Článek

50 nejzdravějších potravin, které by neměly chybět v našem jídelníčku. Co jíst, abychom byli zdraví?

 
Tělo je jako chemická továrna. Podle toho, co do něj dáváme, tak se nám odvděčí a funguje. Takže je hodně důležité, co jíme a pijeme. Jenže málokdo ví, jaké potraviny jsou opravdu zdravé. Podívejte se, co nám prospívá nejvíce.
21.03.2016 14:41 |

podobné články

Podobné články

7 nejzdravějších potravin světa: Obohaťte svůj jídelníček!

 
Chcete udělat něco pro své zdraví? Není nic lehčího než do svého jídelníčku přidat zdraví prospěšné potraviny. Uvidíte, že se budete plni energie, skvěle naladěni a možná půjde i nějaké to kilčo dolů. Tohle je 7 nejzdravějších surovin, kterými ozdravíte svůj jídelníček.
08.04.2016 20:20 |

podobné články

Proč to bez zeleniny nejde?

 
Sněz tu zeleninu! Také jste jako malé děti často slýchávaly tuto větu, kterou teď s oblibou opakujete svým ratolestem u oběda? Snažíte se jim vysvětlit, proč to bez zeleniny nejde a trpělivě vyčkáváte, dokud z jejich talíře nezmizí poslední kousek? Možná ale i vám uniká pravá podstata toho, proč je zelenina pro naše zdraví tak důležitá a proč by rozhodně neměla v našem jídelníčku chybět. Pojďme společně najít odpověď na tuto otázku. Prostřednictvím dnešního článku se dozvíte, proč to bez zeleniny nejde a proč byste měli dbát důraz na to, aby se v dostatečné míře vyskytovala nejen ve vašem jídelníčku,  ale i jídelníčku vašich dětí. Proč to bez zeleniny nejde aneb nepostradatelná součást jídelníčku Určitě víte, že je zelenina nedílnou součástí naší stravy. Napadlo vás ale někdy zamyslet se nad tím, proč tomu tak je? Proč zeleninu ke svému životu potřebujeme? A proč to bez zeleniny nejde? Odpovědi skrývají následující řádky! Vitamíny V první řadě nutno zmínit, že zelenina obsahuje vysoké množství vitamínů. Je bohatá především na karotenoidy neboli provitamín A, který můžeme najít například v mrkvi, rajčatech, brokolici, kapustě nebo špenátu. Mimo jiné obsahuje vitamíny B, vitamín C nebo  vitamín K. Aby nedocházelo ke ztrátě důležitých vitamínů, musíme si dávat pozor, jakým způsobem zeleninu upravujeme. Minerální látky Dalším důvodem, proč to bez zeleniny nejde a proč bychom jí měli konzumovat v dostatečné míře, jsou minerální látky. Ty se samozřejmě liší zelenina od zeleniny, a proto je důležité, aby se na vašem talíři pokud možno objevovaly všechny druhy. Nedostatek hořčíku může vyřešit konzumace petržele, špenátu nebo kedlubny. Pokud potřebujete doplnit vápník, dopřejte si petržel, mrkev nebo zelí. Železo vám dodá pórek, špenát, petržel nebo kedlubna. Měď hledejte v zeleném hrášku nebo paprice. Příspěvek Proč to bez zeleniny nejde? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
05.10.2016 18:20 |

podobné články

50 nejzdravějších potravin: Tohle se vyplatí jíst a navíc je to dobré!

