Astronauty na ISS budou dál vozit Rusové. NASA s nimi prodloužila smlouvu

NASA podepsala prodloužení smlouvy s ruskou kosmickou agenturou o dopravě kosmonautů k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS). Smlouva platí do roku 2019.
06.08.2015 08:45 |

Ať vaši astronauti zkusí doskočit na ISS z trampolíny, střílí si Rusové z NASA

V balíku amerických sankcí uvalených na Rusko se ocitla i kosmická spolupráce. Rusové se uchechtávají a sarkasticky doporučují Američanům, aby naučili své astronauty skákat k Mezinárodní vesmírné stanici z trampolíny. Dopravu mezi ISS a Zemí totiž v současné době zajišťuje právě Rusko.
02.05.2014 15:15 |

NASA verbuje astronauty! Ale nemá žádné raketoplány!

Americká vesmírná agentura NASA zahájila nábor nových astronautů. Jak ve středu informuje server televize SkyNews, agentura tak činí, ačkoliv pro astronauty nemá žádné stroje, pomocí kterých by se mohli do vesmíru dopravit.
16.11.2011 06:55 |

Chcete letět na Mars? Máte šanci! NASA právě nabírá nové astronauty

Cestování zbrusu novými vesmírnými loděmi, pohádkový plat, uznání a hlavně: cesta tam, kam se většina z nás nikdy nedostane. Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) hledá kandidáty na astronauty pro mise kolem Měsíce a na cestu na Mars. Šanci má každý.
05.11.2015 02:25 |

Start Sojuzu se vydařil! Rusové míří k ISS!

Rusové v pondělí vyslali do vesmíru tři astronauty, kteří v pilotované lodi míří na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS). Informuje o tom agentura AFP.
14.11.2011 07:10 |

Rusko dopraví americké astronauty na stanici ISS

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) uzavřel s Ruskem dohodu, že na mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) dopraví šest amerických astronautů.
07.04.2010 07:55 |

Vesmírná loď Sojuz se třemi astronauty bezpečně zakotvila u ISS

Kosmická loď Sojuz TMA-09M s tříčlennou posádkou dnes po necelých šesti hodinách od startu z kosmodromu Bajkonur zakotvila u Mezinárodní vesmírné stanice (ISS). Informoval o tom americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA).
29.05.2013 08:15 |

Obama chce vyslat astronauty na asteroid

Přistání člověka na Měsíci byl vynikající úspěch. Nyní dal americký prezident Barack Obama Národnímu úřadu pro letectví a vesmír (NASA) ještě obtížnější úkol, který nepostrádá určitou hollywoodskou dimenzi: vyslat astronauty na asteroid během 15 let.
20.04.2010 09:40 |

Osobnosti: Barack Obama (2343 článků)

NASA: ISS může kvůli Rusům zůstat na podzim bez posádky!

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) vyjádřil obavy, že Mezinárodní vesmírná stanice (ISS) zůstane dočasně bez posádky, pokud Rusové k polovině listopadu neobnoví lety Sojuzů, které uzemnili po havárii nákladní lodě Progress. Informuje o tom v neděli agentura Interfax.
28.08.2011 21:45 |

O krok blíž k Marsu! NASA vyzkouší novou loď pro vesmírnou cestu

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) uskuteční 4. prosince první zkušební let nové vesmírné lodi Orion, která by jednou měla dopravovat astronauty na Měsíc a na Mars. Zkušební let bude bez lidské posádky. "Půjde o první krok na naší cestě na Mars," prohlásil před novináři William Hill z vedení NASA.
07.11.2014 08:20 |

Osobnosti: William Hill (5 článků) , William Hill (5 článků)

Sir Elton John budil astronauty raketoplánu Atlantis

Sir Elton John (64) budil ve čtvrtek ráno speciální náhravkou astronauty na poslední misi NASA. Jeho vzkaz si skupina z raketoplánu Atlantis poslechla s velkým údivem a nadšením. Poté následovala zpěvákova píseň s názvem Rocket Man.
19.07.2011 15:45 |

Osobnosti: Elton John (444 článků)

K Mezinárodní vesmírné stanici ISS se poprvé chystá soukromý "kamion" Cygnus

Na svůj první oficiální komerční let k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) se chystá nákladní loď Cygnus soukromé americké společnosti Orbital Sciences. Původně měla startovat už v prosinci, ale kvůli výměně vadného čerpadla na ISS se premiéra přesunula na leden. Novým termínem byl dnešní večer, ale vzhledem k mrazivému počasí na kosmodromu Wallops ve Virginii se americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) rozhodl vypuštění o den odložit. Ze stejného důvodu ovšem není vyloučena nutnost dalšího posunu.
07.01.2014 10:10 |

NASA prodloužila provoz raketoplánů

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) prodloužil provoz raketoplánů do roku 2011.  NASA původně hodlal ukončit provoz současné generace raketoplánů ještě letos v listopadu.
01.07.2010 19:01 |

NASA mění dráhu ISS. Bojí se srážky s vesmírným smetím

NASA se rozhodla zvýšit oběžnou dráhu Mezinárodní vesmírné stanice ISS asi o jeden a půl kilometru. Jde o preventivní opatření.
18.07.2009 08:50 |

NASA ztratila notebook s kontrolními kódy k vesmírné stanici ISS

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) přiznal, že loni ztracený notebook nebyl chráněný heslem. V počítači byly uloženy kontrolní kódy k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS), informují v pátek portály stanic NDTV a MSNBC a časopisu PC Magazine.
02.03.2012 12:30 |

Japonci vyslali k ISS raketu s proviantem

Raketa se zásobami pro astronauty na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) odstartovala z japonského vesmírného centra Tanegašima. V sobotu o tom informuje agentura AFP.
22.01.2011 08:10 |

Astronauté Mezinárodní vesmírné stanice jsou v ohrožení. Úniká čpavek z chladicího systému

Z chladicího systému na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) uniká čpavek. Problém je podle ruských zdrojů "velmi vážný". Rusové jej proto budou konzultovat odpoledne s Američany. Pak by se mělo rozhodnout o případném výstupu amerických astronautů do otevřeného vesmíru. Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) dříve ujistil, že závada posádku ISS nijak neohrožuje.
10.05.2013 11:25 |

Sojuz zaparkoval u ISS. S Rusy letí i Američan

Modernizovaná ruská raketa Sojuz TMA-01M se v neděli připojila k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS), informuje agentura Reuters. Tříčlenná posádka - dva Rusové a Američan - stráví na ISS půl roku.
10.10.2010 08:25 |

Loď Dragon dorazila k ISS. Přivezla 3D tiskárnu a myši

Vesmírná nákladní loď Dragon soukromé americké společnosti Spacex dorazila k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS). Loď už úspěšně zakotvila a přivezla na ISS 2,3 tuny zásob. Mezi nimi byla například 3D tiskárna, nebo 20 myší. Ty budou pozorování kvůli vlivům nízké atmosféry na organismus.
23.09.2014 14:06 |

Mise na Mars: Pomozte vyřešit vesmírný problém, NASA za něj nabízí balík. Šanci má úplně každý!

Češi, pozor, tenhle úkol můžete vyřešit i vy. Stačí přijít na to, jak ochránit astronauty před zhoubným kosmickým zářením během cesty na Mars, na kterou se NASA intenzivně připravuje.
08.06.2015 09:47 |