaky patří akutní průjem, bolesti břicha a časté zvracení. Dalším podobným bakteriálním onemocněním je kampylobakter. Bakterie tohoto typu se vyskytují v syrovém mase, drůbeži, v nepasterovaném mléce a ve vodě. Následkem je opět akutní průjem, křeče v břiše, ale i bolesti hlavy a horečka. Šíření bakterií v kuchyni vzniká především fyzickým kontaktem, kdy dochází ke křížení potravin. Děje se tak jak v důsledku kontaminace z našich rukou, kdy si je neumyjeme při kontaktu s různými druhy potravin, tak i v důsledku kontaminace z pracovní plochy, na které připravujeme různé druhy potravin bez toho, abychom plochu průběžně omývali. Pokud tedy krájíme maso a pak se chystáme krájet zeleninu, měli bychom si vždy mezitím umýt ruce i pracovní plochu. Čistá pracovní plocha je velice důležitá, ale bohužel často opomíjená. Měli bychom správně využívat více pracovních prkének. Na jednom krájet pouze maso a na druhém zeleninu a vše ostatní. Pokud se ovšem rozhodneme využívat pouze jedno prkénko na veškeré potraviny, pak je důležité zvolit správný materiál, ze kterého bude prkénko vyrobeno. Mnoho domácností dnes stále využívá klasická dřevěná prkénka. Tento materiál však není moc vhodný. Na prkénku se mohou vlivem užívání objevit rýhy či třísky, ve kterých se... Čtěte více Příspěvek Jak na bakterie v kuchyni pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
18.02.2015 17:45 |

Zkažená voda v Praze: Otrávila ji bakterie, kterou známe z Egypta. Co způsobuje?

Pražskou část Dejvice ochromila koliformní bakterie, známá jako Escherichia coli. Pronikla do vodovodního řadu, 150 lidí mělo zdravotní problémy, dva zůstali v nemocnici a 32 tisíc bude minimálně tři dny bez pitné vody. Kde se tahle bakterie bere?
26.05.2015 11:55 |

Ruský vědec tvrdí, že našel elixír věčného mládí. Má jím být 3,5 milionu let stará bakterie

Ruští vědci tvrdí, že našli elixír věčného mládí. Tajemství, které provází celé generace, odkryli pomocí 3,5 miliónů staré baktérie Bacillus F nalezené před šesti lety na Sibiři. "Zvládnu mnohem více práce a za poslední dva roky jsem nebyl ani jednou nemocný," přiblížil vedoucí výzkumného týmu, který si nechal do těla vpravit DNA získané z této pravěké bakterie.
05.10.2015 08:40 |