 
Denně se s nimi setkáváme a vidíme je v obchodě, hlavně bychom je ale měli mít v ledničce. Vědci sestavili žebříček nejzdravějších potravin na světě. A je na něm i víno a čokoláda.
06.02.2014 10:10 |

podobné články

Pozor! Panenské olivové oleje obsahují nervový jed a DDT

 
Extra panenský olivový olej je podle dietologů jedním z nejzdravějších olejů. Neměl by chybět v našem jídelníčku, zejména v salátech. Časopis dTest však nyní zveřejnil šokující výsledky. Některé oleje obsahují pesticidy, tři z patnácti dokonce stopy DDT.
03.10.2012 12:25 |

podobné články

Jak na zácpu přírodní cestou

 
Z medicínského hlediska může mít zácpa nespočet příčin. Počínaje žaludečními vředy, vředů na dvanácterníku, karcinomu slinivky a další. Časté střídání průjmu a zácpy se objevuje také u lidí, jež trpí na dráždivý tračník. Ale proč strašit sněhulákem v létě. Nejčastěji trpí na zácpu lidé, kteří chybují ve svém jídelníčku a přijímají pramálo vlákniny a mají tudíž v nepořádku zažívací ústrojí. Pomáhat si od zácpy chemickými projímadly příliš situaci neřeší a jde skutečně pouze o krajní řešení. Lékaři stále častěji upozorňují na návykovost některých volně dostupných prostředků i na další nepříjemné vedlejší účinky. V některých případech mohou chemická projímadla zácpu ještě zhoršit, jelikož střeva přestanou vyvíjet vlastní napětí hladkého svalstva střevní stěny. Stejně tak doktoři varují před používáním nápojů z listu senny či ricínového oleje – oba jmenované prostředky škodí střevním stěnám. Nejčastější příčiny zácpy Málo vlákniny v jídelníčku Nedostatečný pitný režim Stres Nemoci a medikamenty Genetické dispozice Jak na zácpu přírodní cestou Ihned po probuzení vypijte sklenici vlažné vody případně Mlýnský pramen či Šaratici. Jak už jsme uvedli výše, zařaďte do svého jídelníčku dostatek vlákniny: ovoce a zelenina. Proti zácpě pomáhá i konzumace dvou jablíček večer – než jdete spát. Podobně fungují i meruňky, hrušky, křížaly či sušené ovoce. Kartáčem na střeva jsou i sušené datle. Výtečnou babskou radou neprohloupíte – dejte si vařené sušené švestky a rovněž vypijte vodu, ve které jste švestky uvařili. Pokud vás zácpa trápí opravdu často, vypijte 3x denně před jídlem neslazený domácí jablečný mošt. Doprovází-li zácpu nepříjemná bolest břicha, pořiďte si směs kmínového oleje a masírujte si jim břicho – používá je nejen u malých dětí, ale i dospělých. Pomoci může i teplá sedací lázeň s kostivalem, čekankou a jitrocelem. Doplnit můžete tuto proceduru ještě o popíjení čaje rooibos proti zácpě. Zařaďte do svého jídelníčku luštěniny a ovesné vločky. Se zácpou pomohou i namočená lněná semínka ve vodě – po pár... Čtěte více Příspěvek Jak na zácpu přírodní cestou pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
25.04.2016 02:55 |

podobné články

Zdraví: Pozor, co si dáte na talíř!

 
Nakupování potravin je každodenní boj, snažíme se vybrat to nejlepší, aniž by nám to zruinovalo peněženku. Jenže, pak se dozvíme, že v potravinách dovezených z Polska, které bývají nejlevnější, je jed na krysy, posypová sůl... Podle čeho tedy vybírat, abychom si pochutnali a nekazili si zdraví? Ministerstvo zemědělství vydalo Průvodce světem potravin, kde radí, na co si dávat pozor při nákupu a skladování potravin. Jaké jsou jeho rady?
02.02.2013 05:05 |

podobné články

Vědci zveřejnili 50 nejzdravějších potravin: Co jíst a pít, abyste byli v pohodě? TABULKA

 
Výsledky zkoumání jasně potvrdily, že na funkci lidského těla má zásadní význam to, co pijeme a jíme. Podívejte se, co našemu organismu prospívá nejvíce.
26.02.2013 16:55 |

podobné články

Abeceda podprsenek: Jaké kousky by vám neměly chybět?

