Americká vláda konečně potvrdila: Marihuana zabíjí rakovinné buňky!

Spojené státy americké vyhlásily v roce 1971 válku drogám. Dodnes vydávají ročně v přepočtu přes TRILION českých korun na potírání obchodu s nelegálními látkami. Státní rozpočet České republiky na rok 2014 byl tisíckrát menší. Nyní by ale snad mohlo začít svítat na lepší časy.
13.04.2015 13:46 |

Vědci našli cestu, jak přinutit rakovinné buňky stárnout a umírat

Podle agentury Reuters američtí vědci objevili cestu jak přinutit rakovinné buňky, aby stárly a odumíraly. To by mohlo nabídnout novou strategii boje s rakovinou.
18.03.2010 14:10 |

Látka obsažená v kari ničí zhoubné buňky

Molekula nalezená v jedné z ingrediencí obsažených v indickém kari dovede v laboratorních podmínkách zabít rakovinné buňky jícnu. Podle vědců by díky ní mohl vzniknout lék proti zhoubnému bujení. ...
06.01.2010 09:40 |

Čeští vědci zjistili, že cesta k léčbě rakoviny vede přes Čínskou medicínu

Čeští vědci otevřeli nové možnosti v léčbě nádorových onemocnění. V mezinárodním odborném časopisu Apoptosis informovali o tom, že alkaloid z hlavotisu peckovitého, jehličnanu původem z Japonska, který se používá v tradiční čínské medicíně k léčbě nádorů, posiluje účinky proteinu TRAIL. Ten dokáže způsobit smrt rakovinné buňky. Některé nádorové buňky ale jsou vůči TRAILu odolné, nebo dokonce TRAIL u nich vyvolává další dělení a tvorbu dalších národů.
09.05.2013 19:15 |

Jak vzniká rakovina? Čeští vědci zjistili, proč mohou buňky tvořit nádory

Čeští, australští a novozélandští vědci zjistili, co potřebují rakovinné buňky k tomu, aby vytvářely nádory, rychle se množily a snadněji překonávaly nepříznivé podmínky. Objev může podle molekulárního biologa Jiřího Neužila z Griffithovy univerzity v Austrálii a pražské Akademie věd ČR přinést i nový pohled na důležité aspekty buněčné biologie.
28.01.2015 13:31 |

Marihuana jako lék aneb Proč máme zavřené oči

Marihuana je droga milosrdné smrti a není pro každého, zazní mimo jiné v novém českém dokumentárním filmu Rok konopí. Režisér Petr Slabý se v něm snaží s odborníky, aktivisty, léčiteli i těžce nemocnými ukázat, že marihuana není jen démon, ale i lék.
19.04.2012 10:50 |

Osobnosti: Petr Slabý (4 články)

Příběh malého kluka, kterého zabila marihuana: Tvrdil, že mu něco leze po těle, říká matka

Mnozí si myslí, že marihuana je lehká droga, která nikomu nemůže ublížit. Tak čtěte malého kluka, kterého zabila marihuana.
17.10.2013 14:05 |

Německému biologovi se podařilo omladit nervové buňky lidí

Německý biolog Hans Schöler zmanipuloval lidské nervové buňky tak, že se začaly chovat jako kmenové buňky embryí, takže nervovou tkáň bylo možné „omladit“. Informuje o tom časopis Nature.
29.08.2009 08:30 |

Německý biolog omladil nervové buňky!

Další obrovský úspěch vědců! Německý biolog Hans Schöler zmanipuloval lidské nervové buňky tak, že se začaly chovat jako kmenové buňky embryí, takže nervovou tkáň bylo možné »omladit «.
30.08.2009 06:35 |

Úžasný objev vědců: Růstové buňky vás zbaví pleše. Pánové jásají

Tak už vypěstovali růstové buňky. Mužům a ženám, kterým vypadávají vlasy ve velkém, svítá na lepší časy. Vědcům se vůbec poprvé podařilo získat vlasové buňky, které se dají jednoduše transplantovat na pleš.
23.10.2013 15:30 |

Průlom v léčbě nákazy HIV! Vědcům se podařilo dostat viry z buněk, ty žijí dál

Němcům na východě Německa se podařil průlomový krok v léčbě nákazy virem HIV. Virové částice, které napadají imunitní buňky a postupně je likvidují, vědci dosud nebyli schopni z buněk dostat ven, bez toho aniž by to znamenalo smrt celé buňky. V Drážďanech se to ale podařilo. Viry z buňky odstranili a ta žila dál.
20.12.2013 08:12 |

Připravte se na přepisování učebnic: Viry jsou živé a pamatují první buňky!

