41 gramů z vesmíru: Druhý úlomek meteoritu ze Ždárska je lehoučký!

41 gramů váží druhý úlomek meteoritu z takzvaného bolidu, který nad Českem zazářil loni 9. prosince mezi Opavou a Žďárem nad Sázavou. Byl nalezen u Vatína na Žďársku. První, menší, centimetrový meteorit byl objeven už 20. prosince.
15.01.2015 20:16 |

Od Nového roku nebude trestné držení 15 gramů marihuany

Vláda rozhodla o limitech pro držení drog, trestné nebude držení méně než 1,5 gramu heroinu, jednoho gramu kokainu a dvou gramů pervitinu. Marihuany budou moct lidé po Novém roce u sebe mít až patnáct gramů.
14.12.2009 18:15 |

Úlomek meteoritu z Ruska: Přiletěl do Prahy

Kus čeljabinského meteoritu, který v únoru vyděsil nejen Rusko, ale celý svět je v Praze. Zájemci ho mohou vidět na největší stálé prodejní evropské výstavě drahých kamenů v Praze–Ruzyni.
14.05.2013 17:05 |

Losos se zeleninou

Zdravý oběd pro dvě osoby připravíte za 45 minut. Potřeby 2 lososí steaky 180 – 200 gramů Půl polévkové lžíce řepkového oleje Jódová sůl Černý pepř 500 gramů pórku 1 velké rajče, asi 200 gramů 50 gramů malým žampionů 1 lžíce citrónové šťávy Půl polévkové ...
13.10.2010 10:00 |

Dinosaury prý zabila sopečná činnost, ne pád meteoritu

Dinosauři vymřeli kvůli sopkám, které vybuchly v Indii před 65 milióny lety, tvrdí nová studie. Teorie hovořící o okamžitém vymření dinosaurů po pádu meteoritu na Zemi tak dostává další možnou trhlinu. Podle nedávných nálezů dinosauři mohli žít ještě půl miliónu let po pádu meteoritu.
06.05.2009 19:40 |

Po pádu meteoritů zaplavily ruský internet vtipy

Prakticky souběžně se zprávami o pádu roje meteoritů nad Uralem se dnes v ruském internetu objevily ironické žerty a jízlivé fotomontáže, které se často trefovaly do nejvyšších pater ruské politiky. S oblibou si jejich autoři brali na mušku šéfa Kremlu Vladimira Putina, který si podle jednoho blogera "uvědomil, že se na meteoritu ještě neproletěl".
15.02.2013 19:55 |

Osobnosti: Vladimir Putin (2855 článků)

Na meteoritu můžete pořádně vydělat! Cena za gram je fantastická

Několik hodin po pádu meteoritu se na internetu objevily inzeráty, které buď poptávají nebo nabízejí kousky meteoritu.
16.02.2013 06:45 |

Konspirační teorie o ruském meteoritu: Kovboj Putin a tajná superzbraň!

Po pádu meteoritu nad Uralem zaplavily ruský internet vedle obav a konspiračních teorií i různé vtipy. jedni se smějí tomu, jak na kolážích "rajtuje" na meteoritu kovboj Putin, druzí však podezřívají tajné služby, že skutečně něco tají.
17.02.2013 06:00 |

Na vesmírnou stanici ISS se řítil úlomek ruské rakety. Minul ji těsně!

Kolem Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) v sobotu proletěl úlomek ruské rakety. Astronauti byli kvůli případné srážce v pohotovosti, k ohrožení ale nedošlo, informuje agentura RIA-Novosti.
24.03.2012 07:50 |

Nad Španělskem explodoval úlomek komety

Meteor tak jasný, že byl vidět napříč téměř celým Španělskem, zachytila v sobotu kamera observatoře La Hita v Toledu. Vstup tělesa do zemské atmosféry byl tak prudký, že meteor, který experti identifikovali jako úlomek komety, okamžitě explodoval a změnil se v obrovskou ohnivou kouli. Informovala o tom španělská mutace deníku Huffington Post.
18.04.2013 13:40 |

Nejstarší úlomek Země se válel mezi ovcemi! Jsou mu 4 miliardy let!

