Archeologové objevili 500 let starý vrak lodi z výpravy Vasca da Gamy

Námořní archeologové zřejmě objevili nejstarší vrak lodi z věku zámořských objevů. Jde o vrak lodi Esmeralda, která byla v roce 1502 součástí druhé výpravy objevitele Vasca da Gamy do Indie.
18.03.2016 14:35 |

Legendární loď Jamese Cooka objevena? Archeologové našli vrak v zálivu v USA

Američtí archeologové pravděpodobně učinili velký objev! Badatelé totiž v zálivu Narragansett objevili potopený vrak, jenž by mohl být pozůstatkem lodi HMS Endeavour britského mořeplavce a objevitele Jamese Cooka.
05.05.2016 14:30 |

Osobnosti: James Cook (4 články)

U Panamy našli vrak lodi známého pirátského kapitána Morgana

Archeologové z texaské státní univerzity ve spolupráci s místními potápěči potvrdili významný historický nález. Nedaleko panamských břehů objevili vrak lodi, která takřka jistě patřila známému britskému pirátovi ze 17. století Henrymu Morganovi. Pozůstatky jeho korábu leží nedaleko útesu Lajas.
09.08.2011 11:45 |

Unikátní objev: Vrak lodi, co dobývala Antarktidu!

Americkým vědcům se u břehů Grónska podařilo objevit vrak lodi SS Terra Nova, která v letech 1910 až 1912 zajišťovala přepravu britské výpravy Roberta Falcona Scotta (†44) do Antarktidy.
18.08.2012 12:10 |

Osobnosti: Scott Terra (1 článek)

Vrak 500 let staré lodi v poušti: V jejích útrobách se našlo zlato za 315 milionů korun

Kde se propána vzal vrak lodi uprostřed namibijské pouště?
11.06.2016 06:20 |

Velké světové záhady: Počítač starý 2000 let

„Počítač“, starý dvě tisíciletí, se nalezl ve Středozemním moři… Hledač mořských hub Elias Stadiatos se na jaře roku 1900 potopil u řeckého ostrova Antikythéra do hloubky 42 metrů. Místo hub tam ale našel vrak římské obchodní lodi z prvního století před naším letopočtem. Při studiu vyzdvižených předmětů si archeologové všimli, že z jednoho „kamene“ vyčnívá ozubené kolo. Vědci pak s překvapením zjistili, že mají před sebou část nečekaně složitého mechanismu. Postupně se z vraku podařilo vylovit celkem 81 zlomků objektu s rozměry asi 33x17x9 centimetrů.
25.01.2010 03:45 |

Archeologové objevili v Lamanšském průlivu pozůstatky "lochnesky"

Pozůstatky 200 miliónů let starého stvoření připomínajícího bájnou příšeru z jezera Loch Ness objevili archeologové v Lamanšském průlivu. Nález udělali archeologové na přilehlé pláži.
03.06.2009 19:35 |

Nález! Vrak lodi ze 17. století je téměř vcelku

Výzkumný tým společnosti Deep See Productions objevil u ostrova Öland v jižním Švédsku lodní vrak, o němž je přesvědčen, že jde o tolik hledané trosky válečného plavidla ze 17. století. Dřevěný vrak v délce 25 metrů je podle výzkumníků pozůstatkem legendárního admirálského plavidla Svärdet, které šlo ke dnu při námořní bitvě z roku 1676, v níž dánsko-nizozemská flotila porazila švédské loďstvo.
16.11.2011 18:20 |

Našli VRAK lodi s POHÁDKOVÝM POKLADEM! STŘÍBRO za 4,5 MILIARDY KORUN!