 
Stejně jako se říká, že by v žádném šatníku neměly chybět konkrétní kousky oblečení, nejinak je tomu ve světě spodního prádla. Každá žena by měla vlastnit alespoň jednu klasickou podprsenku ve světlé barvě, ale nemělo by chybět ani originální prádlo se zajímavým designem. Vybrali jsme pro vás ty nejlepší kousky, které by měly tvořit základ vašeho prádelníku.
23.05.2013 09:55 |

podobné články

Zabijácké potraviny, aneb na co si dát v jídelníčku pozor?

 
Zabijácké potraviny – dnešní titulek hovoří za vše. Ačkoli vás jídlo udržuje při životě, postupně se jím zabíjíte – a to zvláště tehdy, kdy se stravujete nezdravě. Kromě nezdravého jídla je ale celá řada potravin, kterým by se dalo hravě přezdívat „jed v přímé podobě“. Nenechte se zmást – nejedná se jen o chuťovky v podobě smrtelně nebezpečné ryby známé jako fubu či korejské chobotnice. Mezi zabijácké potraviny se řadí i brambory, na kterých si s chutí smlsnete i několikrát do týdne! A to ještě není zdaleka vše, pokud ale chcete vědět více, pusťte se s chutí do objevování potravin, které se sice tváří nevinně, ale rozhodně tak nevinné nejsou. Kdo by to byl hádal například do rajčat, mandlí nebo kešu oříšků? Korejská chuťovka – sannakji Hned na začátku si představme skutečnou lahůdku: korejskou chobotnici sannakji. Tahle chobotnice není jedovatá, nebezpečí spočívá v jejích přísavkách, kterými se vám během konzumace může zachytit v krku a prakticky vás tak udusit. Podává se totiž zaživa – chobotnici se pouze useknou chapadla, pokape se sezamovým olejem – a dobrou chuť! Červeňoučká rajčátka – tichý zabiják Rajčata jsou výborná na jakýkoli způsob. Ať už plněná, v salátu nebo jen tak. Jenže pozor – pokud jsou nedozrálá, obsahují tzv. glykoalkoloidy – nebezpečné látky – jež se postarají o bolest hlavy, žaludku, stejně jako o dýchací potíže či ztrátu citu. Takže zelené nebrat! Muškátový oříšek – je libo halucinace? Koření se má dávkovat po špetkách. Věřte nebo ne, ale ono to má svůj dobrý důvod a muškátový oříšek se právem řadí mezi zabijácké potraviny, se kterými by se to nemělo přehánět. Obsahuje aromatické látky, které ve větším množství způsobují halucinace či dokonce psychózu. A ta může skončit tragicky. Ryba fubu – právem patří mezi zabijácké potraviny Slyšeli jste již o legendární japonské lahůdce známé jako raby fubu? Pokud... Čtěte více Příspěvek Zabijácké potraviny, aneb na co si dát v jídelníčku pozor? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
05.11.2015 07:25 |

podobné články

Co se stane, když vyloučíte maso z jídelníčku?

 
Americká vláda zveřejnila doporučení k vyváženému a zdravému jídelníčku. Lobby producentů masa ho značně ovlivnilo a tak se v něm nedoporučuje jeho vyloučení ze stravy. K velkému rozhořčení uznávaného odborníka profesora Randalla Stafforda. Podle něj existují totiž tisíce důkazních studií, podle nichž vyloučení masa z jídelníčku znamená zlepšení zdraví na mnoha úrovních. Sníží se tím riziko mnoha typů rakoviny, chorob srdce i diabetu.
15.07.2016 10:05 |

podobné články

Které potraviny prospějí vašim vlasům?

