Aleše (10) léčí kmenovými buňkami a laserem. Na další léčbu chybí peníze

Do první třídy si to Aleš Denner (10) z Okřešic na Třebíčsku vykračoval po svých. Svalová dystrofie mu však udělala tečku za klukovskými rošťárnami a upoutala ho na vozík. Teď mu svitla téměř zázračná naděje. Izraelským lékařům se jeho nemoc patrně podařilo zastavit!
18.05.2016 12:05 |

Svaz pacientů ČR vyzývá k zavedení léčby pacientů kmenovými buňkami u pacientů s diabetickou nohou

Svaz pacientů ČR se znovu vrací k otázce hrazení léčby diabetické nohy kmenovými buňkami. Je trestuhodné, že po kritice jednoho poslance se ministerstvo zdravotnictví zaseklo a neřeší záchranu nohou u diabetických pacientů.
26.02.2015 10:56 |

Lékařka: Léčba kmenovými buňkami je drahá. Lidi odmítáme

Rozhovor s přední českou vědkyní Evou Sykovou o zázračné léčbě kmenovými buňkami a práci českých výzkumníků.
05.08.2015 13:20 |

Syková kvůli kauze s kmenovými buňkami ztrácí funkce. Chce se soudit

Vicepremiér pro výzkum Pavel Bělobrádek navrhne příští týden odvolání Evy Sykové z funkce první místopředsedkyně vládní Rady pro výzkum, vývoj a inovace (RVVI). Vědkyně a senátorka za ČSSD  čelí kritice kvůli přijímání peněz od pacientů za účast v klinické studii týkající se léčby kmenovými buňkami. Kvůli obvinění  rezignovala na členství v radě, ale i na funkci ředitelky Ústavu experimentální medicíny AV. Syková ale odmítá, že by jednala protizákonně, nebo neeticky, a chystá se bránit soudně.
03.06.2016 16:55 |

Osobnosti: Pavel Bělobrádek (1293 článků)

Léčba, která může vyvolat rakovinu: Experti varují před kmenovými buňkami

Bolesti hlavy, obnova chrupavek, omlazení organizmu nebo lepší růst vlasů – k tomu všemu momentálně slouží komerční využití takzvané léčby kmenovými buňkami. Odborníci před ní ale varují. Podle nich nejenže může vést ke zhoršení stavu, ale dokonce může způsobit i zrychlené zhoubné bujení u nádorů ukrytých v organizmu. Dosud jediný prokazatelný úspěch má přitom transplantace kostní dřeně.
23.10.2016 05:05 |

Experiment těžce selhal. Tři ženy osleply po léčbě kmenovými buňkami

Tři ženy s makulárním degenerativním onemocněním permanentně osleply poté, co se účastnily léčby kmenovými buňkami propagované jako klinické testy v klinice v jižní Floridě. Podle odborníků na medicínu případ vyvolává důležité otázky, jestli jsou pacienti dostatečně chráněni před nebezpečím nepovolených terapií.
16.03.2017 12:50 |

Syková skončila v čele Ústavu experimentální medicíny, její tým si nechal platit za léčbu

Předseda Akademie věd Jiří Drahoš odvolal vědkyni Evu Sykovou z čela Ústavu experimentální medicíny. Vědecký tým lékařky a senátorky Sykové (bezp.), který v motolské nemocnici provádí experimentální léčbu amyotrofické laterální sklerózy (ALS), si nechával od svých pacientů za terapii kmenovými buňkami vyplácet 150 tisíc korun. Účast na klinické studii je přitom ze zákona bezplatná. Podle Drahoše Syková poškodila dobré jméno instituce.
31.05.2016 11:45 |

Léčbě cukrovky kmenovými buňkami hrozí kolaps! Proč?

Čeští lékaři bijí na poplach. Tisícům lidí, kteří trpí pokročilým stádiem cukrovky, totiž hrozí amputace. Důvodem je, že na léčbu nejsou peníze. Pro řadu nemocných je poslední záchranou transplantace kmenových buněk. Tu ale pojišťovny nehradí a peníze z grantů rychle docházejí.
13.12.2014 21:10 |

Senátorka Syková podá žalobu. Kvůli poškození dobrého jména

Hostem dnešních Událostí, komentářů ČT24 byla senátorka Eva Syková. Ta dnes odstoupila z funkce ředitelky Ústavu experimentální medicíny. Je totiž kritizována za to, že za léčbu kmenovými buňkami, jež měla být zadarmo, ústav inkasoval peníze. Ty byly vybírány jako sponzorský dar.
02.06.2016 22:50 |

Ruku kytaristy Black Sabbath zachránily kmenové buňky

Kytaristovi Tommimu Iommimu, který je autorem několika světově proslulých riffů, hrozilo, že by v budoucnu nemohl hrát. Jeho namáhaná ruka "stávkovala" a kytarista proto podstoupil léčbu kmenovými buňkami. Nyní se cítí dobře, sdělil BBC.
04.11.2009 14:30 |

Přelomová operace psa! Morgan se nemohl hýbat: Teď zase skáče a běhá!

