33 let seděl neprávem! Testy DNA prokázaly jeho nevinu

Shodný otisk zubů stačil v roce 1982 k tomu, aby byl tehdy 26letý Američan Keith Harward odsouzen na doživotí za umlácení jistého Jesse Perrona pohrabáčem a opakované znásilnění jeho ženy.
09.04.2016 12:15 |

Osobnosti: Jesse Jesse (30 článků)

Testy DNA prokázaly, že gorilí mládě z pražské zoo je samec

Testy DNA prokázaly, že gorilí mládě narozené před necelým měsícem v pražské zoo je samec. Na sobotním charitativním Běhu pro gorily v Praze to řekl ředitel zoo Miroslav Bobek. Jde tak o druhého gorilího "kluka" vedle tři roky starého Tatua. Gorilí matka Kijivu má ještě pětiletou samičku Moju.
22.05.2010 16:25 |

Justiční omyl: Jerry (47) seděl 23 let nevinně!

Američan Jerry Lee Evans (47) jásá, ale jeho radost se dere na svět přes hořké slzy. Právě byl propuštěn po 23 letech z vězení, kde seděl zcela nevinně. Až testy DNA nyní prokázaly, že v březnu 1985 nemohl znásilnit a oloupit studentku (tehdy 18).
01.06.2009 05:15 |

Osobnosti: Lee Evans (1 článek) , Evans Evans (150 článků)

Test DNA dokázal nevinu odsouzence 15 let čekal na smrt! Zbytečně...

Američan Damon Thibodeaux (38) byl v roce 1997 odsouzen za znásilnění a vraždu mladé dívky. V cele smrti čekal na popravu dlouhých 15 let. A teď je volný! Test DNA dokázal jeho nevinu, a Thibodeaux z věznice v Louisianě odešel jako svobodný muž!
01.10.2012 12:10 |

Američana propustily soudy po 32 letech vězení: Testy DNA prokázaly, že je nevinný

Andre Davise (50) poslaly soudy do vězení za vraždu a znásilnění dítěte v roce 1980, teď se může radovat z volnosti. V roce 2004 totiž požádal soud v Illinois, aby mu udělal testy DNA z důkazních materiálů. O osm let později byla prokázána jeho nevina.
08.07.2012 10:55 |

V Číně bylo nalezeno dosud neznámé zvíře, potvrdily testy DNA

Neznámé zvíře, které bylo před časem nalezeno v Číně, zamotalo hlavu všem místním odborníkům, ani oni se totiž nemohli shodnout, o jaký druh šelmy jde. Ačkoli se zhruba metrové zvíře podobá kočce, lišce nebo cibetce, testy DNA prokázaly, že se jedná o dosud neznámý druh.
22.06.2010 16:01 |

Šachista Bobby Fischer není otcem malé Filipínky, prokázaly to testy DNA

Spor o dědictví mistra bude pokračovat v září. Testy DNA neprokázaly, že by byl Bobby Fischer otcem devítileté Jinky Youngové.
18.08.2010 02:05 |

Osobnosti: Bobby Fischer (4 články)

Nevinný muž byl 32 let ve vězení za vraždu a znásilnění holčičky (†3)

Andre Davis seděl v americkém vězení 32 let za znásilnění a vraždu tříleté holčičky. Testy DNA teď prokázaly, že je nevinný.
07.07.2012 16:45 |

Michael seděl 25 let za vraždu manželky, kterou nespáchal: Znovu našel lásku, znovu se oženil!

