Astronomové objevili galaxii zářící jako 300 bilionů sluncí

Vědcům se podařilo objevit nejjasnější galaxii, která září jako 300 bilionů sluncí. Galaxie je od naší planety vzdálena přes 12 miliard světelných let a v jejím středu se, tak jako je tomu i v Mléčné dráze, nachází černá díra.
22.05.2015 16:51 |

Astronomové objevili dosud nejstarší galaxii

Astronomové pomocí Hubbleova vesmírného teleskopu objevili galaxii, která vznikla jen asi 200 milionů let po velkém třesku. Je tak skoro o 300 milionů let starší než nejstarší dosud známá galaxie.
13.04.2011 13:15 |

Astronomové objevili první planetu mimo naši galaxii

Evropští astronomové objevili první planetu, která se nachází mimo naši galaxii Mléčnou dráhu. Píše o tom ve čtvrtek agentura AFP s odvoláním na vědecký list Science Express.
19.11.2010 03:15 |

Vědci objevili první planetu, která se zrodila v cizí galaxii

Astronomové objevili první planetu zrozenou mimo naši galaxii.
19.11.2010 10:50 |

Astronomové objevili nejvzdálenější galaxii!

Tým japonských astronomů, kteří pracují na vesmírné observatoři na vrcholu sopky Mauna Kea na Havajských ostrovech, objevili dosud nejvzdálenější galaxii, již od Země dělí celých 12,91 miliardy světelných let. O objevu galaxie, která získala strohé číselné pojmenování SXDF-NB1006-2, píše Národní japonská observatoř na svých internetových stránkách.
04.06.2012 12:05 |

Astronomové objevili zatím největší černé díry

AKTUALIZOVÁNO. Astronomové objevili největší dosud zaznamenané černé díry. Vesmírné objekty se nacházejí v centru dvou galaxií vzdálených asi 330 milionů světelných let od Země a každá černá díra má hmotnost odpovídající deseti miliardám hmotnosti Slunce, uvedl dnes server Space.com.
06.12.2011 08:00 |

Ze srážky galaxií vznikl obr desetkrát větší než Mléčná dráha

Herschelova vesmírná observatoř zprostředkovala astronomům jedinečný pohled na počínající srážku dvou galaxií. Na základě získaných dat byli experti z NASA a ESA schopni nasimulovat v klipu další vývoj událostí. Získali tak odpověď na hádanku, proč jsou ve vesmíru pouze dva typy velkých galaxií.
26.05.2013 20:05 |

Vědci našli obří černou díru: Je velká jako 17 miliard Sluncí!

Američtí astronomové nalezli na odlehlém místě vesmíru jeden z největších kosmických objektů. O nálezu informoval ve svém posledním vydání časopis Nature. Gigantická černá díra má objem 17 miliard Sluncí a je jen o málo menší než zatím největší zjištěná černá díra s objemem 21 miliard Sluncí.
06.04.2016 22:00 |

V sousední galaxii našli vědci stejné látky jako na Zemi

Daleko za naší galaxií nalezli astronomové stejné sloučeniny uhlíku, jako se vyskytují na Zemi.
18.11.2010 00:45 |

Vědci objevili nový typ černé díry o hmotnosti 500 Sluncí

Objev černé díry HLX-1 a okraji galaxie ESO 243-49 vzdálené 290 miliónů světelných let od Země, potvrdil vědcům jejich teorii. Astronomové předpokládali, že kromě malých černých děr vzniklých kolapsem jediné hvězdy a obřích černých děl v centrech galaxií, existují i černé díry přechodové, nedařilo se jim je však najít. HLX-1 ale přesně zapadá do jejich teorie.
08.07.2009 08:50 |

Astronomové zachytili záhadný SIGNÁL z neznámých galaxií! Jsou to UFONI?