 
Po krásných vlasech touží snad každá z nás, bohužel ne všem ale bylo shůry dáno, aby jejich vlasy vypadaly od přírody nádherně a oni tak pro jejich přirozenou krásu nemuseli hnout jediným prstíčkem. Možná i vy investujete spoustu peněz do kvalitních vlasových produktů, utrácíte za kosmetiku slibující kýžené výsledky, ale po vlasech plných života stále ani památky. Co je špatně? Možná váš jídelníček neobsahuje ty správné potraviny, které by vaší hřívě dodaly lesk i zdraví a to prakticky za hubičku! Ať už tomu věříte nebo ne, existují potraviny, které nám mohou pomoci s kvalitou našich vlasů, potažmo i s jejich zdravím. Nemusíte utrácet nekřesťanské peníze za přípravky, které sice slibují hory doly, ale skutek ve finále žádný. Proto jsme se rozhodli připravit pro vás dnešní článek, ve kterém se na tyto kouzelné potraviny společně podíváme! Jaké potraviny prospějí vašim vlasům? Budete se divit! Následující řádky vám prozradí, jaké potraviny by rozhodně neměly chybět ve vašem jídelníčku. Budete se možná divit, možná budete mile překvapeni, jak málo stačí k tomu, aby z vašich vlasů na dálku vyzařovala krása, zdravý lesk a vaše hříva tak byla plná života! Na čem si smlsnout? Vejce Hned a začátek začneme tak obyčejnou surovinou, která se nepochybně nachází v domácnosti úplně každého z nás: vajíčka! Ty obsahují důležitý vitamín B12 a ještě důležitější biotin, který má příznivý vliv na krásné vlasy. Pokud nejste natolik odvážní, abyste si 2x do týdne smlsli na syrovém vajíčku, připravte si z této ingredience alespoň masku. Olivový olej Olivovému oleji se spousta lidí vyhýbá, což je bohužel škoda. Někomu tato surovina příliš nevoní, jiný naopak neví, jak by ji v kuchyni použil – možností je přitom spousta, stačí jen hledat! I olivový olej patří mezi potraviny, které vám mohou pomoci dosáhnout vytouženého vzhledu vašich vlasů. Proč? Olivový olej dokáže napravit škody... Čtěte více Příspěvek Které potraviny prospějí vašim vlasům? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
14.11.2016 06:00 |

podobné články

40 nejzdravějších potravin světa: Konzumujete je pravidelně i vy? Tabulka potvrzená vědci je tu!

 
Dáváte nějaký zvláštní důraz na to, co pijete a co jíte? Vědci totiž zjistili, že právě to, co zkonzumujeme, hraje důležitou roli v našem zdravotním stavu a psychice. Právě proto jsme pro vás sestavili přehlednou tabulku, kde najdete ty nejzdravější potraviny světa!
15.09.2016 07:05 |

podobné články

Maso v jídelníčku bude podle vědců jednou nahrazeno hmyzem

 
Nizozemští vědci jsou přesvědčeni, že maso coby zdroj proteinů v našem jídelníčku bude jednou nahrazeno hmyzem. Tato alternativa je podle nich zdravější pro lidské zdraví i životní prostředí. Zaznělo to podle agentury AFP na konferenci, která se v uplynulých dnech konala v nizozemském Wageningenu.
24.01.2011 09:00 |

podobné články

Mléčné nápoje: Poradíme, jak se v nich vyznat!

 
Není to ani jogurt, ani mléko, ale jedno mají společné – v našem jídelníčku by rozhodně neměly chybět. Řeč je o zakysaných mléčných nápojích. Spotřeba kefírů a jogurtových mlék u nás v posledních letech neustále stoupá. A to je dobře. Jsou prostě zdravé!
14.09.2011 14:30 |

podobné články

Lékařka radí: Malé děti by neměly jíst houby, hrozí jim zdravotní problémy!