Američané objevili v Atlantiku vrak britské lodi potopené za války, který skrývá pohádkový poklad. Plavidlo Gairsoppa vezlo 200 tun stříbra, píše v pondělí webový portál stanice BBC.
27.09.2011 17:05 |

U Opavy objevili dvě pravěká naleziště Archeologové teď v laboratoři otevírají pohřební nádoby

Pravěké pohřebiště z doby bronzové a ještě starší pravěké sídliště objevili archeologové při stavbě obchvatu kolem Opavy. Zatímco na sídlišti se ještě pracuje, nálezy z pohřebiště teď začali archeologové prozkoumávat v laboratoři.
31.05.2011 15:35 |

Čeští archeologové objevili v Súdánu dávno ztracený chrám

AKTUALIZOVÁNO. Čeští archeologové objevili v Súdánu dávno ztracený chrám z doby Merojského království. Jeho zbytky evropští cestovatelé spatřili a vyobrazili v první polovině 19. století, ale poté zcela zmizel v poušti. Při výzkumu archeologové nalezli pečetní prsten s vyobrazením núbijského boha Apedemaka, sošku původně egyptského boha Usira, fragment stély s merojským písmem a části pískovcových bloků s reliéfy.
27.01.2012 05:30 |

Archeologové našli vrak antické lodi s neporušenými amforami

Tým mořských archeologů objevil za pomoci speciálních sonarů u malého italského ostrova Zannone čtyři vraky antických lodí. Obrovským překvapením byl pak nález desítek amfor s vínem a olejem ve zcela neporušeném stavu. Prozatím ještě nebylo s určitostí zjištěno, z jaké doby pozůstatky lodí pocházejí. Jejich stáří se odhaduje od 7. století našeho letopočtu až do 1. století před Kristem.
28.07.2010 16:20 |

Archeologové objevili na Opavsku hrob starý 6000 let

Unikátní nález, který nemá v České republice obdoby, odhalili v těchto dnech archeologové v Oticích na Opavsku. Při záchranném archeologickém výzkumu na budoucím staveništi narazili na hrob starý okolo 6 tisíc let.
26.11.2009 15:10 |

Nejstarší vrak z Kolumbovy éry! Na dně oceánu ležel 512 let!

Ve zlatém věku evropských zámořských objevů hrál podobně důležitou roli jako Niña, Pinta a Santa Maria, legendární lodě Kryštofa Kolumba (†54). Pozůstatky Esmeraldy, jednoho z korábů, s nimiž Vasco da Gama (†55) podnikl válečnou výpravu do Indie, objevili archeologové u Ománu. Jde o nejstarší vrak z Kolumbovy dobyvatelské éry!
16.03.2016 12:05 |

Vrak lodi vydal 300 let starý šperk

Potápěč Eric Schmitt, který se věnuje hledání pokladů, se může chlubit dalším nálezem. Nedaleko Floridy vytáhl z vraku lodi 300 let starý šperk. Jak se později ukázalo, jedná se o chybějící část náhrdelníku, který nosili španělští kněží, uvedla agentura Reuters.
31.07.2014 15:35 |

Archeologové objevili 50 aztéckých lebek. Záhada ležela 500 let pod zemí!

Mexičtí archeologové vykopali 50 lebek, které ležely 500 let schované pod nejposvátnějším aztéckým chrámem. Obětovaly je při tajemných obřadech.
06.10.2012 13:25 |

Potápěči u Sicílie vytáhli vrak lodi staré přes 2000 let

Vrak pravděpodobně antické obchodní lodi vyzdvihl z mořského dna u pobřeží Sicílie při několikahodinové operaci tým 15 potápěčů.
13.08.2010 22:25 |

U Sardinie našli vrak lodi potopené za války

Vrak italské bitevní lodi Roma z druhé světové války byl dnes po několik desítek let trvajícím pátrání nalezen u ostrova Sardinie.
28.06.2012 16:30 |

V 500 let starém vraku lodi našli vzácnou minci

Ve vraku lodi nalezeném nedaleko pobřeží Ománu našli průzkumníci vzácnou stříbrnou minci, která je teprve druhým známým exemplářem tohoto druhu. Předpokládá se, že se jedná o loď Esmeralda, jež byla součástí flotily portugalského mořeplavce Vaska da Gamy během jeho druhé plavby do Indie.
17.03.2016 14:15 |

Peruánští archeologové objevili v Machu Picchu mumii dítěte

Peruánští archeologové odkryli v Machu Picchu mumii dítěte, kterému mohlo být v době smrti 14 až 16 let. Vedle jeho těla byly pohřbeny cenné keramické kousky a šperky, se kterými byli pohřbíváni jen důležití lidé. Po loňském obdobném nálezu tak archeologové zaznamenali v tzv. Oblasti 9 další úspěch.
13.05.2009 19:45 |