Radioteleskop už podruhé zachytil výbuch rádiových vln, který trval několik milisekund. Připutoval k nám z neznámých vzdálených galaxií. Co ho způsobilo?
23.04.2014 15:30 |

Cristiano Ronaldo má vlastní galaxii

O své vesmírné důležitosti fotbalista Cristiano Ronaldo nepochybuje ani na okamžik. Hráči týmu Real Madrid teď giganticky nafoukli ego evropští astronomové, když po něm pojmenovali jednu galaxii. Fotbalista proslulý krom talentu na trávníku také svou ješitností a sebestředností se pochlubil s novinkou na Twitteru.
22.06.2015 15:05 |

Osobnosti: Cristiano Ronaldo (449 článků)

Astronomové loni objevili 32.721 planetek a spočetli jejich dráhu

Astronomové loni objevili 32.721 nových planetek a spočítali jejich dráhu. Celkem už jich objevili 573.294, uvedl s odvoláním na statistiku celosvětového centra pro planetky Minor Planet Center Miloš Tichý z jihočeské observatoře na Kleti, která se na sledování planetek specializuje. Planetky jsou podle Tichého malá tělesa, která se pohybují po eliptických drahách kolem Slunce a nejeví kometární aktivitu.
03.01.2012 11:30 |

Nad Argentinou bylo zaznamenáno jasně zářící UFO

Záběry neidentifikovaného letícího objektu pořídila argentinská televize TV 9, jejíž kamery v tu chvíli natáčely jasně zářící hvězdu na obloze. V ten moment prolétl záběrem velkou rychlostí jasně zářící objekt. Je pravděpodobné, že se jedná o meteorit, avšak zatím nebyla potvrzena ani jedna z verzí.
26.07.2011 19:35 |

Na Slunci se objevila obří skvrna, je desetkrát větší než Země!

Jen před několika dny objevili astronomové z observatoře NASA největší skvrnu na Slunci za poslední desítky let. V průměru má asi 125 tisíc kilometrů, což je desetkrát více než je průměr Země.
26.10.2014 16:20 |

Mladá a poměrně nedaleká supernova překvapila americké vědce

Kalifornští astronomové objevili nejbližší a nejzářivější supernovu za posledních 25 let. Malá explozivní hvězda s krátkou životností je od Země vzdálená "pouhých" 21 milionů světelných let a brzy ji údajně budou moci pozorovat i amatérští astronomové. Za jeden rok světlo urazí vzdálenost zhruba 9,5 bilionu kilometrů.
08.09.2011 11:50 |

Jsme ve vesmíru sami? Astronomové zachytili poprvé opakující se signál

Prvně v historii zachytili astronomové opakující se záblesky vycházející ze stejného místa daleko za naší galaxií. O takzvaných krátkých rádiových záblescích si odborníci dříve mysleli, že mohou být pouze jednorázové, protože vychází ze zanikajících neutronových hvězd. Nová data to ale popírají.
03.03.2016 22:00 |

Obama navrhuje rozpočet se schodkem 1,26 bilionu USD

USA by ve fiskálním roce 2011 měly hospodařit s dosud nejvyššími výdaji 3,83 bilionu dolarů a deficitem 1,26 bilionu dolarů (zhruba 23,7 bilionu Kč).
02.02.2010 08:45 |

Půl bilionu dolarů: MMF shání peníze na zmírnění dopadů krize

Mezinárodní měnový fond (MMF) si chce zajistit až půl bilionu dolarů (asi deset bilionů Kč) na zmírnění dopadů finanční krize. Další peníze potřebuje k tomu, aby mohl poskytnout nové úvěry až za bilion dolarů (zhruba 20 bilionů Kč) těm zemím, které jsou v největších problémech. Fond bude potřebovat možná ještě víc. O zvýšení jeho zdrojů bude ve čtvrtek jednat schůzka činitelů G20 v Mexiku.
18.01.2012 20:50 |

Vědci objevili nejvzdálenější galaxii

Mezinárodní tým astrologů objevil novou nejvzdálenější galaxii – od Země je 13,2 milionu světelných let daleko.
09.02.2011 00:15 |