 
Češi jsou národ houbařů, ale málokdo ví, že houby mohou také pořádně uškodit. A to i ty nejedovaté. Gastroenteroložka z Dětské fakultní nemocnice tvrdí, že houby by neměly jíst děti do tří let. Někteří experti tvrdí, že houby mohou uškodit dítěti dokonce až do věku deseti let.
05.08.2013 15:50 |

podobné články

Jezte zdravě – pstruh na másle

 
O rybách se tvrdí, že by měly být nedílnou součástí našeho jídelníčku především pro jejich příznivé účinky na naše zdraví. Je pravda, že ryby patří mezi výborné zdroje kvalitních bílkovin, jsou bohaté na jód, obsahují vitamíny D a B2 a mimo jiné i minerální látky v podobě vápníku, fosforu, železa či zinku. I přes tuto skutečnost se ale u nás ryby netěší takové popularitě, jakou by si zasloužily a většina lidí se jim i přes jejich pozitivní vliv na naše zdraví stále vyhýbá. Škoda. Jestliže i ve vaše jídelníčku ryby chybí, pak je ten nejvyšší čas to napravit. V dnešním článku si představíme chutný recept, který je nejen obsahově vysoce kvalitní, ale zároveň i chuťově výborný. Pstruh na másle zaručeně nadchne i vaše chuťové buňky a donutí vás litovat skutečnosti, že jste si tuhle dobrotu nepřipravili už dávno! Pstruh na másle – recept Chutný recept na pečené pstruhy na másle a bylinkách je vhodný nejen pro ty z vás, kteří se rozhodli stravovat zdravě, ale i pro ty, kteří si rádi smlsnou na dobré rybě! Potřebujete: 2 pstruhy 2 citrony 70 g másla brambory dle uvážení 4 větvičky rozmarýnu sůl 150 ml bílého vína olivový olej dle uvážení Postup: Začněte tím, že si oloupejte a nakrájíte brambory, které necháte v klidu vařit, zatímco svou pozornost budete věnovat přípravě pstruhů. Až se vám budou brambory vařit, vykuchejte si pstruhy, které důkladně omyjte a potom dobře osušte. Do kůže ryb udělejte z obou stran několik drobných zářezů. V misce si smíchejte lístečky rozmarýnu, mletý pepř a olivový olej. Citrony oloupejte a nakrájejte na tenké plátky. Do zářezů poté naneste ochucený olej. Břišní dutinu pstruhů osolte a vyplňte plátky citronů a másla. Poté můžete dát ryby péct do předehřáté trouby na 200°C. Příspěvek Jezte zdravě – pstruh na másle pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
19.06.2016 04:10 |

podobné články

Žhavý sex: 5 věcí, které by neměly chybět ve vaší ložnici

 
Na začátku jste s partnerem možná vystačili sami, ale během let už sex asi není to, co býval. Abyste si nezevšedněli, nezačali se v posteli nudit a nakonec sex úplně nevynechali, pořiďte si tajnou erotickou skříňku a čas od času z ní vytáhněte nějaké překvapení. Máme pro vás 5 věcí, které by tam rozhodně neměly chybět.
04.09.2013 06:10 |

podobné články

Jak chůze prospívá lidskému zdraví?