V roce 1986 mu zavraždili manželku, ale o rok později z jejího usmrcení odsoudili jeho. Američan Michael Morton strávil neprávem 25 let ve vězení, než ho očistily nové testy DNA. Nyní je opět šťastný, našel znovu lásku, kterou si vzal.
13.03.2013 08:35 |

Jude Law podstoupil testy otcovství, své čtvrté dítě bude podporovat

Jude Law sice uvedl už před časem, že se povinností k dítěti Samanthy Burkové, s níž měl krátký románek, nevzdává, přesto nechali jeho právníci kvůli soudnímu stanovení výživného provést testy DNA. Ty prokázaly, že holčička Sophia byla počata jeho spermií.
05.10.2009 10:35 |

Osobnosti: Jude Law (190 článků)

Princův domnělý syn chce test DNA

Čtrnáct dní po smrti zpěváka Prince zažádal jistý muž z USA o testy DNA, které by prokázaly, že je nemanželským synem dotyčné hudební hvězdy. Nejmenovaný žadatel provedl všechny legální kroky k tomu, aby soud ověřil, zda byl sedmapadesátiletý Prince jeho otcem. Pokud k testování dojde a výsledek bude pozitivní, stane se jedním z dědiců zpěvákova nemalého jmění.
09.05.2016 08:10 |

Testy DNA prokázaly, že dobří přátelé jsou vzdálení příbuzní

Američtí vědci zkoumali DNA u tisíce lidí a zjistili, že páry, které byly ve skutečnosti dobrými přáteli, mají společné některé geny.
17.07.2014 10:05 |

Rok seděl za vraždu neprávem: Skutečného vraha usvědčila DNA

Vraždu Ladislava L. v Doběticích začal znovu projednávat soud. Původně stíhaného Jaroslava Š. vystřídal na lavici obžalovaných Robert T. Usvědčila ho DNA.
29.04.2015 05:35 |

Parkanová trpí neprávem. No a co? Estébácky jí skřípnou. A proč ne?

Vlasta Parkanová by měla být sněmovnou vydána navzdory tomu, že si někdo myslí, že její obvinění je nesmyslné. Pro všechny by měl platit stejný metr. I řadoví občané jsou neprávem hnáni před soud a museli bojovat o to, aby svou nevinu dokázali.
11.07.2012 09:00 |

Osobnosti: Vlasta Parkanová (691 článků)

Parkanová trpí neprávem. No a co? Estébácky jí skřípnou. A proč ne?

11.07.2012 09:10 |

Osobnosti: Vlasta Parkanová (691 článků)

Nový občanský zákoník: Testy DNA až do šesti let dítěte!

To není moje dítě! Chci testy DNA! To může nyní muž prohlásit až do šesti let věku dítěte. Umožňuje mu to změna, kterou od začátku roku přináší nový Občanský zákoník.
25.01.2014 20:35 |

Vražda novorozence, kterého našli v igelitce, zůstává nevyřešena: Nepomohly ani testy DNA

Vražda novorozené holčičky z Havlíčkobrodska dál zůstává nevyjasněna! Kriminalisté už však vědí, že DNA usmrceného dítěte se neztotožňuje s DNA dvou čerstvě narozených novorozenců, kteří byli nalezeni zavražděni také v německém Sasku a na Karlovarsku.
15.05.2013 13:05 |

Chci testy DNA, žádá budoucí čtyřnásobný otec Jude Law

Herec Jude Law teprve minulý týden oznámil světu, že se stane již počtvrté otcem. I když se jméno budoucí matky svého dítěte snažil utajit, vyšlo najevo, že jde o modelku Samanthu Burkeovou. Herec však nyní vyžaduje testy DNA.
03.08.2009 15:25 |

Osobnosti: Jude Law (190 článků)

Hitler měl semitské i africké kořeny, ukázaly testy DNA

Haploskupina E1b1b1 - tak přesně pod tímto chromozomovým kódem se údajně ukrývá informace dokazující, že vůdce Třetí říše měl do jím propagovaného árijského typu člověka velmi daleko. Haploskupina E1b1b1, která byla testy DNA objevena, je totiž u lidí ze západu Evropy značně netypická. Nejčastěji se objevovala u marockých, alžírských a tuniských Berberů, případně u aškenázských i sefardských Židů.
24.08.2010 13:50 |