Archeologové našli pradávné sílo rodu Vítkovců

Na náměstí v Prčici na Sedlčansku zřejmě objevili archeologové dlouho hledané sídlo rodu Vítkovců. Sídlo vzniklo na konci 12. století. Pod kostelem archeologové našli základy rozsáhlé stavby.
24.08.2011 20:00 |

Archeologové našli pradávné sídlo rodu Vítkovců

24.08.2011 20:55 |

NEUVĚŘITELNÉ! Archeologové v Prčici vyhrabali ztracené sídlo Vítkovců

Sídlo prvních Vítkovců dost pravděpodobně objevili archeologové ve středočeské Prčici. V létě totiž na prčickém náměstí probíhá další fáze záchranného archeologického průzkumu, uvedla ve středu Kateřina Semrádová z České archeologické společnosti.
24.08.2011 16:45 |

Hospodářská komora: Investoři z Vietnamu usilují o českou konzervárnu, mlýn a silo nebo 100 tisíc tun pšenice ročně

Podnikatelé z Vietnamu ode dneška jednají v ČR o možných akvizicích. V hledáčku vietnamských investorů jsou mlýn a silo, konzervárna na ovoce, konzervárenské a mrazící technologie na zpracování ovoce. Vietnamští podnikatelé mají zájem také o koupi 100 tisíc tun pšenice ročně. Potvrzuje to právě probíhající Česko-vietnamské podnikatelské setkání, které organizuje na své půdě Hospodářská komora ČR ve spolupráci s Velvyslanectvím ČR v Hanoji a dalšími partnery.
29.03.2016 18:41 |

Spisovatel Vladimír Přibský vydal knihu Milenec královny vdovy

K vítaným tématům českých dějin patří postava Záviše z Falkenštejna, příslušníka krumlovské větve mocného rodu Vítkovců. Vybral si ho i spisovatel Vladimír Přibský v dalším pokračování série svých historických románů, který nazval Milenec královny vdovy.
29.07.2012 12:25 |

Osobnosti: Vladimír Přibský (2 články)

Nemakačenka a flákači? O ně se stát starat nemá. Lidé od Babiše makají, ale na pěkném bordelu, říká podnikatel a milovník historie z Prčice

ČESKÉ HOSPODÁŘSTVÍ Musíme být pyšní a hrdí na to, že jsme Češi, říká podnikatel Petr Kroužil ze Sedlce-Prčice, který dnes svůj život doslova zasvětil památce nejslavnějšího českého šlechtického rodu Vítkovců. I svoji firmu, která kromě památníku Nový hrad s muzeem zahrnuje ještě pivovar, restauraci, prodejnu v Sedlci-Prčici a SKI areál v Kvasejovicích, provozuje pod slavným erbem růže Vítka z Prčice. Ale nejde zdaleka jen o připomínku slavné české historie a o podnikání, Petr Kroužil chce vzbudit v Češích hrdost na svůj národ, na všechno to, co v minulosti dokázal a co by mohl dokázat i dnes, kdybychom podle jeho slov měli šikovnou vládu.
26.05.2016 13:55 |

Peruánští archeologové objevili v Machu Picchu mumii dítěte

Peruánští archeologové odkryli v Machu Picchu mumii dítěte, kterému mohlo být v době smrti 14 až 16 let. Vedle jeho těla byly pohřbeny cenné keramické kousky a šperky, se kterými byli pohřbíváni jen důležití lidé. Po loňském obdobném nálezu tak archeologové zaznamenali v tzv. Oblasti 9 další úspěch.
13.05.2009 19:45 |

Archeologové objevili v Lamanšském průlivu pozůstatky "lochnesky"

Pozůstatky 200 miliónů let starého stvoření připomínajícího bájnou příšeru z jezera Loch Ness objevili archeologové v Lamanšském průlivu. Nález udělali archeologové na přilehlé pláži.
03.06.2009 19:35 |

V Dobroníně nalezli archeologové další těla z poválečného období

Průzkum druhé lokality u Dobronína byl pozitivní. Na druhém z míst, kde archeologové zahájili v pondělí 23. května odkrývací práce, se našly lidské ostatky. Potvrdila to policejní mluvčí Dana Čírtková. Archeologové předpokládají, že se jedná o těla Němců, které po válce Češi zmasakrovali.
24.05.2011 16:15 |

U Opavy objevili dvě pravěká naleziště Archeologové teď v laboratoři otevírají pohřební nádoby

Pravěké pohřebiště z doby bronzové a ještě starší pravěké sídliště objevili archeologové při stavbě obchvatu kolem Opavy. Zatímco na sídlišti se ještě pracuje, nálezy z pohřebiště teď začali archeologové prozkoumávat v laboratoři.
31.05.2011 15:35 |