Úlomek zirkonu nalezený na ovčí farmě v západní Austrálii je podle nového zjištění vědců nejstarší známou částí naší planety. Experti s pomocí dvou různých metod stanovili věk krystalu na 4,4 miliardy let.
25.02.2014 08:30 |

Moře vyplavilo část křídla. Patří zmizelému letu MH370?

Na pobřeží ostrova Réunion, který leží v Indickém oceánu, byl nalezen úlomek letadla. Okamžitě se objevily spekulace, že jde o část malajsijského letadla z letu MH370, které záhadně zmizelo minulý rok. Malajsie už na místo povolala své experty, kteří úlomek prozkoumají. Podle předběžné analýzy jde o část ztraceného letadla Boeing 777
30.07.2015 09:00 |

Záhadný úlomek letadla u Afriky. Může jít o trosky ztraceného letu MH370

Na východním pobřeží ostrova Réunion v Indickém oceánu ve středu našli záhadný úlomek letadla. Nález vyvolal spekulace, že by mohl patři malajsijskému letadlu letu MH370, které před rokem a půl zmizelo beze stopy. Malajsie už na místo vyslala své experty, aby kus křídla prozkoumali.
30.07.2015 12:40 |

Nebezpečí z vesmíru: K Zemi se blíží další kus obřího meteoritu, který trefil Rusko!

Exploze meteoritu, který v únoru dopadl v Rusku v okolí uralského Čeljabinsku, uvolnila třicetkrát větší energii než výbuch atomové bomby nad Hirošimou v roce 1945. Teď se na nás řítí další jeho část.
07.11.2013 10:45 |

POMOZTE najít nemocnou Miladu! Zmizela a rodina trpí

Policisté vyhlásili pátrání po devětačtyřicetileté Miladě Buršové ze Žďárska. Agenturu Mediafax o tom informovala žďárská policejní mluvčí Jana Martincová.
06.01.2012 17:30 |

Pančovaný alkohol opět zabíjel, zemřel muž ze Žďárska

Osmapadesátiletý muž ze Žďárska v pátek večer zemřel na následky otravy metanolem. Dnes o tom informoval mluvčí nemocnice v Novém Městě na Moravě Roman Kratochvíl.
01.03.2014 08:50 |

Metanol znovu zabíjel! Zemřel osmapadesátiletý muž ze Žďárska

Svou metanolovou oběť má i Kraj Vysočina - v pátek večer zemřel na otravu metylalkoholem osmapadesátiletý muž. Policie v souvislosti s případem zadržela sedmatřicetiletého muže ze Žďárska.
01.03.2014 09:45 |

Metanol má další oběť! Otravu nepřežil muž ze Žďárska

Osmapadesátiletý muž ze Žďárska v pátek večer zemřel na následky otravy metanolem, potvrdil mluvčí nemocnice v Novém Městě na Moravě Roman Kratochvíl. . Od září 2012 metanol v Česku zabil už na pět desítek lidí, řada dalších lidí skončila v nemocnici.
01.03.2014 09:30 |

Zdenička (16) ze Žďárska záhadně zmizela. Pomozte ji najít

Prohledali nemocnice, nádraží i restaurace, po šestnáctileté Zdeňce Blahové ze Žďárska se ale slehla zem. Zoufalá rodina se ji spolu s policií snaží najít už od čtvrtka, zatím bohužel marně.
29.08.2016 18:15 |

Čechům se podařil unikátní výpočet a objev meteoritu. Je starý jako sluneční soustava

Čeští astronomové patří k absolutní světové špičce ve vypočítávání dráhy padajících meteorů. Díky jejich výpočtům pak lze určit, kde by se mohly nacházet úlomky těchto kosmických těles, zvaných meteority. Takto přesně, jako v případě bolidu, který v březnu proletěl nad Horním Rakouskem, to však ještě nikdo nevypočítal. Hledači pak už mohli jít na jisto, v dubnu se jim podařilo nalézt meteorit s úctyhodnou hmotností 1320 gramů, starý je jako samotná sluneční soustava. Objev je unikátní i díky tomu, že se Čechům podařilo vypočítat, odkud z vesmíru toto těleso přiletělo.
15.04.2016 14:25 |