Trpí váš pes artrózou, nemůže se hýbat a má nesnesitelné bolesti kloubů? Pak právě pro vás vysvitla velká naděje! Vědci poprvé v Česku úspěšně využili léčbu kmenovými buňkami a uzdravili zlatého retrívra Morgana (7)! Pejsek se ještě před 11 měsíci téměř nemohl hýbat, teď ale zase vesele běhá a skáče.
03.11.2011 12:05 |

Čínští lékaři začali v praxi používat léčbu kmenovými buňkami, Evropa stále váhá

Přestože se v Evropě zatím používání kmenových buněk v lékařství teprve testuje, v Číně padlo rozhodnutí. Tamní lékaři již mohou pomocí „univerzálních“ buněk léčit své pacienty.
13.04.2012 12:40 |

Zklidnění situace se nekoná. Babišovy noviny znovu zaútočily na Němečka

Sobotní MF Dnes se vrací k roztržce mezi ministrem financí Andrejem Babišem a ministrem zdravotnictví Svatoplukem Němečkem (ANO), respektive k záležitosti, která ji vyvolala. Opakuje své tvrzení, že Ministerstvo zdravotnictví původně skutečně navrhovalo proplácet léčbu kmenovými buňkami z veřejného zdravotního pojištění. Dokládá to i fotokopií původního návrhu vyhlášky.
08.11.2014 09:41 |

Osobnosti: Andrej Babiš (9047 článků)

Vyzula (ANO): Politické hašteření

Ministr Němeček se pustil do tzv. “koaličních medií“, která napsala o plánovaném pěnězovodu pro léčbu kmenovými buňkami. Dle Němečka to byla lež.
10.11.2014 11:50 |

Zelení vyzývají Sykovou k rezignaci na post senátorky

Strana zelených vyzývá senátorku Evu Sykovou, aby se neprodleně vzdala senátorského mandátu. Reaguje tak na zjištění České televize, že vědecký tým Evy Sykové si nechával od pacientů s nemocí ALS platit 150 tisíc korun za léčbu kmenovými buňkami, ačkoliv má být klinická studie pro účastníky bezplatná.
02.06.2016 10:15 |

Chat s MUDr. Lucií Valešovou: Ptali jste se na nemoci očí!

Uvažujete o laserové operaci očí? Máte šedý zákal? Šilhá vaše dítě? Na vše o očích a očních vadách odpovídala na chatu Blesku primářka oční kliniky DuoVize MUDr. Lucie Valešová, která se hlavně specializuje na laserovou léčbu dioptrických vad laserem, akutní léčbu očních úrazů a laserovou léčbu sítnicových onemocnění.
13.05.2013 11:00 |

Heger (TOP 09): Chci garantovat pacientům moderní péči

Léčba kmenovými buňkami, protonové ozařování nebo robotická chirurgie - tyto i další nejnovější metody by mohly být pro pacienty dostupnější.
21.03.2015 12:10 |

Zdraží novela obvazy a jehly? Němeček se čertí nad Babišovými novinami

Je tu další spor mezi ministrem zdravotnictví Svatoplukem Němečkem (ČSSD) a novinami vydavatelství vicepremiéra Andreje Babiše (ANO). Kvůli zprávám o léčbě kmenovými buňkami se Němeček zlobil loni na podzim na MF Dnes. Tentokrát ho dopálilo zpravodajství o novém regulačním systému pro zdravotnické pomůcky v Lidových novinách. List uvedl, že novinka povede ke zdražení jehel a obvazů, podle ministra je to lež.
16.07.2015 12:50 |

Osobnosti: Andrej Babiš (9047 článků)

Syková končí po kupčení s „Grossovou nemocí“ v další funkci. Vinu ale odmítá

Vědkyně Eva Syková (za ČSSD) rezignovala na funkci ředitelky Ústavu experimentální medicíny Akademie věd, rada její rezignaci přijala. Dlouholetá šéfka ústavu a senátorka za ČSSD čelí kritice kvůli přijímání peněz od pacientů za účast v klinické studii týkající se léčby kmenovými buňkami.
02.06.2016 14:15 |

Jediná injekce kmenových buněk do penisu trvale vyřeší poruchu erekce

Muži s vážnou formou poruchy erekce možná budou mít opět betonové ztopoření. Nová metoda léčby vlastními kmenovými buňkami je podle dánských vědců velmi slibná. A přitom stačí jediná injekce přímo do penisu a u většiny pacientů se obnoví erekce trvale bez nutnosti užívat další podpůrné léky.
04.04.2017 15:30 |