 
Chůze je pro člověka nejpřirozenějším způsobem pohybu, a proto se není čemu divit, že má na naše zdraví pozitivní vliv. Odborníci se shodují na tom, že dospělému člověku stačí 30 minut svižné chůze denně. Navíc tato fyzická aktivita vůbec nic nestojí a nenutí vás investovat peníze do výbavy či speciálního oblečení. Nepatříte-li mezi sportovní nadšence, ale i přesto byste rádi pro své zdraví něco udělali, pak si přečtěte náš dnešní článek zaměřený na to, jak chůze prospívá našemu zdraví. Společně se podíváme, jaký vliv má tento jednoduchý, leč efektivní pohyb na vaší fyzickou i psychickou stránku. 3 důkazy, že chůze prospívá vašemu zdraví I chozením se dá zhubnout Jen málokdo je upřímně spokojen se svou postavou. Toho trápí faldíky na břiše, toho zase silnější stehna a ten se pro změnu stydí za celulitidu na zadečku. Možná ani vy neberete svou postavu takovou, jaká je a chtěli byste přebytečná kila uložená na vašem těle navíc shodit. Nejste-li zrovna nadšenci pro několikahodinové cvičení v posilovně a sahání si až na dno svých sil, pak sami sobě naordinujte půl hodinky rychlejší chůze denně. Svižným tempem se projděte uličkami města, vydejte se na procházku parkem nebo vyrazte do lesa. Pravidelným pohybem dojde ke zlepšení vašeho metabolismu a zároveň i lepší reakci vašeho těla na inzulin, díky kterému se zlepší spalování tuků. Chůze jako zdravotní prevence Ačkoli si možná říkáte, že chození je tak obyčejný pohyb, kterým svému zdraví rozhodně přilepšit nemůžete, není to pravda. I v tomto případě mají odborníci jasno a shodují se na tom, že procházka ve svižnějším tempu výrazně napomáhá ke snižování cholesterolu a krevního tlaku, což má za následek snížení rizika vzniku mozkové příhody. Mimo jiné při tomto pohybu dochází k přirozenému posílení kosti, což je účinná prevence proti rozvinutí osteoporózy. Jako třešničku na dortu zmíníme posílení kloubů. Lepší myšlení i pocit ze... Čtěte více Příspěvek Jak chůze prospívá lidskému zdraví? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
13.10.2016 06:30 |

podobné články

Světla v našem domě i mimo něj – kde všude je potřebujeme?

 
Věděla jste, že dostatek světla je pro náš život jednou z důležitých potřeb? Pokud ne, podívejme se krátce na to, co vše je spojeno s dostatečně osvětlenou místností: Eliminace naší únavy. Zlepšení naší nálady. Zlepšení našeho pracovního výkonu. Proto bychom měli dbát na to, abychom i doma měli vždy dostatek světla. Ideálně venkovního přírodního, které následně doplní svítidla. Začneme-li v našich interiérech, určitě zde nesmí chybět lustry, stejně jako je třeba zaměřit se také na doplňkové osvětlení, kam patří lampy. Ty mohou být volně stojící, stejně jako mohou být součástí nočního stolku právě ve vašich ložnicích. Každý prostor má svá specifika Při výměru správného svítidla nezapomínejte ani na to, kam ho budeme umisťovat. Začneme-li kuchyní, je třeba se zaměřit hlavně na praktičnost a možnost dokonalého osvětlení pracovní desky. Zde se hodí třeba LED pásky. Naopak obývací pokoj by měl působit spíše elegantně. Hodí se sem propracované moderní lustry, které zaujmou jak kombinací materiálů, tak hlavně svým nadčasovým vzhledem. V koupelně bychom se zase měli zaměřit hlavně na oblast zrcadla. Dokonalé osvětlení tohoto prostoru je dokonalou cestou k našemu nádhernému nalíčení. Zde navíc nezapomínejte na kvalitu světel, vzhledem k vyšší vlhkosti v daném prostoru. Osvětlit lze také váš exteriér Světla ale můžeme využít i mimo náš dům. Zde by měly mít hlavně praktickou funkci. Hodí se třeba osvětlit příjezdovou cestu ke garáži, nebo chodníky na naší zahradě. Stejně tak může venkovní osvětlení přijít vhod ve chvíli, kdy se vracíme pozdě domů a nechceme potmě hledat naše klíče. Další možností jsou už speciální řešení, třeba ve formě halogenů. Ty mohou dobře posloužit v rámci večerního grilování, stejně jako se hodí ve chvíli, kdy chceme osvětlit některý z dekoračních prvků na naší zahradě. Hledá levné osvětlení pro váš interiér a zahradu? Doporučujeme renomovaného prodejce osvětlení Uni-svitidla.cz. Příspěvek Světla v našem domě i mimo něj – kde všude je potřebujeme? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
21.08.2015 08:21 |

podobné články