Čeští archeologové objevili v Súdánu dávno ztracený chrám

AKTUALIZOVÁNO. Čeští archeologové objevili v Súdánu dávno ztracený chrám z doby Merojského království. Jeho zbytky evropští cestovatelé spatřili a vyobrazili v první polovině 19. století, ale poté zcela zmizel v poušti. Při výzkumu archeologové nalezli pečetní prsten s vyobrazením núbijského boha Apedemaka, sošku původně egyptského boha Usira, fragment stély s merojským písmem a části pískovcových bloků s reliéfy.
27.01.2012 05:30 |

Visla ukazuje svá tajemství. Polští archeologové je objevují díky vedrům

Letošní vedra snižují hladinu řek nejenom v Česku. Polská řeka Visla díky poklesu hladiny odhalila své tajemství. Na jejím dně totiž archeologové objevili antické předměty. V centru Varšavy se archeologové brodí mělkou řekou a objevují vzácné historické artefakty o jejichž existenci neměli ani tušení.
11.09.2015 10:04 |

Archeologové navštívili tajemnou hrobku rodu Rožmberků

Po téměř 400 letech od úmrtí posledního Rožmberka Petra Voka se jihočeští archeologové při průzkumu klášterního kostela Nanebevzetí Panny Marie ve Vyšším Brodě na Českokrumlovsku dostali do tajemné a legendami opředené hrobky Rožmberků.
03.12.2009 14:00 |

Genetické analýzy pravěkých Afričanů přepisují historii lidského rodu

Dosavadní scénář evoluce lidského rodu počítal s tím, že se lidé moderního typu vyvinuli kdesi ve východní Africe zhruba před 200 tisíci lety. Po dalších 140 milénií osídlovali Černý kontinent, sváděli boje, konkurovali si a křížili se s příbuznými příslušníky rodu Homo , až nakonec vyrazili kolonizovat zbytek světa. Tolik se alespoň podařilo vyčíst antropologům ze zkamenělin, archeologických nálezů a genetických srovnání různých lidských etnik.
31.07.2017 17:55 |

Archeologové asi našli hrobku, nevědí, zda patří Anežce

Archeologové našli v úterý v pražském kostele sv. Haštala pod podlahou klenbu, která by podle nich mohla být hrobkou. Průzkum zahájili na základě domněnek, že by se v kostele mohl nacházet dlouho hledaný hrob sv. Anežky.
16.02.2010 14:55 |

Archeologové našli 1100 let starý hrob s lidskými oběťmi

Hromadný hrob s šesti desítkami obětovaných lidí, jehož stáří se odhaduje na zhruba 1100 let, našli archeologové na severu Peru. Velká jáma osm metrů hluboká a s rozlohou 150 metrů čtverečních podle nich obsahuje lidské kostry a lebky oddělené od těl v rituálech obětování bohům, napsala dnes agentura AFP.
18.12.2011 09:30 |

Archeologové našli na vizovickém zámku kosterní pozůstatky mnicha

Kostru člena cisterciáckého řádu z druhé poloviny 13. století našli archeologové při výzkumu ve vizovickém zámku. Klášter stával na místě dnešního zámku. Archeologický výzkum provází rekonstrukci zámecké kaple, nedávno tam byla objevena vzácná stříbrná mince z doby Přemysla Otakara II., která se na Moravě vyskytuje jen ojediněle, řekl dnes archeolog Zdeněk Schenk.
28.03.2013 15:45 |

Na Vysočině našli archeologové až 19 tisíc let starou stavbu

V přehradě Mohelno našli archeologové zbytky pravěké stavby vyskládané z kamenů, jejíž stáří odhadují na 15.000 až 19.000 let. Je to zřejmě nejstarší doložené stavební dílo člověka na Vysočině, řekl Petr Škrdla z brněnského Archeologického ústavu Akademie věd ČR.
12.09.2013 20:35 |

V Rusku našli archeologové římskou minci ze 4. století

Ruští archeologové našli ve Velikém Novgorodu na severovýchodě Ruska vzácnou římskou minci ze 4. století našeho letopočtu. Informovalo o tom vedoucí archeologického týmu Ruské akademie věd (RAV) Olega Olejnikova.
01.07.2014 08:55 |

Archeologové našli hroby prvních britských kolonistů. V místě, kde se vdala Pocahontas

V americkém Jamestownu našli archeologové v místě historického protestantského kostela z počátku 17. století pozůstatky čtyř prvních anglických kolonistů. Podle expertů má nález hrobů klíčových postav rané éry amerického osidlování mimořádný význam srovnatelný například s objevem hrobky anglického krále Richarda III.
29.07.2015 10:06 |