Viry jsou pro biology oříškem už od chvíle svého objevu před více než sto lety. Nahnuté to s nimi bylo od začátku. Na rozdíl od bakterií je kvůli jejich malé velikosti nebylo snadné přímo zpozorovat a příznaky virových onemocnění proto mnoho lékařů i přírodovědců po dlouhá léta mělo za pouhou otravu – dokonce i samotný latinský výraz virus znamená jed. Když později vyšlo najevo, že ani nemají buňky, ale tvoří je jen jakési "zdivočelé" úseky genetické informace doplněné bílkovinným obalem, řada biologů nad nimi mávla rukou. Vždyť ani nemohou být živé, zněl ještě donedávna převládající názor – vždyť se samy bez hostitelské buňky ani nenamnoží.
08.10.2015 18:31 |

Rakovinné buňky v prsu napadá extrakt z hořkého melounu

Rakovina prsu je strašákem pro mnoho žen. Představuje nejen zdravotní a psychický, ale i sociální problém. Možná se ale pacientkám blýská na lepší časy.
20.04.2010 01:10 |

Karcinom prsu- v České republice onemocní každá osmá žena

Zhoubné nádorové onemocnění, které vzniká ve tkáni prsů – to je karcinom prsu. Nádor tvoří abnormální rakovinné buňky, které se vymkly kontrole a ztratily svou funkci. V průběhu života onemocní v České republice zhoubným nádorem prsu zhruba každá osmá žena a dlužno doplnit, že karcinom prsu je také nejčastější příčinou úmrtí žen v Evropě ve věkové kategorii do 60 let.
18.05.2010 09:55 |

Nová šance pro pacienty? Viry zabíjejí rakovinné buňky!

Nový postup v léčbě rakoviny zkoumají nyní kanadští vědci. Použili upravený virus neštovic, který vstříkli do krve dvaceti třem pacientům, a došli k poměrně nadějnému výsledku. Léčba zabrala i u lidí, u kterých ostatní metody selhaly. U šesti z osmi pacientů se růst nádorů výrazně zpomalil. Ani vedlejší účinky této nové metody nejsou nijak tragické – pouze slabé chřipkové příznaky.
11.10.2011 17:50 |

Mladému Čechovi je teprve 29 let: Objevil lék na rakovinu!

Je mladý a přesto nesmírně talentovaný vědec, jehož objev může pomoci milionům ženám trpících rakovinou. Michal Zimmermann (29) totiž odhalil gen, který umí zabránit tomu, aby se rakovinné buňky v DNA po chemoterapii opět rozbujely.
19.02.2013 17:20 |

Pozor na jádra meruněk! Hrozí po nich otrava

Meruňková jádra jsou bohatým zdrojem vitaminu B17, který prý dokáže ničit rakovinné buňky a bránit jejich šíření. Také proto se vyloupaná semena meruněk objevují ve zdravých výživách a doporučují je onkologickým pacientům alternativní léčitelé. Jenže jádra meruněk jsou krom toho i bohatým zdrojem velmi toxického kyanidu. Nadměrná konzumace může způsobit vážnou otravu a smrt.
16.05.2016 14:10 |

Tasmánské čerty likviduje přenosná rakovina. Jejich organismus se učí nemoci bránit

Kousáním přenosná rakovina ďáblů medvědovitých, známějších jako tasmánští čerti, patří mezi úzkou skupinu bizarních parazitů, jejichž předci byli příslušníci téhož nebo blízce příbuzného druhu. Šlo o rakovinné buňky, které shodou náhod získaly schopnost nakazit i další jedince.
08.09.2016 17:25 |

Chilli papričky nutí rakovinné buňky k sebedestrukci

Kapsaicin z chilli papriček má léčivé schopnosti. Medicína mu přisuzuje řadu blahodárných účinků, ale stále více zdůrazňuje ty protirakovinné. A podle nejnovějších výzkumů může pálivá látka pomáhat především v prevenci a léčbě rakoviny prsu. V laboratorních pokusech bylo prokázáno, že kapsaicin přímým působením zastavuje růst a množení rakovinných buněk prsu a nutí je k sebedestrukci – apoptóze.
06.01.2017 11:30 |

Češi přiměli rakovinu k „sebevraždě“: Nový lék chtějí vědci testovat na lidech

Vědci z výzkumného centra BIOCEV ve Vestci u Prahy pokročili v zápolení s rakovinou. Vyvinuli látku, která dovede přimět rakovinné buňky, aby se samy zneškodnily, informoval  iDnes.cz s tím, že přípravek by mohl být už letos testován na lidech.
17.01.2017 21:30 |